Έκθεση Πισσαρίδη για την Παιδεία: Το δυστοπικό νεοφιλελεύθερο «όραμα» είναι εδώ!
O προσανατολισμός του Κ. Μητσοτάκη είναι από το Δημόσιο Σχολείο όλων των παιδιών να περάσουμε στο σχολείο των λίγων και των ιδιωτών! Μην ξεχνάμε τη δήλωσή του στην 82η ΔΕΘ «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση, όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα»!

Η χώρα είναι ήδη στην δεύτερη καραντίνα και εν μέσω μιας μεγάλης υγειονομικής και συνακόλουθα οικονομικής κρίσης. Η κυβέρνηση της ΝΔ φέρει βαριά ευθύνη, με την αποτυχημένη διαχείριση του δεύτερου κύματος της πανδημίας, με την ανερμάτιστη πολιτική της, τις αμέλειες, τον ελλιπή σχεδιασμό και τις επιλογές που έκανε όλο το προηγούμενο διάστημα και ενώ οι λοιμωξιολόγοι προειδοποιούσαν για αυτό που ζούμε σήμερα με χιλιάδες επιβεβαιωμένα κρούσματα ημερησίως, εκατοντάδες διασωληνωμένους συμπολίτες μας και τη δραματική αύξηση των θανάτων!                                  

Έχει μάλιστα διπλή ευθύνη καθώς δεν αξιοποίησε τον διαθέσιμο χρόνο για να προετοιμάσει το ΕΣΥ με τις απαραίτητες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού αλλά και την προμήθεια υλικοτεχνικής υποδομής για την δημιουργία ΜΕΘ. Την ίδια στιγμή “σπατάλησε” τον χρόνο που εξασφάλισαν οι θυσίες της Ελληνικής κοινωνίας χωρίς να προετοιμάσει τη Δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έτσι ώστε να δημιουργηθούν τάξεις έως και 15 μαθητών. Με προσλήψεις εκπαιδευτικών και την εξεύρεση των απαραίτητων χώρων προκειμένου να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες υγειονομικές και παιδαγωγικές συνθήκες για την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων!

Η κυβέρνηση δέσμια των ιδεοληψιών της, που αποστρέφονται το Δημόσιο και τους εργαζόμενους σε αυτό, αφήνει την κοινωνία έρμαιο της πολλαπλής κρίσης. Οι παραπάνω επιλογές δεν καταδεικνύουν μόνο την ανεπάρκεια του υποτιθέμενου “επιτελικού κράτους” αλλά σχεδιασμούς και εμμονές. Η πανδημία και το σοκ που προκαλεί ο φόβος της ασθένειας και του θανάτου χρησιμοποιείται προκειμένου να πραγματοποιηθούν ανενόχλητα μεγάλης έκτασης οικονομικές αναδιαρθρώσεις, που μεταξύ άλλο αφορούν την ιδιωτικοποίηση βασικών Κοινωνικών Αγαθώς όπως η Παιδεία, η Υγεία και η Κοινωνική Ασφάλιση! Την ίδια στιγμή που θρηνούμε θύματα σε κάθε σημείο της χώρας, η κυβέρνηση -εργαλειοποιώντας την υγειονομική κρίση-  συνεχίζει να καταθέτει προς ψήφιση νομοσχέδια απρόσκοπτα υποθηκεύοντας το μέλλον μας! Τελευταίο δείγμα αποτελεί το «Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» της Επιτροπής Πισσαρίδη! Οι 42 προτάσεις της Επιτροπής για την Παιδεία περιγράφουν ένα δυστοπικό μέλλον για το Δημόσιο Αγαθό της Παιδείας!

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Κ. Μητσοτάκης θέλοντας να μας «ηρεμήσει» δηλώνει ότι: «αυτή η έκθεση δεν αποτελεί κυβερνητικό πρόγραμμα δεν είναι πολιτικό κείμενο και γι’ αυτό και πιστεύω ότι πρέπει να μείνει έξω από την πολιτική, μάλλον θα έλεγα την κομματική, αντιπαράθεση γιατί προφανώς είναι μια έκθεση η οποία θα τεθεί σε δημόσιο διάλογο και δεν θεωρώ αυτονόητο ότι θα συμφωνήσουν όλοι με όσα γράφονται σε αυτό το κείμενο. Αλλά -θέλω να τονίσω- ότι είναι ανεξάρτητη οικονομική έκθεση. Είναι ένα κείμενο αναφοράς στο οποίο κάθε πολίτης, η ελληνική κοινωνία, τα κόμματα, οι φορείς της αγοράς, της κοινωνίας, τα κόμματα της αντιπολίτευσης, μπορούν να ανατρέχουν ανά πάσα στιγμή και να το συμβουλεύονται»! Τόσο απλά… Την ίδια στιγμή βέβαια θέλει να μας πείσει ότι «η έκθεση θέτει ως κυρίαρχο στόχο πολιτικής την αύξηση των εισοδημάτων» με την επισήμανση αυτό θα επιτευχθεί «όχι όμως αυξήσεις με τον παραδοσιακό τρόπο, που μας οδήγησε παραλίγο στην πτώχευση, δηλαδή με παροχές και ενισχύσεις μισθών»!

Τι προτείνει -μεταξύ άλλων- η Επιτροπή «σοφών» για την παιδεία:

  • Αυτονομία και αυτοδιοίκηση Σχολείων και μεταφορά αρμοδιοτήτων όπως η διαχείριση κύριου και βοηθητικού προσωπικού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση! Το ΥΠΠΑΙΘ θα κρατήσει μόνο την ευθύνη των προγραμμάτων σπουδών και τα υπόλοιπα (υποδομές, προσλήψεις και μισθοδοσία) στην Τοπική Αυτοδιοίκηση! Αλήθεια με ποια κριτήρια θα προσλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί και πώς θα πληρώνονται από τα «αυτόνομα» σχολεία;
  • Εσωτερική και εξωτερική Αξιολόγηση των σχολείων η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τόσο τις εκροές της εκπαιδευτικής διαδικασίας (όπως η επίδοση των μαθητών, εισαγωγή́ σε τριτοβάθμια ιδρύματα) όσο και τις εισροές (επίδοση σε προγενέστερο στάδιο, και ειδικές προκλήσεις κάθε σχολείου)! Δημοσιοποίηση σε συγκριτική μορφή των αποτελεσμάτων των αξιολογήσεων! Μάλιστα προτείνεται η κρατική χρηματοδότηση στις σχολικές μονάδες να συνδεθεί με την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων! Μιλάμε δηλαδή για σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων!
  • Αποκομματικοποίηση και αξιοκρατική ανάδειξη στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης με διαδικασίες ανεξάρτητες και αδιάβλητες μέσω ΑΣΕΠ. Όπως ακριβώς δηλαδή έγινε το καλοκαίρι  και «ο διορισμός» των Διευθυντών Εκπαίδευσης από το «επιτελικό κράτος»!
  • Επιλογή εκπαιδευτικών στην είσοδό τους με αδιάβλητες διαγωνιστικές διαδικασίες (ΑΣΕΠ ή κάτι άλλο;). Παράλληλα κάνει λόγο για επιμόρφωση και για κίνητρα προσέλκυσης εκπαιδευτικών.
  • Αναφέρεται στην επέκταση της προσχολικής εκπαίδευσης και παράλληλα στην επέκταση του ολοήμερου σχολείου και στη Δευτεροβάθμια.
  • Μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης -κυρίως της Επαγγελματικής- με την αγορά εργασίας, τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες σε θέματα όπως η επιλογή ειδικοτήτων, ο καθορισμός των προγραμμάτων σπουδών και των μαθησιακών αποτελεσμάτων! Το στοιχείο αυτό έρχεται να το υλοποιήσει άμεσα το ΝΣΧ Κεραμέως για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που μόλις κατατέθηκε!
  • Εθνικό απολυτήριο με 7-9 επιλεγόμενα μαθήματα και «ελεύθερη επιλογή» σχολείου από γονείς και μαθητές!
  • Σχετικά με την αναλογία μαθητών-εκπαιδευτικών προτείνεται η σύγκλιση με το μέσο όρο των χωρών της ΕΕ με σύγκλιση του διδακτικού και εργασιακού́ ωραρίου των εκπαιδευτικών, η αναδιάρθρωση του ημερήσιου ωραρίου λειτουργίας (διάρκεια διδακτικών ωρών και διαλειμμάτων) και των ωρολογίων προγραμμάτων των σχολείων, καθώς και η αύξηση του μεγέθους των τάξεων (με αύξηση του ελάχιστου αριθμού́ μαθητών ανά́ τάξη) και φυσικά συγχωνεύσεις σχολείων  με δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών μονάδων!
  • Προτείνεται η επέκταση παντού της Τράπεζας Θεμάτων για τη διασφάλιση της συγκρισιμότητας των μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο και διαχρονικά και φυσικά η επέκταση του δικτύου των Πρότυπων σχολείων!
  • Για την Τριτοβάθμια τα κριτήρια εισαγωγής αλλά και ο αριθμός των εισακτέων θα καθορίζεται από την κάθε σχολή! Παράλληλα δημιουργούνται κέντρα αριστείας στα ΑΕΙ με εξατομικευμένα προγράμματα σπουδών, αλλά και με εισαγωγή κινήτρων και αντικινήτρων για την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών από τους φοιτητές!

Οι προτάσεις αυτές αποτελούν ένα πραγματικό εφιάλτη για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα παραπέμποντας σε ένα ζοφερό μέλλον αγοραίας οπισθοδρόμησης! Η «κανονικότητα» που περιγράφει το σχέδιο αυτό, ουσιαστικά αναπαράγει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΝΔ, με την αποθέωση  της αγοραίας λογικής στην εκπαίδευση όχι ως κοινωνικού αγαθού αλλά ως εμπορεύματος που απευθύνεται σε «πελάτες»!

Είναι εξάλλου, γνωστό και διακηρυγμένο το μοντέλο που «οραματίζεται» ο κ. Μητσοτάκης –και οι θιασώτες του νεοφιλελευθερισμού-  για το Δημόσιο Σχολείο: Αξιολόγηση και απόλυση εκπαιδευτικών, «αυτονομία» και εξάρτηση των σχολείων από ιδιωτικά κεφάλαια (χορηγοί με προοπτική να επεμβαίνουν και στο πρόγραμμα σπουδών), vouchers (κουπόνια) στους γονείς για «ελεύθερη» επιλογή σχολείου, πρόσληψη μάνατζερ για διευθυντές, πρόσληψη προσωπικού από τις σχολικές μονάδες και φυσικά με εκπαιδευτικούς υποτελείς στο διευθυντή - μάνατζερ, που θα διδάσκουν όπως και ό,τι αυτός θα τους υποδεικνύει, αφού η εργασιακή τους πορεία θα εξαρτάται από αυτόν! Το σχολείο ως αυτόνομη οικονομική μονάδα που μας πλασάρουν ο Κ. Μητσοτάκης και οι «σοφοί» είναι απόλυτα σύμφωνο με τα νεοφιλελεύθερα πρότυπα που "άνθισαν" την εποχή της Μάργκαρετ Θάτσερ. Έχει ως στόχο ένα σχολείο–επιχείρηση, που θα αναζητά οικονομικούς πόρους από οπουδήποτε, θα προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς  με κριτήριο το κόστος τους και όχι μόνο τις παιδαγωγικές τους γνώσεις και ικανότητες. Έτσι θα έχουμε σχολεία πολλών ταχυτήτων, με ξεχωριστά προγράμματα, που στόχο θα έχουν να καλύπτουν τις «ανάγκες  των πελατών» και όχι τις πραγματικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών. O προσανατολισμός του Κ. Μητσοτάκη είναι από το Δημόσιο Σχολείο όλων των παιδιών να περάσουμε στο σχολείο των λίγων και των ιδιωτών! Μην ξεχνάμε τη δήλωσή του στην 82η ΔΕΘ «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση, όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα»! Φαίνεται πώς η Ελλάδα του 2021 κατά τον Κ. Μητσοτάκη  σίγουρα δεν μας χωράει όλους και όλες!

Απέναντι στην προσπάθεια αποδόμησης του κοινωνικού κράτους με βασική επιδίωξή την ιδιωτικοποίηση καίριων και νευραλγικών τομέων του Δημοσίου, όπως η Υγεία, η Εκπαίδευση και η Κοινωνική Ασφάλιση, οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να έχουμε μνήμη χρυσόψαρου και να μένουμε απαθείς! Πίσω από τις μάσκες έχουμε φωνή και δύναμη για να υπερασπιστούμε τα κοινωνικά αγαθά και πάνω από όλα ένα Ποιοτικό Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς και όλη τη γνώση!     

Αθήνα 29/11/2020

Νεκτάριος Κορδής

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ με τις ΣΥΝ.Ε.Κ

[email protected]κιν. 6932600870

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα