Να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία ζητά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 47ου Νηπιαγωγείου δήμου Αθηναίων, με αφορμή την απόφαση για το κλείσιμο των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και προσχολικής αγωγής.
Αναλυτικά:
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 47ου Νηπιαγωγείου δήμου Αθηναίων διεκδικεί ανοικτά σχολεία με ασφάλεια για την υγεία όλων των παιδιών, των εκπαιδευτικών, των εργαζόμενων και των οικογενειών τους.
Είναι πλέον προφανές ότι δικαίως ζητούσαμε τη «μείωση του αριθμού των μαθητών ανάλογα με το μέγεθός της κάθε τάξης και την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια και με καλύτερα παιδαγωγικά αποτελέσματα». Δυστυχώς η καταγγελία μας προς το Υπουργείο και την κυβέρνηση «πως παρόλη την εμπειρία, όπως και στον τομέα της υγείας έτσι και σε αυτόν της εκπαίδευσης, δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα και άφησε το διάστημα που τα σχολεία παρέμειναν κλειστά να χαθεί … και ότι ανοίγουν τα σχολεία χωρίς τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες για να μείνουν ανοικτά και να οδηγηθούμε σε σύντομο χρονικό διάστημα ξανά στο κλείσιμο και στην υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση» επιβεβαιώθηκε. Άλλωστε δεν ήταν δύσκολο να κάνει κάνεις αντίστοιχες επισημάνσεις αρκεί να μην είχε τυφλωθεί από όσα τα «πετσωμένα» ΜΜΕ προβάλουν. Το ζήτημα όμως είναι η αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου παιδείας και οι αντιδραστικές τομές που επιχειρεί.
Τα εργαλεία τηλε-εκπαίδευσης από βοηθητικά επιχειρείται να μετατραπούν σε βασικά, με πολλαπλές συνέπειες για τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Η κατάρρευση του συστήματος «των εταιριών χορηγών – προμηθευτών της δημόσιας εκπαίδευσης» και η προβληματική του λειτουργία στη συνέχεια απλά πιστώνονται στην προσπάθειά του υπουργείου να μην επενδύσει στη δημόσια παιδεία αλλά να πριμοδοτήσει την ιδιωτική. Εξίσου σημαντικό ζήτημα όμως είναι οι ψυχικές και συναισθηματικές επιπτώσεις που μπορεί να προκαλέσει η τηλεεκπαίδευση στους/ις μαθητές/τριες για μεγάλο χρονικό διάστημα ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες ή οι εκπαιδευτικές ανισότητες που θα διευρυνθούν με θύματα τους μαθητές που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη την δημόσια εκπαίδευση, όπως μαθητές των φτωχότερων οικογενειών, όσοι ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι Ρομά, οι πρόσφυγες, οι «αδύναμοι» μαθητές ή μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες τους οποίους τιμωρούμε επιπλέον σημειώνοντας απουσίες ώστε να είναι καλύτερα στοιχειοθετημένη η αποτυχία τους, παρόλο που δεν υπήρξε καμιά παροχή μέσων από την πολιτεία παρά τα όσα διαδίδονται. Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα προβλήματα που δημιουργεί η μετατροπή ενός μέσου σπιτιού σε χώρο εργασίας και μάθησης αφού ούτε αρκετά δωμάτια υπάρχουν, ούτε αρκετοί υπολογιστές και το δίκτυο δεν επαρκεί για παράλληλες συνδέσεις.
Ειδικότερα για τους μαθητές του νηπιαγωγείου που προέχει ο κοινωνικός χαρακτήρας της γνώσης για την ανάπτυξη της προσωπικότητας, των συναισθημάτων και των κοινωνικών ικανοτήτων, της δημιουργικής και κριτικής σκέψης η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα έπρεπε να αποτελεί την τελευταία επιλογή. Σίγουρα να μην έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και ούτε συγκεκριμένο και πολύ περισσότερο απογευματινό ωράριο. Άλλωστε εγείρονται και ζητήματα για την διάρρηξη της σχέσης νηπιαγωγού – νηπίου αλλά και θέματα προσωπικών δεδομένων αφού χωρίς τη διαμεσολάβηση του γονέα είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί.
Μόνη λύση είναι η κυβέρνηση να αναλάβει την ευθύνη για ανοικτά και ασφαλή σχολεία, με άμεση ικανοποίηση έστω και τώρα των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος, για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστών/καθαριστριών, συνεχείς ελέγχους με δωρεάν τεστ στα σχολεία, ασφαλείς μετακινήσεις και φυσικά ενίσχυση του εθνικού συστήματος υγείας. Κανένας αγώνας δεν είναι χαμένος. Πρόσφατο παράδειγμά οι εκλογές αιρετών των εκπαιδευτικών όπου η τεράστια αποχή νίκησε την αλαζονεία και τον αυταρχισμό και άφησε εκτεθειμένη την Υπουργό.
Καλούμε τη νεολαία, τον εκπαιδευτικό κόσμο και το λαό να τιμήσουν την 47η επέτειο της Εξέγερσης του Νοέμβρη 1973 με τους δικούς τους αγώνες προσαρμοσμένους στις συνθήκες της εποχής. Ο αγώνας για "ψωμί - παιδεία - ελευθερία" παραμένει επίκαιρος όσο ποτέ.
Δεν αποδεχόμαστε στο όνομα της αντιμετώπισης της πανδημίας, τη σιωπή και την αδράνεια. Δεν έχουμε το δικαίωμα να δώσουμε άλλο ένα μάθημα φόβου στα παιδιά μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη