Τηλεκπαίδευση: Το φιάσκο δεν έχει τελειωμό
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να προχωρήσουν σε καταγραφή των ελλείψεων σε τεχνολογικό εξοπλισμό ή αδυναμία σύνδεσης σχετικά με την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης - Τα προβλήματα θα συγκεντρώνονται προκειμένου άμεσα να απαιτηθεί η επίλυσή τους από το υπουργείο

«Το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει τελειωμό. Μετά το καθολικό “κρασάρισμα” της Δευτέρας, κάθε μέρα χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα, αγκομαχούν πάνω από έναν υπολογιστή ή ένα κινητό τηλέφωνο ώστε να μπορέσουν να έχουν μια στοιχειώδη επικοινωνία μεταξύ τους» υπογραμμίζει η ΕΛΜΕ Ζακύνθου και προσθέτει:

Όλη την εβδομάδα, το σύστημα πετάει μαθητές και εκπαιδευτικούς εκτός, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τον ήχο ο οποίος κόβεται διαρκώς, ενώ υπάρχουν ολόκληρα χρονικά διαστήματα σε όλη την Ελλάδα, ακόμα και σε μεγάλα αστικά κέντρα (τις πρώτες ώρες την Τρίτη και την Παρασκευή, από την 4η ώρα και μετά την Πέμπτη) όπου ήταν αδύνατο να ξεκινούσαν οι τηλεδιασκέψεις. Ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών, περίπου το 1/4, συνεχίζει να είναι αποκλεισμένο αφού δεν έχει ούτε την κατάλληλη υποδομή αλλά ούτε και πρόσβαση στο διαδίκτυο.  Όλες αυτές τις ημέρες, οι υπόλοιπες υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία των σχολείων αλλά και την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση υπολειτουργούσαν.

Επιπλέον παρουσιάζονται και νέα προβλήματα. Στα διαδικτυακά τμήματα παρεισφρέουν άγνωστοι που προσποιούνται τους μαθητές, γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να διασφαλίσει την πιστοποίηση των χρηστών, βάζοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών.  Επίσης υπάρχουν καταγγελίες από διάφορες περιοχές (Ηράκλειο, Τρίκαλα, Βοιωτία κ.α.) ότι οι μαθητές που προσπάθησαν να συνδεθούν μέσω δεδομένων από το κινητό τηλέφωνο, χρεώθηκαν τη σύνδεση.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντί να ασχοληθεί με την επίλυση αυτών των προβλημάτων, έχει επιδοθεί σε ένα όργιο γκεμπελικής προπαγάνδας με αλλεπάλληλα ψέματα. Στην αρχή υποστήριζε ότι όλα είναι έτοιμα και μόλις κατέρρευσε την πρώτη ημέρα η πλατφόρμα έριξε τις ευθύνες αλλού. Τις επόμενες ημέρες υποστήριζε ότι το σύστημα δουλεύει με κάποια μικροπροβλήματα, προσβάλλοντας την νοημοσύνη χιλιάδων συναδέλφων και μαθητών. Όσο για τα περιβόητα tablet και laptops από την άνοιξη ακόμα πάνε στα σχολεία... Θα μείνει στην ιστορία ως μνημείο “παιδαγωγικής πρωτοπόρας σκέψης” οι δηλώσεις της Υπουργού ότι οι μαθητές μπορούν να παρακολουθούν το “μάθημα” από το σταθερό τους τηλέφωνο(!)

Για μια ακόμα φορά ότι η κυβέρνηση έδειξε ότι δεν είναι διατεθειμένη να δώσει ούτε ένα ευρώ για την εκπαίδευση σε συνθήκες πανδημίας. Αυτή η πολιτική επιλογή οδήγησε στο κλείσιμο των σχολείων, συνεχίζει να αρνείται πεισματικά να πάρει μέτρα έτσι ώστε να διαμορφωθούν οι όροι να ανοίξουν και πάλι με ασφάλεια τα σχολεία, δεν εξασφαλίζει ούτε καν την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση τώρα που είναι κλειστά τα σχολεία.

Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη τόσο σε γνωστικό όσο και στο κοινωνικο – ψυχολογικό επίπεδο των παιδιών. Η τηλεκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους δεσμούς των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία.

Απαιτούμε εδώ και τώρα η κυβέρνηση να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα που μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουμε διατυπώσει επανειλημμένα, να πάρει όλα εκείνα τα ΜΕΤΡΑ ώστε όταν ανοίξουν τα σχολεία να διασφαλιστεί η υγιεινή και η ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών.

Για το διάστημα που τα σχολεία παραμένουν κλειστά απαιτούμε:

●      Μείωση – προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις. Να επαναδιδαχθεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.

●      Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών εφόσον δεν εξασφαλίζονται καθολικά τα τεχνολογικά μέσα. Ειδική μέριμνα για δια ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.)

●      Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων.

●      Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών.

Συναδέλφισσες συνάδελφοι

Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να προχωρήσουν σε καταγραφή των προβλημάτων για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό (έλλειψη τάμπλετ/ηλ.υπολογιστή, έλλειψη σύνδεσης στο Ίντερνετ, ανάγκη πολλαπλών τάμπλετ/ηλ. υπολογιστών στις οικογένειες μαθητών και εκπαιδευτικών).

Τα προβλήματα αυτά θα συγκεντρώνονται κατά σχολεία, θα δοθούν στο ΔΣ της ΕΛΜΕΖ, προκειμένου άμεσα να απαιτήσουμε την ικανοποίησή τους από το Υπουργείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PARASTATIDIS
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»
Κριτική του Παραστατίδη στην κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις στην Παιδεία και την ενίσχυση των ανισοτήτων
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»