Κορονοϊός-Σχολεία: Οι 10 οδηγίες του ΕΟΔΥ για τη διδασκαλία-χρήση πνευστών οργάνων και τη λειτουργία χορωδιών
Συνιστάται ο μοριακός έλεγχος (ή πιθανόν έλεγχος αντιγόνου) την προηγουμένη της επίσημης παράστασης για τα πνευστά της ορχήστρας ή του εξεταζομένου μαθητού (εφόσον υπάρχει ακροατήριο).

Εγγραφο με 10 οδηγίες του ΕΟΔΥ για τη διδασκαλία πνευστών μουσικών οργάνων  και για τις χορωδίες προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση του κορονοϊού, διανεμήθηκε στα σχολεία. Το έγγραφο αναφέρει τα εξής:

Πνευστά όργανα – Χορωδίες.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής λαμβάνοντας τον λόγο παρουσίασε στα μέλη της Επιτροπής, την εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες, για την διδασκαλία-χρήση των
πνευστών οργάνων, την λειτουργία των χορωδιών κ.λ.π., η οποία έχει ως ακολούθως:

1. Δύο (2) μέτρα απόσταση σε όλο τον περίγυρο κάθε μουσικού ή του εξεταζομένου μαθητού (είτε αφορούν μικρά ή μεγάλα σύνολα, π.χ. ορχηστρες, χορωδίες, είτε ιδιαίτερο μάθημα, είτε τελική εξέταση μαθητών παρουσία ή όχι ακροατηρίου). Διευκρινίζεται ότι η απόσταση των δύο (2) μέτρων αφορά και τον διδάσκοντα και το ακροατήριο.

2. Συχνός αερισμός κάθε 15 λεπτά (διάρκειας τουλάχιστον 5 λεπτών), έστω και αν διακόπτεται το μάθημα ή η πρόβα συναυλίας με μικρό ή μεγάλο αριθμό οργάνων (συνιστάται ακόμα και η περιοδική μέτρηση του CO2 ή η εφαρμογή
συστήματος HVAC). Γενικά όμως είναι σκοπιμότερη η διεξαγωγή των μαθημάτων ή των συναυλιών να γίνεται σε ανοικτό χώρο.

3. Πνευστά Όργανα: a. Για τα χάλκινα πνευστά, προκειμένου να παγιδεύεται και το αεροζόλ του ιού, προτείνεται η χρήση ειδικού υφάσματος τύπου tightly woven silk ή transparent protective material που καλύπτει την καμπάνα (bell).
b. Για τα ξύλινα πνευστά, π.χ. φλάουτο, όμποε, φαγκότο, φλογέρα, ισχύουν οι γενικές οδηγίες προφύλαξης. Εξυπακούεται ότι για τα χάλκινα πνευστά απαιτείται για τον καθαρισμό του οργάνου δοχείο συλλογής ή ειδικό απορροφητικό χαρτί. Επιπλέον επισημαίνεται ότι ο καθαρισμός των πνευστών οργάνων απαιτεί ειδική αίθουσα και ειδικές οδηγίες διότι ενέχει κινδύνους.

4. Στα μαθήματα όπως και στις συναυλίες είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας τόσο από το μαθητή όσο και από το διδάσκοντα, όχι τύπου προσωπίδας. Είναι προτιμότερες οι χειρουργικές μάσκες ή οι μάσκες N95 χωρίς βαλβίδα ή οι μάσκες FFP2 χωρίς βαλβίδα (εφόσον υπάρχει επάρκεια στην αγορά). Ακόμα και κατά τα μεσοδιαστήματα που ο μαθητής δεν παίζει το όργανό του, πρέπει να φορά μάσκα.

5. Συνιστάται ο μοριακός έλεγχος (ή πιθανόν έλεγχος αντιγόνου) την προηγουμένη της επίσημης παράστασης για τα πνευστά της ορχήστρας ή του εξεταζομένου μαθητού (εφόσον υπάρχει ακροατήριο). Επίσης πρέπει να καθοριστεί ο κατά διαστήματα μοριακός έλεγχος (διαδικασία η οποία προς το παρόν εκκρεμεί).

6. Σχετικά με τις χορωδίες κλπ., συνιστάται μάσκες Ν95 ή FFP2, αποστάσεις τουλάχιστον δύο (2) μέτρων μεταξύ των χορωδών και χρησιμοποίηση μεγάλων χώρων, π.χ. εκκλησίες, αμφιθέατρα κλπ. Τα ίδια ακριβώς μέτρα πρέπει να λαμβάνονται και στις πρόβες με διακοπή για αερισμό ανά 15λεπτο.

7. Όλα τα ανωτέρω ισχύουν και για τους δασκάλους μουσικής και για τον Διευθυντή της ορχήστρας, οι οποίοι πρέπει να φορούν μάσκες (όχι προσωπίδες).

8. Για τους μαθητές μονωδίας και πνευστών απαιτείται διευκρίνιση αν ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου ώστε να διευκρινιστεί η ανάγκη ή όχι εξ αποστάσεως μαθημάτων.

9. Αυστηρή τήρηση των μέτρων υγιεινής.

10. Στα Γενικά Σχολεία και μόνο, να μην γίνει διδασκαλία πνευστών οργάνων και χορωδίας, κατά την διάρκεια του φετινού σχολικού έτους. [ ]»

Δείτε όλο το έγγραφο

logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Σήριαλ η ημερομηνία

Ξεχάστε το άμεσο άνοιγμα των σχολείων

Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτηση του σεμιναρίου "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση"

Το κορυφαίο σεμινάριο στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με μαθητές προσφυγόπουλα
Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με μαθητές προσφυγόπουλα
Διαδικτυακό βιωματικό σεμινάριο: Η αξιοποίηση των κιτ φυσικών επιστημών για την ένταξη εκτοπισμένων μαθητριών/τών στην σχολική ομάδα
Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με μαθητές προσφυγόπουλα
Αναπληρωτές: Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών
Αναπληρωτές: Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών
«Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών - Όχι άλλα εμπόδια στην προστασία της υγείας μας» - τονίζει η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Ωρομίσθιων και...
Αναπληρωτές: Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών
Γερμανία: Δύτες βρήκαν μηχανή κρυπτογράφησης Enigma των Ναζί
Γερμανία: Δύτες βρήκαν μηχανή κρυπτογράφησης Enigma των Ναζί
Δύο δύτες, που καθάριζαν τον βυθμό από δίχτυα, βρήκαν τυχαία μια σπάνια μηχανή κρυπτογράφησης Enigma που χρησιμοποιούσαν οι Ναζί κατά τον Β΄Παγκόσμιο...
Γερμανία: Δύτες βρήκαν μηχανή κρυπτογράφησης Enigma των Ναζί