Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός: «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»
Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των υποψηφιοτήτων έχει οριστεί η 20/12/2020

Με απόφαση του προιστάμενου της γενικής διεύθυνσης σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργέιου Παιδείας κ.Κων.Τσαχάλα, εγκρίθηκε σήμερα η διενέργεια Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού με τίτλο « Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ)

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί φέτος στις 09/02/2021 σε πάνω από 160 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου SaferInternet4Kids (www.saferinternet4kids.gr) το οποίο λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2016 υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ). Οι πανελλήνιοι μαθητικοί διαγωνισμοί διοργανώνονται κάθε χρόνο από το 2016 και μετά υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το μήνυμα της φετινής ημέρας είναι: «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»

Με αφορμή το σύνθημα της ημέρας το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα του Πανευρωπαϊκού δικτύου INSAFE/INHOPE, διοργανώνει έναν πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό με στόχο οι μαθητές να αποτυπώσουν τις ιδέες τους για το πώς αντιλαμβάνονται τη θετική και ποιοτική χρήση του διαδικτύου, πως το διαδίκτυο διευκολύνει τη ζωή μας και τι πρέπει να προσέχουμε προκειμένου η ενασχόλησή μας με τον ψηφιακό κόσμο να έχει θετικό πρόσημο.

Οι όροι συμμετοχής

Το θέμα του Πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» είναι η θετική και ποιοτική χρήση του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας και πως μπορούμε να αποκτήσουμε καλές πρακτικές χρήσης του ψηφιακού κόσμου. Είναι κοινό για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και τα παιδιά καλούνται ατομικά ή ομαδικά να δημιουργήσουν υλικό που να αναδεικνύει το θετικό-ποιοτικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο. Ενθαρρύνονται συνέργειες μεταξύ σχολείων ή μεταξύ τάξεων.

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου και του δημοτικού είναι ελεύθεροι να επιλέξουν τη μορφή του υλικού που θα δημιουργήσουν ανάμεσα σε ζωγραφιά, κολλάζ, παραμύθι, βίντεο (διάρκειας το πολύ εως 2 λεπτά), παρουσίαση, τραγούδι κ.α. Οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου μπορούν να επιλέξουν τη δημιουργία υλικού σε μορφή σποτ (διάρκειας 1 λεπτού), σε μορφή τραγουδιού με σύνθεση δικής τους μουσικής, σε μορφή κόμικ είτε να δημιουργήσουν μια εφαρμογή ή παρουσίαση . Φυσικά οποιαδήποτε πρωτότυπη ιδέα από τους μαθητές θα γίνει με χαρά αποδεκτή. Όλες οι εργασίες θα πρέπει να είναι
πρωτότυπες και να μην εμπίπτουν στους νόμιμους περιορισμούς πνευματικών δικαιωμάτων άλλων.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διάρκεια του οπτικοακουστικού υλικού όπου στην περίπτωση νηπιαγωγείων/δημοτικών δε θα πρέπει να ξεπερνάει τα 2 λεπτά και στην περίπτωση Γυμνασίων/Λυκείων το ένα λεπτό. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί θα καταθέτουν τα έργα των μαθητών ηλεκτρονικά σε ειδική διαμορφωμένη πλατφόρμα την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ:
https://saferinternet4kids.gr/sid/sid-2021/sid-2021-d/


To Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού και θα διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών είναι προαιρετική και απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους και την άδεια ανάρτησης των έργων τους στο διαδίκτυο (περιλαμβάνεται σχετικό έγγραφο στην ηλεκτρονική φόρμα που πρέπει να συμπληρώσουν οι εκπαιδευτικοί για να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό).


Σε καμία περίπτωση δε θα προκύψουν έσοδα για το Ελληνικό κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ ή για άλλον, από τα υποβληθέντα έργα (με εμπορία ή διαφήμιση κ.λπ.) και η χρήση των έργων θα γίνει μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Προβλέπονται διαδικασίες αποτίμησής του διαγωνισμού και υλικό αξιολόγησης το οποίο θα συμπληρώνεται προαιρετικά από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/-ήτριες . Τη φόρμα αξιολόγησης μπορείτε να τη δείτε εδώ: https://forms.gle/Prr2nxgb3ToVZngw8

Οι προυποθέσεις

Η έγκριση του ανωτέρω Διαγωνισμού δίδεται για το σχολικό έτος 2020-2021, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

 Η συμμετοχή του σχολείου στον διαγωνισμό να είναι προαιρετική και θα πραγματοποιείται με τη σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης της εκάστοτε σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών αυτής.
Η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών να είναι προαιρετική και να απαιτείται η έγγραφη συναίνεση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών που θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό.
 Οι σχετικές δημιουργίες των μαθητών/-τριών να υλοποιηθούν στο πλαίσιο επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, σε ενότητες που προσφέρονται για ανάλογες προεκτάσεις (π.χ. στο μάθημα της Πληροφορικής, των ΤΠΕ, της Ευέλικτης Ζώνης ή κατά τη διάρκεια προγραμμάτων αγωγής υγείας/περιβαλλοντικής εκπ/σης κατά περίπτωση στην Α΄/θμια και Β’/θμια Εκπαίδευση), προκειμένου να υποστηρίξουν τη διεύρυνση και τον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών
και να μην παρεμποδίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Ο τρόπος ενασχόλησης (υλικό που θα χρησιμοποιηθεί, σχεδιασμός δράσεων κ.λπ.) των εμπλεκομένων μαθητών/-τριών είναι στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών που θα τους συντονίσουν. Ωστόσο, εντός ωρολογίου προγράμματος ο χρόνος ενασχόλησης για τον διαγωνισμό να μην υπερβαίνει τις δύο (2) διδακτικές ώρες.
Να μην γίνεται οποιαδήποτε άμεση διαφήμιση εταιριών/ προϊόντων/ φορέων/ υπηρεσιών.
 Θα πρέπει ο φορέας διοργάνωσης να αναλάβει όλη τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού και να διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών μαθητών/-τριών.
 Η προσκόμιση Υπεύθυνης Δήλωσης από τον/την ασκούντα/-ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/μαθήτριας, ότι δέχεται ο/η μαθητής/μαθήτρια να συμμετέχει στον διαγωνισμό και να δημοσιευτεί το έργο του/της σε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, ότι θα γίνεται χρήση του έργου μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς και ότι συμφωνεί με τους όρους προκήρυξης.
 Να τηρηθούν όλα τα υγειονομικά μέτρα προστασίας κατά του COVID-19.
 Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, να συνταχθεί απολογιστική έκθεση με τα αποτελέσματα των δράσεων, η οποία θα κοινοποιηθεί στο Ι.Ε.Π.


Επισημαίνεται, με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλόλητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπισης της επιδημικής κρίσης.

Δείτε εδώ την έγκριση και το σχέδιο του διαγωνισμού
 

logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Σήριαλ η ημερομηνία

Ξεχάστε το άμεσο άνοιγμα των σχολείων

Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτηση του σεμιναρίου "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση"

Το κορυφαίο σεμινάριο στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με μαθητές προσφυγόπουλα
Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με μαθητές προσφυγόπουλα
Διαδικτυακό βιωματικό σεμινάριο: Η αξιοποίηση των κιτ φυσικών επιστημών για την ένταξη εκτοπισμένων μαθητριών/τών στην σχολική ομάδα
Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με μαθητές προσφυγόπουλα
Αναπληρωτές: Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών
Αναπληρωτές: Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών
«Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών - Όχι άλλα εμπόδια στην προστασία της υγείας μας» - τονίζει η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Ωρομίσθιων και...
Αναπληρωτές: Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών
Γερμανία: Δύτες βρήκαν μηχανή κρυπτογράφησης Enigma των Ναζί
Γερμανία: Δύτες βρήκαν μηχανή κρυπτογράφησης Enigma των Ναζί
Δύο δύτες, που καθάριζαν τον βυθμό από δίχτυα, βρήκαν τυχαία μια σπάνια μηχανή κρυπτογράφησης Enigma που χρησιμοποιούσαν οι Ναζί κατά τον Β΄Παγκόσμιο...
Γερμανία: Δύτες βρήκαν μηχανή κρυπτογράφησης Enigma των Ναζί