Συμπάθεια μεν, πλήρη ευθυγράμμιση με τις κατευθύνσεις του υπουργείου δε εξέφρασαν προς τους εκπαιδευτικούς οι φορείς της Α΄Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, σε παράσταση διαμαρτυρίας του ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη» με γονείς.
Αναλυτικά:
Την 1η Οκτώβρη το μεσημέρι ο Σύλλογός μας συμμετείχε στην Παράσταση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Α΄ Αθήνας στη Διεύθυνση ΠΕ, μαζί με γονείς, και στις δύο συναντήσεις που έγιναν με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, κ. Χαράλαμπο Παπαϊωάννου, η πρώτη μαζί με την Ένωση Γονέων Καισαριανής και η δεύτερη με όλους τους ΣΕΠΕ Α΄ Αθήνας.
Στην πρώτη συνάντηση με την Ένωση Γονέων Καισαριανής τέθηκαν κύρια τα ζητήματα του Ειδικού Σχολείου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», που λειτουργούσε από την αρχή με τεράστια κενά ακόμα και σε ΕΕΠ τελείως απαραίτητο για τη λειτουργία ενός τέτοιου σχολείου που έχει παιδιά σε σοβαρές ειδικές ανάγκες (πχ δεν έχει τόσον καιρό νοσηλευτή!), τα πολυπληθή τμήματα σε πολλά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά της Καισαριανής καθώς και η εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής με όρους υποβάθμισης (γέμισε η Καισαριανής τσίγκινα κουτιά!) αλλά και οι υπόλοιπες ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή π.χ. κενά στα Τμήματα Ένταξης και στην Παράλληλη στήριξη! Καθώς και τα ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία.
Στη δεύτερη συνάντηση με όλους τους ΣΕΠΕ, βάλαμε όλα τα ζητήματα, που απασχολούν όλα τα σχολεία και τους συναδέλφους στην περιοχή μας (Βύρωνα, Καισαριανή, Παγκράτι) και δημιουργούν μια κυριολεκτικά εκρηκτική κατάσταση στη λειτουργία των σχολείων και ζητήσαμε να παρθούν μέτρα.
Και στις δύο συναντήσεις εισπράξαμε συμπάθεια αλλά στο δια ταύτα ό,τι λένε και κάνουν κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας (γιατί δεν κάνουν προσλήψεις, γιατί είναι νόμος, γιατί δεν είναι δική μου ευθύνη…)!
Συγκεκριμένα τέθηκαν τα παρακάτω ερωτήματα και πήραμε τις εξής απαντήσεις:
- Σχετικά με τις ελλείψεις που είναι ιδιαίτερα σοβαρές στο Ειδικό Σχολείο «Ρόζα Ιμβριώτη», καθώς λείπει νοσηλευτής (!), άλλο ΕΕΠ και 3 εκπαιδευτικοί με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί το ολοήμερο, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης παραδέχθηκε ότι είναι αδιανόητο και απαράδεκτο να μην υπάρχει νοσηλευτής στο Ειδικό Σχολείο, χωρίς όμως να αναφέρει ποιες άμεσες κινήσεις θα γίνουν. Όσον αφορά τα κενά ΕΕΠ και εκπαιδευτικών μας είπε ότι θα καλυφθούν άμεσα (;). Για τα διάσπαρτα κενά στα 1ο και 2ο Ειδικά Δημοτικά ΕΛΕΠΑΠ είπε ότι καλύπτονται συνεχώς αλλά για την έλλειψη 4 ακόμα λεωφορείων στο 1ο Ειδικό Δημοτικό ΕΛΕΠΑΠ, που καταδικάζει το σχολείο σε εκ περιτροπής λειτουργία, παρέπεμψε στην Περιφέρεια, ξεχνώντας ότι το σχολείο είναι στη δική του ευθύνη!
- Ρωτήσαμε τι θα γίνει με την παράλληλη στήριξη, που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί όλοι οι αναγκαίοι εκπαιδευτικοί κι έτσι καθένας μοιράζεται σε 2 και 3 παιδιά. Μας ανέφερε στοιχεία που ήδη γνωρίζαμε, ότι δηλ. υπήρχαν συνολικά 600 αιτήσεις, έχουν προσληφθεί 400 εκπαιδευτικοί και αναμένεται την άλλη εβδομάδα (όπως του είπαν από το υπουργείο) να τοποθετηθούν άλλοι 200. Φυσικά ήδη «τρέχουν» και οι νέες αιτήσεις, άρα οι ανάγκες αυξάνονται κι ακόμα δεν καλύφθηκαν οι περυσινές! Μας βεβαίωσε ότι καταβάλει προσπάθεια, ώστε κάθε εκπαιδευτικός παράλληλης να είναι για ένα παιδί! Ίδωμεν!
- Αναφερθήκαμε και επιμείναμε στην επιτακτική ανάγκη σύνδεσης της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με τα σχολεία, με πρόσληψη τουλάχιστον ενός νοσηλευτή σε κάθε σχολείο. Τονίσαμε δε την ανάγκη αλλά τη δυνατότητα να οργανωθεί ακόμα και ιατρείο για μεγάλα συγκροτήματα, όπως π.χ. τα πολλά συγκροτήματα Π.Ε. και Δ.Ε. της Ηρώς Κωνσταντοπούλου και όπου αλλού υπάρχει δυνατότητα. Ζητήσαμε να ξεκαθαρίσει τα πρωτόκολλα που ακολουθούνται και ποια ακριβώς είναι η διαδικασία σε περίπτωση κρούσματος. Δηλώσαμε ως απαράδεκτο και επικίνδυνο το μέτρο που προωθείται, ώστε οι εκπαιδευτικοί να παίζουν τον ρόλο του γιατρού ή του νοσηλευτή, καθώς ούτε οι γονείς έχουν εμπιστοσύνη να αναθέσουν αυτό τον ρόλο στους εκπαιδευτικούς, αλλά ούτε και οι ίδιοι έχουν την εξειδίκευση για κάτι τέτοιο. Ήταν χαρακτηριστικό αυτό που μας είπε, ότι ούτε ο ίδιος έχει πάρει ξεκάθαρη απάντηση από τον ΕΟΔΥ (!), καθώς σε επικοινωνίες που είχε ο ίδιος του αναφέρθηκε ότι η πολυδιαφημιζόμενη “Task Force”, για άμεση επέμβαση στα σχολεία, ούτε έχει δημιουργηθεί αλλά ούτε και θα μπορούσε να ανταπεξέλθει καθώς μέσα στην ημέρα κλείνουν πάνω από 25-30 τμήματα μόνο στην Αθήνα. Για την ώρα ακολουθούνται τα γενικά πρωτόκολλα που τους έχουν δοθεί από το Υπ. Παιδείας (!). Άρα, το γνωστόν! Σε περίπτωση κρούσματος, δηλαδή εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη, αν θέλουν να κάνουν τεστ! Στο ζήτημα των μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλα τα σχολεία, μας είπε ότι είναι πάρα πολύ ακριβά και ότι πρέπει να επαναληφθούν πολλές φορές για να υπάρξει σωστή διάγνωση για όλους (αφού δεν ασθενούν ταυτόχρονα) και αντίστοιχη αντιμετώπιση! Η πρόληψη δηλαδή και η διασφάλιση της υγείας, είναι ΚΟΣΤΟΣ!
- Καταγγείλαμε τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα αλλά και παρουσιάζονται χωρίς να αναπληρώνονται στα δημοτικά και νηπιαγωγεία, που έχουν ως συνέπεια να χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες, αλλά και να μην μπορούν να λειτουργήσουν τα ολοήμερα, φέρνοντας έτσι σε αδιέξοδο τον εργαζόμενο γονέα. Ο Διευθυντής μας είπε ότι εκπαιδευτικοί έχουν τοποθετηθεί παντού (;;) και ότι τα ολοήμερα, αν δεν έχουν ξεκινήσει, θα ξεκινήσουν άμεσα. Θα καλυφθούν σε λίγο (;) και τα ΤΕ. Μπορεί να λείπουν κάποιοι εκπαιδευτικοί ειδικότητας (εικαστικά, μουσική κλπ), αλλά τον έχουν ενημερώσει από το υπουργείο ότι μες την εβδομάδα, θα τοποθετηθούν κι αυτοί. Στο αίτημά μας να υπάρχει επιπλέον εκπαιδευτικοί για αναπλήρωση αδειούχων ή και ασθενών εκπαιδευτικών είπε ότι θα ήθελε αλλά δεν προσλαμβάνει το υπουργείο, αλλά ζήτησε να ειδοποιείται έγκαιρα η Διεύθυνση, όταν παρουσιάζεται κενό, και ότι θα το αναπληρώνει, …όταν έχει! Τέλος είπε ότι ακόμα δεν αναπληρώθηκαν μόνιμα οι 50 ευπαθείς εκπαιδευτικούς.
- Καταγγείλαμε το απαράδεκτο καθεστώς των πολυπληθών τμημάτων με 20 και 25 μαθητές σε ελάχιστα τετραγωνικά, σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, και το αίτημα για άμεση διευθέτηση, με αναζήτηση ή διαμόρφωση κατάλληλων χώρων για το σπάσιμο των τμημάτων και προσλήψεις αντίστοιχων εκπαιδευτικών. Για τα πολυπληθή τμήματα είπε ότι προσπαθεί και ο ίδιος να δει πού υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες, ώστε να σπάσουν τα τμήματα και όπου αυτό είναι εφικτό θα γίνει. (Εμείς φυσικά ξέρουμε ότι μόνο με πίεση γονιών και εκπαιδευτικών γίνονται αυτά, όπως το τμήμα που άνοιξε στο 3ο Καισαριανής.) Έχει ήδη ζητήσει από κάποιους Δήμους να του δώσουν τι αίθουσες υπάρχουν διαθέσιμες, ώστε να αξιοποιηθούν. Δηλαδή αναζητάει «λύσεις» εκ των έσω, που εμείς ξέρουμε ότι στους Δήμους μας (Βύρωνα, Καισαριανή, Παγκράτι-Αθήνα, τέτοια «περισσεύματα» αιθουσών δεν υπάρχουν, ήδη στοιβάζονται τα παιδιά της Δευτεροβάθμιας σε πολυπληθή τμήματα. Κυβέρνηση, Υπ. Παιδείας και Δήμοι, πρέπει να αναζητήσουν κατάλληλους χώρους εκτός σχολικών δομών, που θα μπορούσαν κατάλληλα να διαμορφωθούν. Αλλά κι αν ακόμα υπάρξει κάποια αίθουσα, δεν μας απάντησε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας με σιγουριά για το αν εξασφαλίζεται η πρόσληψη εκπαιδευτικού/ών, για όποιο τμήμα τυχόν δημιουργηθεί, γιατί χρειάζεται έγκριση του υπουργείου!
- Τέλος βάλαμε για άλλη μια φορά τη διαφορετική μεταχείριση που υφίστανται οι συνάδελφοι αναπληρωτές στις υπηρεσιακές μεταβολές, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς βιώνουν διαχρονικά την ελαστική εργασία και χρόνια περιπλάνηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ζωή τους και την οικογένειά τους και τελικά, όταν φτάνουν στη Διεύθυνση τοποθέτησής τους, κι εκεί αντιμετωπίζονται διαφορετικά από τους μόνιμους συναδέλφους τους! Ζητήσαμε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια στις υπηρεσιακές μεταβολές των αναπληρωτών (ανάρτηση πινάκων, όλων των κενών, επαρκής χρόνος για να κάνουν τις αιτήσεις τους…) και να τους δίνονται όλες οι δυνατότητες που έχουν και οι μόνιμοι (π.χ. δικαίωμα βελτίωσης θέσης) καθώς και να περνάνε όλες αυτές μέσα από το ΠΥΣΠΕ και να μην είναι υπόθεση μόνο του Διευθυντή Εκπαίδευσης με ό,τι αυτό συνεπάγεται! …Εισπράξαμε την απάντηση ότι γίνεται ό,τι λέει ο νόμος, άρα και σε αυτό ό,τι λένε κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας. Καθένας διαλέγει όχθη!
Συνάδελφοι, αποδεικνύεται για πολλοστή φορά περίτρανα ότι τα σχολεία άνοιξαν χωρίς να έχει παρθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο, χωρίς να είναι «έτοιμα όλα», όπως μας έλεγαν! Μοναδική μέριμνα ήταν να ανοίξουν όπως όπως, χωρίς καμία χρηματοδότηση, για να είναι διαθέσιμοι οι γονείς στις επιχειρήσεις και υπηρεσίες που εργάζονται. Τρεις εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων και ακόμα υπάρχουν κενά, καμία μέριμνα, για την υγεία και την ασφάλεια της σχολικής κοινότητας! Η υγεία και η ζωή η δική μας και των παιδιών μας, και από αυτή τη κυβέρνηση, όπως και από όλες τις προηγούμενες αντιμετωπίζεται ως ΚΟΣΤΟΣ. Απαιτούμε:
- Ως 15μελή τμήματα. Μέτρα για ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης στους Δήμους περιοχής μας.
- Άμεσες προσλήψεις των απαραίτητων εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, για να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά κι επιπλέον εκπ/κοί ανά σχολείο και Διεύθυνση για αναπλήρωση αδειούχων εκπαιδευτικών.
- Πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας.
- Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, προσωπικό καθαριότητας. Επαναλαμβανόμενη παροχή υγειονομικού υλικού σε όλους. Σύνδεση του σχολείου με την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας (Κέντρα Υγείας…) με νοσηλευτή ανά σχολείο, ώστε να εξασφαλίζονται οι απαραίτητοι όροι υγιεινής και ασφάλειας και η σωστή διαχείριση κρουσμάτων.
- Εξασφάλιση τώρα σύγχρονης, ασφαλούς μεταφοράς για όλα τα παιδιά και φυσικά εξασφάλιση τώρα των 4 λεωφορείων για τα παιδιά του 1ου 12θέσιου Ειδικού Δημοτικού ΕΛΕΠΑΠ.
Θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους, ώσπου να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας. Για μας και τα παιδιά μας δε ζητάμε τίποτα λιγότερο από μόρφωση, δουλειά και ζωή με πλήρη δικαιώματα!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη