Συναγερμός! Σχεδιάζουν υποχρεωτικό «livestreaming» και εικονικό σχολείο τηλεκπαίδευσης στο όνομα του κορονοϊου!
Λίγες μέρες αφού άνοιξαν τα σχολεία, με νέα υπουργική απόφαση θεσμοθετεί υποχρεωτικά την  τηλεκπαίδευση και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων  μέσα από τις σχολικές τάξεις!! Ιδρύει το εικονικό σχολείο της τηλεκπαίδευσης.

Κυβέρνηση και υπ. Παιδείας επιχειρούν να ιδρύσουν ένα παράλληλο, εικονικό σχολείο, το «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης! εντάσσοντας σ’ αυτό εκβιαστικά στην ουσία τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών και ακολουθούν όσοι δε συμπληρώνουν ωράριο και οι 3μηνιτες αναπληρωτές.  Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να καταργηθεί τώρα η νέα υπουργική απόφαση, η τροπολογία και η ΠΝΠ για  την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» τη ζωντανή αναμετάδοση μέσα από τις σχολικές τάξεις. Ακόμα καλεί όλο το κόσμο σε κοινό πανεκπαιδευτικό μέτωπο να υπερασπίσουμε τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση και μόρφωση για όλα τα παιδιά.

Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης (23/9/2020)

Συνάδελφοι/ισσες,

Την περσινή άνοιξη, σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί σταθήκαμε με όποιο τρόπο μπορούσαμε δίπλα στους μαθητές μας. Εκείνη η περίοδος άφησε βαθιά τα σημάδια της, αλλά και βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε κι εμείς και η κοινωνία τον αναντικατάστατο ρόλο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας, με φυσική παρουσία όλων, καθώς και τον ευρύτερο ρόλο του σχολείου για την κοινωνική, γνωστική, συναισθηματική, αισθητική ανάπτυξη των παιδιών. Από την άλλη, διαπιστώθηκε με τραγικό τρόπο ότι μεγάλο μέρος των μαθητών βρέθηκε αποκλεισμένο και απομονωμένο για διάφορους λόγους. Η καθολικότητα της δημόσιας εκπαίδευσης δέχτηκε ένα ισχυρό πλήγμα, αν και η κυβέρνηση προσπάθησε να το κρύψει πίσω από ποσοστά, πολλές φορές πλασματικά. Επίσης, έγινε πιο φανερός ο αποκλεισμός των αδύναμων μαθητών και ταυτόχρονα η αναγκαιότητα της φυσικής επαφής για να ενεργοποιηθούν. Παρόλο τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, φάνηκε περίτρανα ότι η ανακαλυπτική μάθηση, η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, το “χτίσιμο” του μαθήματος με διαλεκτικό και αλληλοδραστικό τρόπο, δεν συνάδουν με το μοντέλο της “τηλεκπαίδευσης”. Σε εκείνη τη φάση, το Υπουργείο επέλεξε την προαιρετικότητα της συμμετοχής για όλους, εκπαιδευτικούς και μαθητές και φυσικά το μη προχώρημα της ύλης ή τη συνεκτίμηση για την αξιολόγηση του μαθητή.

Παρά την εμπειρία αυτή, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν έκανε τίποτε μέσα στο καλοκαίρι ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν με ασφαλείς υγειονομικούς όρους, αντίθετα,  ψήφισε την  απαράδεκτη τροπολογία για την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και τη χρήση καμερών στις τάξεις τον περασμένο Μάη, ενώ μες το κατακαλόκαιρο (10.08.2020) με ΠΝΠ κατέστησε επί της ουσίας υποχρεωτική τη  λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση,  ανεξάρτητα μάλιστα από το αν τα σχολεία λειτουργούν ή όχι.

Λίγες μέρες αφού άνοιξαν τα σχολεία, με νέα υπουργική απόφαση θεσμοθετεί υποχρεωτικά την  τηλεκπαίδευση και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων  μέσα από τις σχολικές τάξεις!! Ιδρύει το εικονικό σχολείο της τηλεκπαίδευσης.

Η ΥΑ αφορά μαθητές και εκπαιδευτικούς που θα απουσιάζουν λόγω κορονοϊού καθώς και  εκπαιδευτικές δομές που θα  βρίσκονται  υπό αναστολή λειτουργίας. Ανάμεσα στα άλλα, θεσπίζεται ότι:

  • αν το τμήμα τους ή η σχολική μονάδα τελούν σε αναστολή λειτουργίας, παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
  • αν κάποιοι μαθητές απουσιάζουν δικαιολογημένα είτε γιατί ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου ή συνοικούν με πρόσωπο το οποίο νοσεί από κορονοϊό λόγω κορονοϊού, παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» και η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική. Δηλαδή,  το μάθημα που θα γίνεται στην τάξη θα «μεταδίδεται ζωντανά» στα παιδιά που δεν θα βρίσκονται εντός λόγω κορονοϊου.
  • Σε περίπτωση που καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, προβλέπεται, υπό προϋποθέσεις για τους μαθητές που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού «διαδικτυακών τμημάτων», στα οποία τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτά μπορεί να απαρτίζονται είτε από μαθητές μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας είτε διαφορετικών σχολικών μονάδων, ανά τάξη και ανά μάθημα. 
  • Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές των διαδικτυακών τμημάτων παρέχεται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, από εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν το ωράριό τους ή από άλλους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν για τον σκοπό αυτό. ( βλ. 3μηνες συμβάσεις προσωρινών αναπληρωτών)

Με την τροπολογία, την ΠΝΠ και ΤΩΡΑ με  τη νέα Υ.Α αξιοποιεί την πανδημία για να μονιμοποιήσει την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων ως οργανικό στοιχείο της εκπαίδευσης με πολλαπλούς στόχους, όπως έχουν καταγραφεί σε όλα τα κείμενα των διεθνών οργανισμών (ΟΟΣΑ,.ΕΕ., σύνδεσμοι βιομηχάνων). Κυρίαρχοι στόχοι είναι: ο  περιορισμός του δημοσιονομικού κόστους για τη δημόσια εκπαίδευση (π.χ. αντικατάσταση διορισμών με τηλε-εργαζόμενους και μάλιστα με τους πλέον εκμεταλλευτικούς όρους, περιορισμός της δαπάνης για λειτουργικά έξοδα των σχολείων) και την ταυτόχρονη ιδιωτικοποίηση μέρους ή όλου αυτής, η αλλαγή του ρόλου και του περιεχομένου της εκπαίδευσης (υπονόμευση της καθολικότητας της εκπαίδευσης και μετάθεση της ευθύνης για αυτή στο άτομο, εστίαση στην πληροφορία, ποσοτικοποίηση γνώσης, δεξιότητες) και το άνοιγμα σε επιχειρήσεις τεχνολογίας και πληροφοριακών συστημάτων σε νέα πεδία κερδοφορίας (χρήση συστημάτων τηλεκπαίδευσης, ηλεκτρονικά διαγνωστικά τεστ, cyber schools). Τέλος, επιδιώκει τον πανοπτικό έλεγχο και την αξιολόγηση, να ανατρέψει  τις εργασιακές σχέσεις και τα  δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Είναι μια βαθιά αντιπαιδαγωγική –– αντιδημοκρατική τομή στο πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής- αντιδραστικής νεοφιλελεύθερης  πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ.

Η νέα Υ.Α. :

  • Θεσπίζει τη σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» ως κανονική πλέον αυτόνομη μέθοδο διδασκαλίας! Προβλέπει  παράδοση, κάλυψη ύλης, υποχρεωτική παρακολούθηση, βιβλίο ύλης και  απουσιολόγιο!  Επιβάλλει μάλιστα την αποκλειστική χρήση της πλατφόρμας ιδιωτικής εταιρείας, απαγορεύοντας κάθε άλλο μέσο και τρόπο που θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιήσουν για την επικοινωνία με τους μαθητές τους. Είναι φανερό πως  δεν τους ενδιαφέρει η επικοινωνία και πολλαπλή στήριξη που έχουν ανάγκη οι μαθητές μας, αλλά  η πειθάρχηση, ο πανοπτικός έλεγχος, η τυποποίηση, η μετρησιμότητα του μαθήματος, η  αξιολόγηση.
  • Ο «μεγάλος αδερφός» στα σχολεία; Μόνο στις οργουελικές φαντασιώσεις σας! 

Κυβέρνηση και  ΥΠΑΙΘ επιμένουν στο αντιδημοκρατικό – αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό και μέτρο  της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος ταυτόχρονα με τη δια ζώσης διδασκαλία, προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο.

Αφού τον περασμένο Μάιο κάτω από το βάρος των σφοδρών  αντιδράσεων του  εκπαιδευτικού κόσμου  δεν τόλμησε να την εφαρμόσει, επανέρχεται τώρα, όχι τυχαία. Στο μάθημα – reality  μπορούν να εφαρμοστούν και να ελεγχθούν  ευκολότερα   όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης (νέοι εξεταστικοί φραγμοί, τράπεζα θεμάτων,  πειθάρχηση, αξιολόγηση κλπ). Το τυποποιημένο μάθημα-διάλεξη είναι εύκολα μετρήσιμο και αξιολογήσιμο, περισσότερο ευπροσάρμοστο στην εντατικοποίηση, την πειθάρχηση, τον εξεταστικό ανταγωνισμό, την εκμάθηση δεξιοτήτων που έχει ανάγκη η αγορά. Το μάτι  του «μεγάλου αδερφού θα μπορεί να  υφαίνει τον ιστό του πανοπτικού ελέγχου και  της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών.

  • Επιχειρούν να ιδρύσουν ένα παράλληλο, εικονικό σχολείο, το «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης! εντάσσοντας σ’ αυτό εκβιαστικά στην ουσία τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών και ακολουθούν όσοι δε συμπληρώνουν ωράριο και οι 3μηνιτες αναπληρωτές.!!

Αλλάζουν άρδην  την αντίληψη και ουσία  της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για πρώτη φορά  στα εκπαιδευτικά χρονικά  θα έχουμε εκπαιδευτικούς που δεν θα έχουν ποτέ καμιά επαφή με τους μαθητές τους, αλλά και μαθητές που δεν θα έρθουν ποτέ σε φυσική και ζωντανή επαφή με τους δασκάλους τους!! Που δεν θα έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους, καθώς οι διευθύνσεις  θα μπορούν να ομαδοποιούν μαθητές διαφορετικών τμημάτων σε διαφορετικά σχολεία ακόμη και σε ολόκληρο το εύρος κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή και περιφέρειας. Στήνουν ένα πειραματικό εργαστήρι των νέων απρόσωπων παιδαγωγικών σχέσεων και των εξευτελιστικών εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών (προσωρινοί» αναπληρωτές με εξευτελιστικές  ολιγόμηνες συμβάσεις, χωρίς δικαιώματα και προστασία )

Πάρτε πίσω την αντιδραστική και αντιεκπαιδευτική Υ.Α. για την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» τη ζωντανή αναμετάδοση μέσα από τις σχολικές τάξεις !!

 Οι εκπαιδευτικοί δεν θα αποδεχθούμε να γίνει ο κορωνοϊός και η πανδημία ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας.

Πιάνουμε το νήμα από τους μεγάλους πανεκπαιδευτικούς αγώνες της προηγούμενης περιόδου. Έχουμε τη δύναμη και την  εμπειρία να  ανατρέψουμε τα  σχέδια τους.

  1. Να καταργηθεί τώρα η νέα υπουργική απόφαση, η τροπολογία και η ΠΝΠ για  την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» τη ζωντανή αναμετάδοση μέσα από τις σχολικές τάξεις.
  2. Με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των ομοσπονδιών, δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστεί!
  3. Δεν εφαρμόζουμε την υπουργική απόφαση για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με κάμερες. Καλούμε την ΟΛΜΕ να βγάλει απόφαση για απεργία-αποχή και να παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους τους συναδέλφους
  4. Δεν μονιμοποιούμε την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» και η ΑΔΕΔΥ να επικαιροποήσει την απεργία – αποχή και από την Υ.Α. της 12-09-2020 με θέμα: «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-21».
  5. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων  και να μην το εφαρμόσουν στα σχολεία τους.
  6. Καλούμε τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση!
  7. Καλούμε Συλλόγους Εκπ/κών ΠΕ και ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, να καταδικάσουν τις απαράδεκτες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας, να απαντήσουν, να πάρουν αποφάσεις  για ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ!

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τις Ενώσεις Γονέων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να συνταχθούν μαζί μας σε κοινό πανεκπαιδευτικό μέτωπο να υπερασπίσουμε τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση και μόρφωση για όλα τα παιδιά.

 

Η Γενική Συνέλευση  της ΕΛΜΕ (23/9/2020)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αλέϊδα Γκεβάρα στο 13ο ΓΕΛ Περιστερίου
Παρεμβάσεις για Βέροια: ΕΔΕ ζητά η ΔΕΕΠ Ημαθίας της ΝΔ, ΕΔΕ κερνάει η κυβέρνηση ΝΔ...
«...διαφεύγουν, όλως  τυχαίως, από την προσοχή των εντολέων της ΕΔΕ τα πραγματικά εκπαιδευτικά προβλήματα, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς κι...
Παρεμβάσεις για Βέροια: ΕΔΕ ζητά η ΔΕΕΠ Ημαθίας της ΝΔ, ΕΔΕ κερνάει η κυβέρνηση ΝΔ...
nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής