Οδηγίες για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στις Α ́ και Β ́ τάξεις Γενικού Λυκείου
Οδηγίες διδασκαλίας των Μαθηματικών για την Αλγεβρα και τη Γεωμετρία στις Α ́ και Β ́ τάξεις Γενικού Λυκείου

Το υπουργείο Παιδείας απέστειλε στα Λύκεια τις οδηγίες διδασκαλίας των Μαθηματικών «Άλγεβρα και Στοιχεία Πιθανοτήτων» καθώς και Γεωμετρία στις Α ́ και Β ́ τάξεις Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2020-2021 ύστερα από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής(ΙΕΠ)

Ειδικότερα:

ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ Τάξης ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ-ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Άλγεβρα και Στοιχεία Πιθανοτήτων

Το μάθημα «Άλγεβρα και Στοιχεία Πιθανοτήτων» περιέχει σημαντικές μαθηματικές έννοιες, όπως, της απόλυτης τιμής, των προόδων, της συνάρτησης κ.ά., οι οποίες είναι απαραίτητες για την μετέπειτα μαθηματική εξέλιξη των μαθητών.

Οι μαθητές έχουν έρθει σε μια πρώτη επαφή με αυτές τις έννοιες σε προηγούμενες τάξεις.

Στην Α ́ Λυκείου θα τις αντιμετωπίσουν σε ένα υψηλότερο επίπεδο αφαίρεσης, το οποίο δημιουργεί ιδιαίτερες δυσκολίες στους μαθητές.

Για την αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών προτείνεται να αφιερωθεί ικανός χρόνος στην εμπέδωση των νέων εννοιών, μέσα από την ανάπτυξη και σύνδεση πολλαπλών αναπαραστάσεών τους και τη χρήση τους στην επίλυση προβλημάτων.

Επίσης, να αφιερωθεί χρόνος ώστε οι μαθητές να εμπλακούν στην αναγνώριση ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ ιδιοτήτων και διαδικασιών καθώς και σε διαδικασίες γενίκευσης.

Οι πολλαπλές αναπαραστάσεις και η σύνδεσή τους μπορούν υποστηριχθούν από ψηφιακά περιβάλλοντα, με τη βοήθεια των οποίων οι μαθητές μπορούν να εμπλακούν σε ουσιαστικές μαθηματικές δραστηριότητες.

Μέσα από τη διερεύνηση ομοιοτήτων και διαφορών - για παράδειγμα η συσχέτιση των διαδικασιών επίλυσης ή της μορφής των λύσεων εξισώσεων και ανισώσεων, η συσχέτιση ορισμένων ιδιοτήτων των ριζών και των αποδείξεών τους με αντίστοιχες των απολύτων τιμών - οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τις σχετικές έννοιες και διαδικασίες.

Δείτε τις οδηγίες αναλυτικά εδώ 


Γεωμετρία Α΄ Τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕΛ

Γεωμετρία

Η διδασκαλία της Γεωμετρίας στην Α ́ Λυκείου εστιάζει στο πέρασμα από τον εμπειρικό στο θεωρητικό τρόπο σκέψης, με ιδιαίτερη έμφαση στη μαθηματική απόδειξη.

Οι μαθητές έχουν έρθει σε επαφή με στοιχεία θεωρητικής γεωμετρικής σκέψης και στο Γυμνάσιο, όπου έχουν αντιμετωπίσει ασκήσεις που απαιτούν θεωρητική απόδειξη.

Στην Α ́ Λυκείου, πρέπει αυτή η εμπειρία των μαθητών να αξιοποιηθεί με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της θεωρητικής τους σκέψης.

Η διατύπωση ορισμών γεωμετρικών εννοιών είναι κάτι δύσκολο για τους μαθητές, ακόμα και αυτής της τάξης, καθώς απαιτεί τη συνειδητοποίηση των κρίσιμων και ελάχιστων ιδιοτήτων που απαιτούνται για τον καθορισμό μιας έννοιας.

Επίσης οι μαθητές χρειάζεται να διερευνούν ιδιότητες και σχέσεις των γεωμετρικών εννοιών και να δημιουργούν εικασίες τις οποίες να προσπαθούν να τεκμηριώσουν.

Η αντιμετώπιση της μαθηματικής απόδειξης απλά ως περιγραφή μιας σειράς λογικών βημάτων που παρουσιάζονται από τον εκπαιδευτικό, δεν είναι κατάλληλη ώστε να μυηθούν οι μαθητές στη σημασία και την κατασκευή μιας απόδειξης.

Αντίθετα, είναι σημαντικό να εμπλακούν οι μαθητές σε αποδεικτικές διαδικασίες, να προσπαθούν να εντοπίζουν τη βασική αποδεικτική ιδέα, μέσω πειραματισμού και διερεύνησης, και να χρησιμοποιούν μετασχηματισμούς και αναπαραστάσεις, που υποστηρίζουν την ανάπτυξη γεωμετρικών συλλογισμών.

Η κατασκευή από τους μαθητές αντιπαραδειγμάτων και η συζήτηση για το ρόλο τους είναι μια σημαντική διαδικασία, ώστε να αρχίσουν να αποκτούν μια πρώτη αίσθηση της σημασίας του αντιπαραδείγματος στα Μαθηματικά.

Η απαγωγή σε άτοπο είναι επίσης μια μέθοδος που συχνά συναντούν οι μαθητές στην απόδειξη αρκετών θεωρημάτων.

Ο ρόλος του «άτοπου» στην τεκμηρίωση του αρχικού ισχυρισμού αλλά και το κατά πόσο η άρνηση του συμπεράσματος οδηγεί τελικά στην τεκμηρίωσή του, δημιουργούν ιδιαίτερη δυσκολία στους μαθητές.

Σε όλα τα παραπάνω ουσιαστικό ρόλο μπορεί να παίξει η αξιοποίηση λογισμικών Δυναμικής Γεωμετρίας.

Δείτε τις οδηγίες αναλυτικά εδώ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ξένια Αλεξάντροβα
«Όλα είχαν καλυφθεί με αίμα»: Πέθανε 30χρονο μοντέλο μετά από φρικτό τροχαίο με άλκη
«Βάφτηκαν» όλα με αίμα: 30χρονο μοντέλο έχασε τη ζωή του μετά από τρομακτικό τροχαίο με άλκη
«Όλα είχαν καλυφθεί με αίμα»: Πέθανε 30χρονο μοντέλο μετά από φρικτό τροχαίο με άλκη
ermou.jpg
Έλλειψη προσωπικού στην αγορά εργασίας – Τι δηλώνουν ιδιοκτήτριες καταστημάτων ρούχων και επιχειρηματίες εστίασης
Ιδιοκτήτρια καταστήματος ρούχων δεν προσλαμβάνει νέο προσωπικό – Δεν φαντάζεστε ποιος είναι ο λόγος
Έλλειψη προσωπικού στην αγορά εργασίας – Τι δηλώνουν ιδιοκτήτριες καταστημάτων ρούχων και επιχειρηματίες εστίασης
Τίγρης κατασπάραξε γυναίκα σε σαφάρι μπροστά στα μάτια της οικογένειάς της
Τραγωδία σε σαφάρι: Τίγρεις επιτέθηκαν σε μητέρα και κόρη μπροστά στην οικογένειά τους (Video)
Τίγρης κατασπάραξε γυναίκα σε σαφάρι μπροστά στα μάτια της οικογένειάς της
Τραγωδία σε σαφάρι: Τίγρεις επιτέθηκαν σε μητέρα και κόρη μπροστά στην οικογένειά τους (Video)
υπολογιστής χειριστής υπολογιστή εργαζόμενος
Νέα δεδομένα για την τετραήμερη εργασία – Τα οφέλη για εργαζομένους και επιχειρήσεις
Η τετραήμερη εργασία στο επίκεντρο: Τα οφέλη της 32ωρης εβδομάδας για εργαζομένους
Νέα δεδομένα για την τετραήμερη εργασία – Τα οφέλη για εργαζομένους και επιχειρήσεις