adeia
Ενημέρωση για Ειδική Άδεια -Β Φάση προσλήψεων των αιρετών ΚΥΣΕΕΠ Γεωργία Μπουλμέτη και Βασίλη Βούγια

A.Το ΥΠΑΙΘ ζητά κενά λόγω Ειδικής Αδειας και κενά για την Β Φάση προσλήψεων αναπληρωτών

Εν αρχή να ενημερώσουμε πως το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θα ζητήσει άμεσα από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), τα κενά που έχουν προκύψει από την χορήγηση Ειδικής Αδειας, καθώς και όσα κενά δεν καλύφθηκαν κατά τη Α Φάση προσλήψεων αναπληρωτών, προκειμένου να προχωρήσει σε κάλυψη άμεσων και επειγουσών αναγκών με τη Β Φάση προσλήψεων, η οποία επίκειται.

Β. Σχετικά με την χορήγηση της Ειδικής Αδειας

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο υπ. αρίθμ 117396/Ε3/08.09.2020, αναφορικά με τις άδειες εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού του κορονοϊού, έχουμε: “Συνοψίζοντας τα ανωτέρω, η ειδική άδεια απουσίας επί του παρόντος θα χορηγείται αποκλειστικά και μόνο σε εκείνους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ που ανήκουν αποδεδειγμένα σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, των οποίων τα καθήκοντα δύνανται να παρασχεθούν εξ αποστάσεως και εφόσον στις σχολικές μονάδες δεν είναι αποδεδειγμένα εφικτό να εξασφαλιστούν οι όροι διαφύλαξης των μέτρων υγείας και προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού κατόπιν αξιολόγησης και τεκμηρίωσης των ανωτέρω από τις αρμόδιες διευθύνσεις εκπ/σης”

Σχετικά με το παραπάνω ζήτημα και από την έως τώρα διερεύνησή μας με στελέχη του Υπουργείου,  η Ειδική Αδεια χορηγείται όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ, ΕΒΠ,  που μπορούν να παρέχουν τα καθήκοντά τους εξ αποστάσεως, αλλά και σε όλους όσους ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19 και δεν διασφαλίζονται οι συνθήκες προστασίας τους από τον κορονοϊό .

Παραδείγματος χάρη

Για τα μέλη ΕΒΠ ή Σχολικοί Νοσηλευτές (ΠΕ25), οι οποίοι εργάζονται σε Γενικά σχολεία ως Παράλληλη Στήριξη σε μαθητές η Εγκύκλιος προβλέπει ότι δεν μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα του κλάδου τους εξ αποστάσεως. Ομως, πάντα σύμφωνα με την Εγκύκλιο, θα πρέπει να αιτηθούν Ειδικής Αδειας εφόσον αποδεδειγμένα ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19, όπως αυτές ορίζονται. Στη συνέχεια το αρμόδιο όργανο θα πρέπει να αξιολογήσει, αν διασφαλίζονται  σε κάθε περίπτωση οι όροι υγείας και πρόληψης της διασποράς του κορονοϊού για αυτοπρόσωπη εργασία.

Αν αυτοί δεν εξασφαλίζονται, θα πρέπει αιτιολογημένα να διατυπώσουν ότι δεν εξασφαλίζεται η αυτοπρόσωπη εργασία και ακολούθως να χορηγήσουν την ειδική άδεια στον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό-ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Να επισημάνουμε ότι αν μιλήσουμε για τα συγκεκριμένα παραδείγματα του ΕΒΠ και Σχολικού Νοσηλευτή (ΠΕ25) σε Γενικά σχολεία, σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις υγείας και πρόληψης της διασποράς του κορονοϊού, μέσα σε τμήματα 25 μαθητών, πόσο δε μάλλον των εργαζομένων σε ΣΜΕΑΕ, όπου μπορεί τα τμήματα να είναι ολιγομελή, ωστόσο η χρήση μάσκας στους μαθητές δεν είναι υποχρεωτική.

Επίσης, οι συνάδελφοι χρειάζεται να μετακινούνται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και δεν εξασφαλίζονται οι συνθήκες εντός του σχολείου, όπου ο συγχρωτισμός των εργαζομένων και των μαθητών είναι υψηλός.

Συμπερασματικά και μέσα από την πολυετή εμπειρία μας, θεωρούμε ότι σε καμία σχολική μονάδα δεν εξασφαλίζονται οι όροι και οι συνθήκες προστασίας για αυτοπρόσωπη εργασία και άσκηση καθηκόντων, σε εργαζόμενους που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19.

Τα παραπάνω θεωρούμε ότι πρέπει να ληφθούν υπόψιν των Διευθυντών Εκπαίδευσης, όπως επίσης πιστεύουμε πως πρέπει να δοθούν διευκρινίσεις επί της σχετικής Εγκυκλίου, από το ΥΠΑΙΘ.

Οι οριζόντιες αποφάσεις συγκεκριμένων Διευθύνσεων περί μη χορήγησης Ειδικής Αδειας, σε προσωπικό που δεν μπορεί να ασκήσει τα καθήκοντά του εξ αποστάσεως, είναι εν πολλοίς αβάσιμες και δεν συνάδουν με τα ισχύοντα, τις σχετικές ιατρικές γνωματεύσεις και τους ίδιους τους εργαζόμενους, οι οποίοι ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

opsyd
Αναπληρωτές που προσελήφθησαν την περασμένη εβδομάδα: Σήμερα οι δηλώσεις προτίμησης στο ΟΠΣΥΔ
Δείτε το Εγχειρίδιο για Αίτηση-Δήλωση προτίμησης τοποθέτησης προσληφθέντων
Αναπληρωτές που προσελήφθησαν την περασμένη εβδομάδα: Σήμερα οι δηλώσεις προτίμησης στο ΟΠΣΥΔ
Στέφανος Κασσελάκης
Κασσελάκης λίγο πριν μπει στο στρατόπεδο: Να αλλάξει όνομα η «Καλλιόπη», να λέγεται «Κούλης»
Αίσθηση, πάντως, προκάλεσε η απάντηση του Στέφανου Κασσελάκη για την περιβόητη «Καλλιόπη»
Κασσελάκης λίγο πριν μπει στο στρατόπεδο: Να αλλάξει όνομα η «Καλλιόπη», να λέγεται «Κούλης»
ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Νέα επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής ζητούν 34 ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ
Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει εδώ και τρία χρόνια με ενότητα, αποφασιστικότητα και μαζικότητα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, και δηλώνει με σαφή και...
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Νέα επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής ζητούν 34 ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ