Δεν είμαστε αναλώσιμοι! Να απαιτήσουμε το δικαίωμα στην υγεία, την εργασία και την εκπαίδευση
 Λίγες μέρες πριν αρχίσουν τα σχολεία και τα δύο κρούσματα που εντοπίστηκαν σε εκπαιδευτικούς σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα Τρίκαλα απέδειξαν τις «τρύπες» που υπάρχουν στο δίχτυ προστασίας εναντίον του κορωνοϊού.

Τα σχολεία δεν έκλεισαν, αλλά λειτούργησαν μετά από απολύμανση. Χρειάστηκε η παρέμβαση της ΕΛΜΕ Τρικάλων στο ένα σχολείο, ώστε να απομακρυνθούν οι περισσότεροι συνάδελφοι τουλάχιστον 48 ώρες από το κτήριο.

Το πιο εξοργιστικό όμως είναι ότι δεν προβλέπονται τεστ, αν όχι σε όλους τους εκπαιδευτικούς, τουλάχιστον σε αυτούς που εργάζονται στις μονάδες στις οποίες έχει εντοπιστεί κρούσμα. Έτσι, οι συνάδελφοι ή θα πρέπει να καταφύγουν σε ιδιωτικά κέντρα, προκειμένου να μάθουν αν νοσούν ή όχι, ή θα πρέπει να βαδίζουν στα σκοτεινά, ως άλλοι Σεφερικοί ήρωες.

Επίσης, η πραγματικότητα για άλλη μια φορά διαψεύδει τις αλχημείες της κ. Κεραμέως για μέσο όρο 17 μαθητών ανά τμήμα, καθώς τα περισσότερα σχολεία της πόλης έχουν τμήματα από 22 ως 27 μαθητές, σε αίθουσες με λίγα τετραγωνικά. Επομένως, η συνθήκη της αποστασιοποίησης που θεωρείται ως βασική στην αντιμετώπιση της πανδημίας καταργείται στην πράξη, με ευθύνη του Υπουργείου.

Το Υπουργείο διατυμπανίζει ότι δεν επαρκούν οι αίθουσες για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, στην ουσία όμως δεν έχει κάνει τίποτα για να διερευνήσει έστω μια τέτοια πιθανότητα. Αντίθετα, αυτό που το νοιάζει είναι το κόστος που θα χρειαζόταν να καλύψει, τόσο σε εκπαιδευτικούς, όσο και σε τυχόν εκμίσθωση κτηρίων.

Όσον αφορά τις καθαρίστριες, ο αριθμός τους πανελλαδικά είναι περίπου ο ίδιος με άλλες χρονιές, παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν.

Επίσης, μια σειρά μέτρων που έχει αναγγείλει το Υπουργείο είναι τουλάχιστον ανεδαφικά και ανεφάρμοστα στην πράξη. Ενδεικτικά, το μέτρο των χωριστών διαλειμμάτων επιβαρύνει το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών σε μεγάλο βαθμό, ενώ δεν μπορεί ένας εκπαιδευτικός που βρίσκεται σε τρία διαφορετικά σχολεία να διακτινιστεί από το ένα σχολείο στο άλλο.

Η εκπαιδευτική κοινότητα ετοιμάζεται ανήσυχη να υποδεχτεί τους μαθητές της στα σχολεία, με μια σειρά από ερωτήματα που μένουν αναπάντητα, αλλά κυρίως καθόλου σίγουρη ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι στο πλευρό της. Ας θυμηθούμε ότι η Υπουργός δεν ήθελε καν να παράσχει μάσκες δωρεάν- άσχετα αν την «άδειασε» ο συνάδελφος της λίγο αργότερα, μετά τις αντιδράσεις- ότι νομοθέτησε περισσότερα παιδιά ανά τμήμα στο δημοτικό, ότι σε καιρό πανδημίας ψήφισε ένα έκτρωμα που συμπληρώνει το αντιδραστικό νομοθέτημα του Γραβόγλου, όπως και το αίσχος της σύγχρονης μετάδοσης των μαθημάτων. Επίσης, προσπαθεί να πείσει ότι το πείραμα της τηλεκπαίδευσης ήταν επιτυχημένο, την στιγμή που κανείς σοβαρός εκπαιδευτικός δεν θεωρεί ότι μπόρεσε να προσφέρει παρά ένα μικρό κλάσμα του μαθήματος στην τάξη και μάλιστα σε μικρό κλάσμα μαθητών.

Ταυτόχρονα, απέκλεισε χιλιάδες αναπληρωτές από την εκπαίδευση, με αφορμή το παράβολο, ετοιμάζει μια κακόφημη αξιολόγηση, στοιχεία της οποίας είδαμε στην επιλογή των Διευθυντών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ορθώνει ταξικούς φραγμούς στους μαθητές με τράπεζες θεμάτων κτλ, ενώ καταργεί ολόκληρους κλάδους από το Λύκειο, όπως τα μαθήματα κοινωνικών επιστημών, ή τα καλλιτεχνικά.

Απέναντι σε όλη αυτήν την κατάσταση, επιβάλλεται να μην μείνουμε αδρανείς και θεατές!

Είναι αναγκαίο να απαιτήσουμε δωρεάν υγειονομική κάλυψη για όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Το σπάσιμο των τμημάτων σε ολιγομελή είναι απαραίτητο, έστω και αυτήν την τελευταία στιγμή, όχι μόνο για υγειονομικούς, αλλά και παιδαγωγικούς λόγους. Το Υπουργείο διατείνεται ότι η ύλη μπορεί να καλυφθεί. Πώς θα γίνει αυτό, με τόσα κενά από την προηγούμενη σχολική χρονιά και με τόσα παιδιά ανά τμήμα; Αντί να προβλέπει το Υπουργείο περικοπή της ύλης, προσπαθεί να επιβάλλει μια πλαστή κανονικότητα.

Να παλέψουμε ενάντια στην «εξ αποστάσεως» εκπαίδευση και την επαίσχυντη τροπολογία για τις κάμερες μέσα στην τάξη.

Οι νόμοι Γαβρόγλου και Κεραμέως μόνο επιδεινώνουν τις εργασιακές σχέσεις, ορθώνουν ταξικούς φραγμούς, κατηγοριοποιούν σχολεία και εκπαιδευτικούς, γι’ αυτό και πρέπει να καταργηθούν.

Ταυτόχρονα, πρέπει να παλέψουμε ενάντια σε κάθε ρύθμιση που προσπαθεί να καταστείλει τις συνδικαλιστικές και πολιτικές μας ελευθερίες (μητρώο πραγματικών δικαιούχων, ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, περιορισμός απεργιών κτλ)

 

Οι μέρες που έρχονται δεν θα είναι εύκολες. Για να αντιμετωπίσουμε τον κίνδυνο του κορωνοϊού και την λαίλαπα της αντιδραστικής επίθεσης, χρειάζεται να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας, αλληλέγγυοι μεταξύ μας και με αιτήματα που αφορούν την εργασία μας, αλλά και την ζωή μας.

Να μείνουμε υγιείς, να βγούμε νικητές!

 

Κώστας Μιχαλάκης

Μέλος Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών

Μέλος Δ.Σ. ΕΛΜΕ Τρικάλων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Το πρώτο ελληνικό ηλιακό σκάφος από φοιτητές του ΕΜΠ
Το πρώτο ελληνικό ηλιακό σκάφος από φοιτητές του ΕΜΠ (Video)
OCEANOS NTUA: Το πρώτο ελληνικό ηλιακό σκάφος από φοιτητές του ΕΜΠ – «Θέλαμε να εφαρμόσουμε αυτά που μαθαίνουμε στη Σχολή στον πραγματικό κόσμο»
Το πρώτο ελληνικό ηλιακό σκάφος από φοιτητές του ΕΜΠ (Video)
τεμπη
Νέα εξέλιξη στην υπόθεση των Τεμπών: Ο Παύλος Ασλανίδης ζητά εκταφές και εξετάσεις DNA για την αποκάλυψη της αλήθειας
Ο πατέρας του 26χρονου Δημήτρη απευθύνεται στη Δικαιοσύνη ζητώντας την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών θανάτου – Επτά οικογένειες συναινούν στις εκταφές
Νέα εξέλιξη στην υπόθεση των Τεμπών: Ο Παύλος Ασλανίδης ζητά εκταφές και εξετάσεις DNA για την αποκάλυψη της αλήθειας
politexneio
Πολυτεχνείο: Ένα συγκλονιστικό τραγούδι από τον μαθηματικό Τάκη Κάββουρα
Η μουσική και τα φωνητικά δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, ενώ οι στίχοι ανήκουν στον εκπαιδευτικό Τάκη Κάββουρα
Πολυτεχνείο: Ένα συγκλονιστικό τραγούδι από τον μαθηματικό Τάκη Κάββουρα
14οσ
Σε εξέλιξη η κινητοποίηση συνταξιούχων, εκπαιδευτικών και εργαζόμενων του Δημοσίου για επαναφορά 13ου-14ου μισθού
Η κινητοποίηση πραγματοποιείται ενάντια στις συνεχείς περικοπές και την οικονομική πίεση που πλήττουν τα δικαιώματα των εργαζομένων και συνταξιούχων...
Σε εξέλιξη η κινητοποίηση συνταξιούχων, εκπαιδευτικών και εργαζόμενων του Δημοσίου για επαναφορά 13ου-14ου μισθού