Έξι μήνες μετά, δεν θα ’πρεπε αυτή η πανδημία να αντιμετωπιστεί πρακτικά και όχι επικοινωνιακά ; Δεν θα ’πρεπε το δημόσιο σύστημα υγείας να έχει θωρακιστεί, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τις ανάγκες παροχής φροντίδας υγείας του ελληνικού λαού με χιλιάδες προσλήψεις και έκτακτα κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού?
Στο δικό μας πεδίο, η Δημόσια Εκπαίδευση, και δη η Πρωτοβάθμια, έχει πληγεί βαθιά από τέτοιες επιλογές, από την υιοθέτηση και εφαρμογή συντηρητικών και νεοφιλελεύθερων πρακτικών, όπου σήμερα δυστυχώς αναδεικνύονται τα σοβαρά προβλήματα και η ελλιπής προετοιμασία ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.
Η κυβέρνηση της ΝΔ ευελπιστεί ότι οι Έλληνες πολίτες έχουν μνήμη χρυσόψαρου και έχουν ξεχάσει ότι στην αρχή της πανδημίας στην Ελλάδα, η δικαιολογία για την επιβολή περιοριστικών μέτρων ήταν ότι ο κορωνοϊός ήταν ένας ιός καινούργιος και «άγνωστος», Σημαντική για την επιτυχία αυτού του «επιτελικού σχεδίου» της κυβέρνησης, είναι η συμβολή των συστημικών ΜΜΕ, τα οποία πληρώθηκαν αδρά για να διαδίδουν και να ενισχύουν το κυβερνητικό «αφήγημα». Με τον τρόπο αυτό, όλη η ευθύνη για την -όποια- ανησυχητική εικόνα παρατηρείται (ή κατασκευάζεται) για την εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα, αποδίδεται στους «ανεύθυνους» πολίτες, στους εκπαιδευτικούς και στα τετράχρονα παιδιά που δεν τηρούν σωστά τα «μέτρα» ή δεν θα μάθουν τη χρήση τους με ευθύνη των γονέων και των εκπαιδευτικών.
Αυτό το δίμηνο ραστώνης και την 3μηνη εμπειρία της πανδημίας , το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε πριν από λίγες μέρες μετά από μια ακόμη ντροπολογία με καθαρά κομματικά κριτήρια και χωρίς καμιά ντροπή στην τοποθέτηση – διορισμό των διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Καρατόμησαν σε μια νύχτα όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια χωρίς ίχνος ντροπής και τοποθέτησαν πρόσωπα της αρεσκείας τους , «γαλάζιους», πρόθυμους και ελεγχόμενους ανθρώπους του κομματικού σωλήνα. Αντί να προετοιμάζονται πυρετωδώς για να ανοίξουν τα σχολεία και να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε παιδιά, εκπαιδευτικοί, γονείς και εργαζόμενοι να νιώθουν ασφαλείς, οι επαΐοντες του Υπουργείου απεργάζονταν «ξηλώματα» και υπόσχονταν δωράκια ενός έτους σε ένα σημαντικό αριθμό συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ αλλά και του ΚΙΝΑΛ ναι του ΚΙΝΑΛ βεβαίως βεβαίως(να μην πάρουν και αυτοί κάτι) μέσα στον Αύγουστο χαρίζοντας θέσεις «Αρίστων» Διευθυντών Εκπαίδευσης και θέσεις «Αρίστων» Υπηρεσιακών μελών στα συμβούλια.
Θέλουν τον πλήρη έλεγχο πλέον παντού με κάθε κόστος. Δεν υπολογίζουν τίποτα και μας επιστρέφουν στα ζοφερά και σκοτεινά χρόνια του παρελθόντος. Παρασκήνιο, καμαρίλα, εξόντωση, ομηρία και αδιαφανείς διαδικασίες. Αποτέλεσμα είναι αυτή τη στιγμή να υπάρχει χάος, κανένας εκπαιδευτικός δεν γνωρίζει το μέλλον του. Σε όλη την Ελλάδα υπάρχει ένα lockdown στις διευθύνσεις με το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο φορτωμένο με τις αποσπάσεις , τις τοποθετήσεις νεοδιόριστων, τα κενά για τους αναπληρωτές. Υπάρχει καθυστερημένη ενημέρωση, όλα είναι στον αέρα και όλοι πετάνε την ευθύνη από δω και από κει.
Για πρώτη φορά στην εκπαιδευτική ιστορία νομιμοποιούνται οι Διευθυντές Εκπαίδευσης (που διορίστηκαν από την Κυβέρνηση πριν από λίγες μέρες) να κάνουν ιεράρχηση κενών εάν δεν καλυφθούν όλα τα κενά στις περιοχές...
Αντί να καλύψει το Υπουργείο Παιδείας τα κενά σε μια φάση, όπως επιτάσσει η λογική να πράττει ένα σοβαρό κράτος, προχωρά σε πρόβλεψη επιλογής κενών για το ποια σχολεία δεν θα έχουν εκπαιδευτικούς...
Ούτε ΠΥΣΠΕ, ούτε συλλογικές διαδικασίες παρά μονοπρόσωπες αποφάσεις σε κάθε επίπεδο... Η "κανονικότητα" επιστρέφει!!!
Παρεμπιπτόντως το ΠΥΣΠΕ Φθιώτιδας ανεξήγητα καθυστερεί να τοποθετήσει εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων(τα λεγόμενα πακέτα), τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ και να ανακοινώσει τα κενά στους αναπληρωτές, να δώσει εγγυήσεις για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς . Σε άλλα ΠΥΣΠΕ έχουν προχωρήσει αρκετά και δεν περιμένουν τη Β΄ φάση αποσπάσεων. Άλλωστε δεν προβλέπεται και από την νομοθεσία η αναμονή της Β΄ φάσης.
Είναι 5 Σεπτεμβρίου και είμαστε στο σκοτάδι γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί.
Καμία ενημέρωση για την εξασφάλιση της καθαριότητας και καμία αναλυτική οδηγία για την υγειονομική προστασία των σχολικών μονάδων από την δημοτική αρχή και από το ΥΠΑΙΘ.
Επίσης το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να σταλούν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που προκύπτουν αυτή τη στιγμή, εκτός όμως από τα κενά σε ΖΕΠ (τμήματα υποδοχής) και παράλληλες στηρίξεις. Αυτή η κίνηση του Υπουργείου Παιδείας δίνει την αίσθηση ότι θα προχωρήσουν οι προσλήψεις αναπληρωτών Α΄ φάσης χωρίς να πραγματοποιηθούν προσλήψεις σε παράλληλες στηρίξεις και σε Τμήματα Υποδοχής. Μετά την γενική κατακραυγή πήραν πίσω τις προσλήψεις των αναπληρωτών και διόρθωσαν το λάθος προχωρώντας σε διορισμούς αναπληρωτών και σε κενά ΖΕΠ και Παράλληλης Στήριξης ταυτόχρονα.
Με εγκύκλιο που εξέδωσε πριν από λίγες ημέρες το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων περιορίζει ή αφαιρεί την άδεια ανατροφής τέκνου από τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς, το ειδικό επιστημονικό (Ε.Ε.Π.) και βοηθητικό προσωπικό (Ε.Β.Π.) των σχολικών μονάδων τιμωρούν την μητρότητα και την έννοια της προσφοράς στην εκπαίδευση.
Η τακτική του αιφνιδιασμού, της αναμονής και της πυγμής με προμετωπίδα τον αυταρχισμό, την τιμωρία και ενοχοποίηση του πολίτη έχει γίνει πλέον η αγαπημένη του συνήθεια του ΥΠΑΙΘ! Και ενώ η κατάσταση είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ αντί να πάρουν μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας και τήρησης όλων των απαραίτητων όρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, κουνάνε το δάχτυλο σε εργαζόμενους, εκπαιδευτικούς και μαθητές επαναφέροντας για ακόμη μία φορά την ατομική ευθύνη και πλέγμα κυρώσεων σε παιδιά που δεν φορούν μάσκα Είναι προκλητικό να μιλάνε για ορθή λειτουργία των σχολείων προσπαθώντας να εξαπατήσουν όλη την κοινωνία, όταν:
Έξι μήνες μετά, έχοντας περάσει την τραυματική εμπειρία του «lockdown», του κλεισίματος των σχολείων για δύο μήνες, του τραγικού ξανανοίγματός τους και την παταγώδη αποτυχία της πολυδιαφημισμένης «τηλεκπαίδευσης», κανένα απολύτως μέτρο δεν πάρθηκε για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στα θρανία τον Σεπτέμβρη. Καμία ενίσχυση των κτιριακών υποδομών, καμία πρόβλεψη για ικανό αριθμό εκπαιδευτικών ώστε να μπορεί να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, το μόνο μέτρο που είναι σωστό και από επιδημιολογικής, αλλά και από παιδαγωγικής άποψης. Επιπλέον, η χρήση μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, δυσχεραίνει την παιδαγωγική διαδικασία, γιατί στερεί από τους συμμετέχοντες ένα μεγάλο μέρος της μη λεκτικής επικοινωνίας ,τη διάδραση . Συνεπώς, μια απόφαση που έχει τόσο προφανείς αντιπαιδαγωγικές προεκτάσεις πρέπει να ξανασυζητηθεί. Δεν έχουν λάβει κανένα μέτρο και κανέναν σχεδιασμό ενόψει ανοίγματος των σχολείων τον Σεπτέμβρη, μέτρα για την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού παρά το αναμενόμενο δεύτερο κύμα πανδημίας.
Αντίθετα, κόντρα στις υποδείξεις των επιστημόνων, αυξάνουν των αριθμό μαθητών ανά τμήμα σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, αλλά και Γυμνάσια, Λύκεια, πράγμα που οδηγεί σε αυξημένο συγχρωτισμό και ταυτόχρονα καθιστούν δυσκολότερο το σχηματισμό τμημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία.
Δεν έχουν προχωρήσει σε μονιμοποιήσεις καθαριστριών, αντίθετα πετάνε το μπαλάκι στους Δήμους, μεταφέροντας εκεί όλη την ευθύνη για την καθαριότητα των σχολείων, ενισχύοντας μάλιστα την επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας με συμβάσεις ΙΔΟΧ (πρόσφατη τροπολογία υπουργείου εσωτερικών).
Και τα ψέματα συνεχίζονται….
Ήθελαν να «τρέξουν» διορισμούς αναπληρωτών(μισοί από πέρυσι 21.000), τοποθετήσεις νεοδιόριστων συναδέλφων Ειδικής Αγωγής ,αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ και διαθέσεις νωρίς και το Υπουργείο ακόμη δεν έχει τελειώσει με τις αποσπάσεις και τις ανακλήσεις. Με ευθύνη του Υπουργείου καθυστερούν όλες οι διαδικασίες και δημιουργούν σύγχυση, αβεβαιότητα και ανασφάλεια στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και τα παιδιά.
Απέναντι στην πρόθεση διαμόρφωσης του «επιτελικού κράτους» από την Κυβέρνηση της ΝΔ του κ. Μητσοτάκη με κομματικό στρατό σε κάθε τομέα του δημοσίου, στην αντίληψη της «νόμιμης ιδιοκτησίας» του κράτους από τους «άριστους» που όταν δεν χωρά το πρόσωπο σε όσα προβλέπει ο νόμος τόσο το κακό για τον νόμο , στην επιστροφή της εκπαίδευσης σε εποχές όπου «κανονικότητα» ήταν ο σφικτός κομματικός εναγκαλισμός και ο ασφυκτικός έλεγχος σε κάθε επίπεδο, το εκπαιδευτικό κίνημα θα δώσει τη μάχη της ανατροπής των νεοφιλελεύθερων και συντηρητικών πολιτικών που βυθίζουν την κοινωνία στο έρεβος και επιστρέφουν την πολιτική ζωή του τόπου στον βούρκο και στην απαξίωση.
Ο διακαής πόθος τους είναι η απολιτικοποίηση και η ενοχοποίηση της νέας γενιάς, η καλλιέργεια του άκρατου ατομοκεντρισμού, η ιδεολογική ηγεμονία του νεοφιλελεύθερισμού και η επικράτηση της νεοσυντηρητικής δεξιάς αντίληψης με κομματικό έλεγχο κάθε σπιθαμής του κρατικού μηχανισμού. Σε αυτή την προσπάθεια συμπαραστάτες κοινοβουλευτικά έχουν το ΚΙΝΑΛ και τις ακροδεξιές συνιστώσες τους, σε επίπεδο όμως κοινωνίας παραμένουν εγκλωβισμένοι και σε απομόνωση.
Πάμε Μαζί για:
- Την Υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών – επιστημονικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
- Ένα Δημόσιο δωρεάν σχολείο, σύγχρονο, ποιοτικό, δημοκρατικό, ασφαλές, αναβαθμισμένο σε προθέσεις, στόχους, δομές και περιεχόμενο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ Ν.ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΥΣΠΕ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
https://ekpaideytikoi-en-drasei-fthiotidas.blogspot.com/
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη