apth
Προβληματισμός διδασκόντων του ΑΠΘ για την ελλιπή προετοιμασία ενόψει της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς

Ολιγωρίες και ελλείψεις καταλογίζουν στη διοίκηση του Πανεπιστημίου και την κυβέρνηση διδάσκοντες του ΑΠΘ, ενόψει της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, εν μέσω επιδημιολογικής έξαρσης του κορονοϊού.

Αναλυτικά το κείμενο της πρωτοβουλίας:

Θερινές διακοπές στο ΑΠΘ

Ενώ η αύξηση των κρουσμάτων ήταν αναμενόμενη με την άρση των μέτρων από τον Ιούλιο και μετά, εδώ και τρεις μήνες το ΑΠΘ μέσα στην πανεπιστημιούπολη δεν φρόντισε να προσλάβει επιπλέον ανθρώπους για καθαριότητα, ούτε να φτιάξει τις άθλιες τουαλέτες στη συντριπτική πλειονότητα των κτιρίων, ούτε να ανοίξει περισσότερες αίθουσες με εξαερισμό για αραιότερη κατανομή όσων συμμετέχουν σε εξετάσεις και μαθήματα. Δεν φρόντισε με άλλα λόγια, ενώ είχε χρόνο και επίγνωση του τί θα συνέβαινε, να δημιουργήσει τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν όψει του φθινοπωρινού κύματος COVID. Ήδη από τον Φεβρουάριο είχαν έγκαιρα τονίσει σε γενικές συνελεύσεις τμημάτων συνάδελφοι, στηριγμένοι αποκλειστικά στη δημόσια πληροφόρηση και τον κοινό νου, ότι πρέπει να ληφθούν επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Για ποιο λόγο οι αρμόδιοι για την κανονική λειτουργία του πανεπιστήμιου, που όφειλαν εγκαίρως να γνωρίζουν και να δραστηριοποιηθούν, ολιγώρησαν;

Αντί να λάβει μέτρα προετοιμασίας, η πρυτανεία απέστειλε ευχαριστήριο και συγχαρητήριο μήνυμα για τις χιλιάδες συναντήσεις σε τηλεπλατφόρμες που υποκατέστησαν τα μαθήματα και τις εξετάσεις, σαν να μην ήταν αυτό λύση ανάγκης, αλλά ευτυχές επίτευγμα άξιο να επαναληφθεί και να καθιερωθεί. Φοβούμαστε ότι ο ενθουσιασμός αυτός, στο πλαίσιο κι ευρύτερων νομικών σχεδιασμών, δηλώνει βούληση για μονιμοποίηση της υποτιθέμενης "ψηφιακής παιδείας" και για αμαχητί, ίσως και πρόθυμη, επιστράτευση του δημόσιου πανεπιστημίου στη διάπλαση ενός αποκρουστικού ψηφιοποιημένου ανθρωπότυπου. Σε κάθε περίπτωση, εκπαίδευση σημαίνει συνάντηση και συζήτηση, ενώ η ηλεκτρονική επικοινωνία μπορεί να έχει μόνο ρόλο συμπληρωματικό. Ως χθες η άμεση συνάντηση θεωρείτο σύμφυτη με την παιδεία, τώρα ανάγεται σε μεταβλητή παράμετρο επιχειρηματικών μοντέλων διαχείρισης του νεαρού πληθυσμού, στο πλαίσιο της υποτίμησης του δημόσιου πανεπιστημίου, της περαιτέρω ιδιωτικοποίησης της παιδείας, του εντεινόμενου αποκλεισμού των φτωχών.

Η εν λόγω αδράνεια υπογραμμίζει την επιθετική ενεργητικότητα που επέδειξαν οι πανεπιστημιακές αρχές αλλού. Απαράδεκτα επέτρεψαν την αστυνομική εισβολή στην κατάληψη Terra Incognita (σ’ εντελώς εγκαταλελειμμένο έως την κατάληψή του, το 2003, κτίριο ιδιοκτησίας του πανεπιστημίου). Η κατάληψη αυτή όμως υπήρξε από τις πρώτες δομές που έδειξαν έμπρακτη αλληλεγγύη στην αντιμετώπιση της επιδημίας, ήδη τον Μάρτιο του 2020, συλλέγοντας συστηματικά στο χώρο της και διανέμοντας με δική της ευθύνη σε φυλακές και χώρους κράτησης προσφύγων τρόφιμα, καθαριστικά, αντισηπτικά και είδη ατομικής υγιεινής. Αντί να επαινεθεί για τη συμβολή της στην κοινωνική ευαισθητοποίηση, την ώρα που οι αρμόδιες αρχές αδρανούσαν, η Terra Incognita στοχοποιήθηκε και η διοίκηση του πανεπιστημίου διευκόλυνε την καταστολή της. Εξάλλου, στη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό στις 3 Σεπτεμβρίου, ο πρύτανης του ΑΠΘ έθεσε ως προτεραιότητα τη δημιουργία -παραθέτουμε αυτολεξεί- «πανεπιστημιακής μονάδας, η οποία θα έχει την ευθύνη της επιτήρησης του πανεπιστημιακού campus», δηλαδή την ίδρυση κανονικής πανεπιστημιακής αστυνομίας.


Η οργή και η πικρία για την αδράνεια στα κρίσιμα και τον ζήλο μόνο στην καταστολή, είναι διάχυτες στο ΑΠΘ. Δεν εκφράζονται ωστόσο ρητά, συντεταγμένα ή έμπρακτα από την πανεπιστημιακής κοινότητας. Ο ΕΣΔΕΠ παραμένει άφωνος όλο αυτό το διάστημα. Οι βαρύτατες ευθύνες υπουργείων, κράτους και επιχειρήσεων, αντί να προκαλούν αντιπαράθεση, πολιτικές και πρακτικές πρωτοβουλίες και ανεξάρτητο προβληματισμό μέσα στο πανεπιστήμιο, γίνονται άλλοθι μιας εκλογικευμένης παθητικότητας. Όσοι και όσες αγωνιζόμαστε για ένα πανεπιστήμιο κριτικής έρευνας και συλλογικής δημιουργίας, οφείλουμε τουλάχιστον να στηλιτεύσουμε τη στάση των αρχών, αντί να τη διευκολύνουμε με τη δική μας παραίτηση.

πρωτοβουλία διδασκόντων-ουσών στα Τμήματα: Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πολιτικών Επιστημών, Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidikh_agwgi
Ειδική Αγωγή - ΕΠΙΣΗΜΟ: Πάνε για ΦΕΚ οι προκηρύξεις ΑΣΕΠ 1ΕΑ/2025 και 2ΕΑ/2025
Το ΑΣΕΠ απέστειλε για δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο τις προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής 1ΕΑ/2025 και 2ΕΑ/2025 - Δείτε τα τυπικά προσόντα ένταξης
Ειδική Αγωγή - ΕΠΙΣΗΜΟ: Πάνε για ΦΕΚ οι προκηρύξεις ΑΣΕΠ 1ΕΑ/2025 και 2ΕΑ/2025
olme.jpg
Θεσσαλονίκη: Εκαπιδευτικοί πραγματοποίησαν διαμαρτυρία για τα πειθαρχικά και τις αξιολογήσεις
Εκπαιδευτικοί στο προσκήνιο: Αντίσταση απέναντι στην καταστολή και την αξιολόγηση
Θεσσαλονίκη: Εκαπιδευτικοί πραγματοποίησαν διαμαρτυρία για τα πειθαρχικά και τις αξιολογήσεις
Παύλος Μαρινάκης
Μαρινάκης: Με ενέργειες των Πρυτανικών Αρχών οι δράστες θα οδηγούνται στη Δικαιοσύνη
«Άμεσα θα προχωρήσει και η υλοποίηση των μέτρων για την ασφάλεια στα Πανεπιστήμια»
Μαρινάκης: Με ενέργειες των Πρυτανικών Αρχών οι δράστες θα οδηγούνται στη Δικαιοσύνη
kallitexnika_mathimata_art.jpg
Ξαφνική ανάκληση άδειας του υπ. Παιδείας για την διεξαγωγή σεμιναρίου της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων
Νυχτερινή ανάκληση από το ΥΠΑΙΘΑ «παγώνει» το σεμινάριο της ΕΝΕΚΕΜ μία μέρα πριν την έναρξη – Οι μυστήριες επιστολές για ομιλητή του σεμιναρίου
Ξαφνική ανάκληση άδειας του υπ. Παιδείας για την διεξαγωγή σεμιναρίου της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων