Επιστολή που θα διανεμηθεί προς τους 300 εκπροσώπους του ελληνικού λαού στη Βουλή συνέταξε η Α. Σταματίου, εκπρόσωπος της επιτροπής απορριπτέων αναπληρωτών λόγω μη καταβολής παραβόλου των προκηρύξεων 1ΓΕ και 2ΓΕ/ 2019 του ΑΣΕΠ.
Αναλυτικά η επιστολή:
Ονομάζομαι Αγγέλα Σταματίου και είμαι καθηγήτρια γαλλικών , επιτυχούσα του ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών του 2008, εκπαιδευτικός αυξημένων ακαδημαϊκών προσόντων, πρώην αναπληρώτρια και νυν άνεργη. Σας απευθύνω αυτή την επιστολή αναλαμβάνοντας την ευθύνη να εκπροσωπήσω τους 10000 άξιους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς που αποκλείστηκαν από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ 1ΓΕ και 2ΓΕ/2019 που αφορούσαν την πρόσληψη εκπαιδευτικών στον δημόσιο τομέα με την δικαιολογία «απόρριψη λόγω μη καταβολής παραβόλου». Δύο διαγωνισμούς που περιμέναμε για περισσότερα από 10 χρόνια για να πραγματοποιηθούν και που αφορούν την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, καθώς και τον διορισμό αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης για τα επόμενα 3 χρόνια όπου παραμένουν κλειδωμένοι οι πίνακες.
Με την ανακοίνωση των προσωρινών αποτελεσμάτων 10000 εκπαιδευτικοί διαπιστώσαμε με έκπληξη πως αποκλειστήκαμε από τους πίνακες λόγω «μη καταβολής παράβολου» , ενός παράβολου των 3 ευρώ , που ενώ προσπαθήσαμε να πληρώσουμε, λόγω τεχνικών δυσχερειών και αστοχιών στο σύστημα έκδοσης και πληρωμής ηλεκτρονικών παράβολων μέσω των τραπεζών, μας στερεί το δικαίωμα να διεκδικήσουμε μόνιμο διορισμό ακόμη και να δουλέψουμε ως αναπληρωτές. Εκπαιδευτικοί με αναπηρίες, με οικογένειες , με ανειλημμένες υποχρεώσεις , άνθρωποι με προϋπηρεσία που χρόνια υπηρετούν τον τομέα της εκπαίδευσης αναγκάζονται να μείνουν άνεργοι για 3 χρόνια στην εποχή μιας πανδημίας που ήδη παρουσιάζει αύξηση ανεργίας και οικονομική ύφεση για ένα παράβολο των τριών ευρώ που δεν αποτελεί καν τυπικό προσόν!
Αν και προσπαθήσαμε με κάθε μέσο να βρούμε λύση στο πρόβλημα μας, δυστυχώς βρήκαμε παντού κλειστές πόρτες. Απευθυνθήκαμε σε βουλευτές της Κυβέρνησης, στα υπουργεία , στον ΑΣΕΠ, σε συλλόγους και -πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις- το μόνο που εισπράξαμε ήταν αδιαφορία και αποποίηση ευθυνών. Όταν το θέμα μας άρχισε να παίρνει μεγάλες διαστάσεις λόγω της διαρκούς προβολής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης κατορθώσαμε να κανονίσουμε μια συνάντηση με τον κ. Θεοδωρικάκο ο οποίος φάνηκε να δείχνει ιδιαίτερη ευαισθησία καθώς και επιθυμία για την εξεύρεση λύσης ώστε να αποκατασταθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα η βλάβη μας. Ο κ. Θεοδωρικάκος δέχθηκε το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως ο 3χρονος αποκλεισμός είναι πολύ αυστηρή ποινή με βλαβερές συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους και πρότεινε την άρση του τρίχρονου αποκλεισμού από τους πίνακες αναπληρωτών και την επανένταξη μας σε ένα χρόνο. Πράγματι ο κ. Θεοδωρικάκος έπειτα από συνάντηση που είχε με τους ιθύνοντες του ΑΣΕΠ και εν αναμονή της συνάντησης του με την κ. Κεραμέως προχώρησε στην επίσημη ανακοίνωση των προτάσεων του που αφορούν την άρση του τρίχρονου αποκλεισμού μας και την επανένταξη μας στους αξιολογικούς πίνακες για την πρόσληψη μας ως αναπληρωτές με τον όρο οι αλλαγές αυτές να ισχύσουν από την επόμενη σχολική χρονιά. Δυστυχώς κύριοι δεν μας περισσεύουν τα χρόνια καθώς η βλάβη που έχουμε υποστεί είναι ανεπανόρθωτη και απαιτείται άμεση αποκατάσταση της .Τα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουμε είναι τωρινά και άμεσα και δεν μπορεί η εξεύρεση λύσης να μετατίθεται ένα χρόνο μετά. Αν και έχει όντως πραγματοποιηθεί μεγάλος όγκος προσλήψεων, βρισκόμαστε ακόμα στις αρχές της σχολικής χρονιάς και ζητάμε να μας δοθεί η δυνατότητα να διεκδικήσουμε θέσεις στις επόμενες φάσεις των προσλήψεων. Εξάλλου είναι γνωστό πως καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς προκύπτουν λειτουργικά κενά και επείγουσες ανάγκες για την κάλυψη τους.
Συνάδελφοι μας καθώς και όλη η κοινωνία στέκεται στο πλευρό μας με χιλιάδες μηνύματα υποστήριξης και συμπαράστασης. Παρόλα αυτά, σε μεμονωμένες περιπτώσεις, γίναμε στόχοι κακόβουλων μηνυμάτων που έκαναν λόγο για δόλο ή για ανικανότητα των υποψηφίων.
Στην πρώτη περίπτωση ,αν δεχτούμε πως υπήρχε δόλος των υποψηφίων ως προς την πληρωμή του παραβόλου επιλέγοντας μόνο την έκδοση του και προσπαθώντας να ανακαλύψουν τεχνάσματα για να αποφύγουν την πληρωμή του, τότε μιλάμε για μια απάτη που νομοτελειακά θα αποκαλύπτονταν. Άρα οι εκπαιδευτικοί αυτοί εκτός από απατεώνες είναι και ανόητοι και κατά συνέπεια και ακατάλληλοι ως εκπαιδευτικοί οπότε κακώς είχαν αναλάβει την μόρφωση των παιδιών μας τόσα χρόνια. Και ο τελευταίος Έλληνας στην πιο απομακρυσμένη περιοχή θα αντιλαμβάνονταν πως κανένας νοήμων άνθρωπος δεν θα έμπαινε στην διαδικασία να ρισκάρει πιθανό μόνιμο διορισμό του καθώς και την εργασία του για 3 χρόνια για ένα ευτελές ποσό των τριών ευρώ. Και σίγουρα δε θα έμπαινε στην διαδικασία να πληρώσει αυτό το ποσό στο 7πλάσιο της αξίας του υποβάλλοντας ένσταση , πληρώνοντας 20 ευρώ για την υποβολή της επισυνάπτοντας μάλιστα και ένα νέο παράβολο των 3 ευρώ για να δείξει την καλή του πρόθεση να καλύψει το ύψος του ποσού έστω και εκπρόθεσμα.
Όσον αφορά την δεύτερη περίπτωση ,υπήρξαν σχόλια που έκαναν λόγω για ανικανότητα των υποψηφίων για την πληρωμή ενός παραβόλου με ηλεκτρονικό τρόπο. Το αν έχουμε ή όχι ψηφιακές δεξιότητες, το αποδείξαμε επιτυχώς εν μέσω πανδημίας , διδάσκοντας τους μαθητές μας με ψηφιακά μέσα. Άνθρωποι που καθημερινά πραγματοποιούν συναλλαγές με ηλεκτρονικό τρόπο, δεν είναι δυνατόν να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν μια ηλεκτρονική πληρωμή παραβόλου εν έτει 2020!Ακόμη και στην περίπτωση των εκπαιδευτικών στους οποίους δημιουργήθηκε σύγχυση μεταξύ έκδοσης και πληρωμής παραβόλου, διαπιστώθηκε πως δεν υπήρχαν σαφείς οδηγίες από τις τράπεζες , ούτε δικλείδα ασφαλείας για να τους προειδοποιεί για την εκκρεμότητα της πληρωμής τους. Αν γνώριζαν πως εκκρεμεί η πληρωμή θα προέβαιναν άμεσα σε αυτή, καθώς όλοι γνωρίζαμε πολύ καλά τους όρους της προκήρυξης. Οι εφαρμογές των τραπεζών που επιτρέπουν συναλλαγές δημοσίου οφείλουν να είναι φιλικές ως προς τον χρήστη ,να τον διευκολύνουν και όχι να τον παγιδεύουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την 03.09.2020 ο κ. Θεοδωρικάκος σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό της ΕΡΤ τοποθετήθηκε επί του θέματος και ανέφερε ότι πρέπει να δικαιωθούν οι εκπαιδευτικοί που δεν κατέβαλαν το παράβολο λόγω λάθους των τραπεζών. Πλην όμως , έτσι απέκλεισε τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς , στους οποίους απέδωσε προσωπική ευθύνη για την μη έκδοση παραβόλου. Είναι αδιανόητο , κατά τα ανωτέρω, να αποδίδεται οποιοδήποτε "λάθος" ή "αμέλεια" σε ανθρώπους που εκείνη την ώρα διακυβεύονταν το μέλλον τους και να καταδικάζονται γι’ αυτό. Κατ’ ουσίαν ουδεμία διαφορά υπήρχε μεταξύ όλων των περιπτώσεων καθώς κοινός παρονομαστής όλων ήταν η έκδοση παράβολου.
Εκτίουμε μια ποινή για ένα ατόπημα που ποτέ δεν διαπράξαμε και αποδεικνύεται περίτρανα και στις δύο περιπτώσεις πως δεν οφείλεται σε προσωπική ευθύνη του υποψηφίου αλλά απορρέει ως αποτέλεσμα τεχνικών προβλημάτων , δυσλειτουργιών ακόμα και πλάνης στην οποία οδηγήθηκαν οι υποψήφιοι επιλέγοντας την ηλεκτρονική πληρωμή του παραβόλου μέσω των εφαρμογών των τραπεζών .
Μετά από όλα τα προβλήματα που ανακύπτουν ,είναι ξεκάθαρο πως η απόρριψη των αιτήσεων μας παραβιάζει: 1. Την αρχή της χρήστης διοίκησης και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου: το σύστημα ΑΣΕΠ πρωτοκολλεί την αίτηση και αναφέρει την επιτυχή υποβολή της με συνέπεια να μην είναι ξεκάθαρο το σφάλμα κατά τη διαδικασία πληρωμής του παράβολου.
2. Τις αρχές αναλογικότητας, αξιοκρατίας και ισότητας : Ναι μεν η έκδοση κ καταβολή ηλεκτρονικού παράβολου αποτελεί ,κατά ρητό όρο της διακήρυξης, απαραίτητη διαδικαστική προϋπόθεση για το παραδεκτό της αιτήσεως του υποψήφιου, εντούτοις, κατά την ορθή έννοιά της ,ερμηνευομένη υπό το φως της- έχουσας συνταγματική περιωπή- αρχής της αναλογικότητας, καθώς και των (επίσης)συνταγματικών αρχών της αξιοκρατίας κ της ισότητας, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες η μη πληρωμή του οφείλεται σε λόγους όπως εν προκειμένω, ο παντελής αποκλεισμός του υποψήφιου-ο οποίος μάλιστα επιφέρει τέτοιες δυσβάσταχτες για αυτόν συνέπειες, καταδικάζοντας τον σε πολυετή ανεργία- για μόνον τον λόγο ότι αποδεδειγμένα δεν γνώριζε ότι δεν ολοκληρώθηκε εν τέλει η πληρωμή του παράβολου, συνεπεία σφαλμάτων οφειλόμενων σε ελλιπή εξοικείωση με την οικεία εφαρμογή, τεχνικές δυσχέρειες, απειρία κ μη ενημέρωση του υποψηφίου για την εκκρεμότητα της οφειλής του, απολήγει σε επιβολή "κυρώσεως" παραβιάζουσας καταδήλως τις πιο πάνω αρχές.
Είναι αδιανόητο για τέτοιους λόγους να αποκλείονται υποψήφιοι , να καταδικάζονται σε 3 χρόνια ανεργίας και αυτομάτως να γκρεμίζονται από τους πίνακες του υπουργείου κινδυνεύοντας να αποκλειστούν δια βίου μη μπορώντας να αναπληρώσουν την χαμένη τους προϋπηρεσία και τα μόρια της.
Ξέρετε αξιότιμοι κύριοι όλοι εμείς δεν είμαστε άγνωστοι του Υπουργείου Παιδείας. Εμείς είμαστε αυτοί που στελεχώνουν τα σχολεία, που τόσα χρόνια τρέχουμε σε δυσπρόσιτες περιοχές παρά τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες αφήνοντας πίσω μας την οικογένεια μας και μια ζωή για να μην στερηθεί κανένα παιδί το δικαίωμα στην εκπαίδευση, για να μην μείνει κανένα σχολείο κλειστό σε κάθε γωνιά της Ελλάδος. Εμείς εφαρμόζουμε τα προγράμματα του Υπουργείου, εμείς παραμείναμε πιστοί φρουροί της εκπαίδευσης ακόμα και εν μέσω της πανδημίας. Εμείς αποτελούμε το ανθρώπινο δυναμικό του Υπουργείου ,χάρη σε μας και τις θυσίες μας λειτουργούσαν τα σχολεία τόσα χρόνια. Το Υπουργείο θα έπρεπε να μας θεωρεί συνεργάτες του. Όπου έχουμε πάει έχουμε τύχει της ευγνωμοσύνης των πολιτών αλλά δυστυχώς από το Υπουργείο Παιδείας λάβαμε μόνο αδιαφορία. Μην επιτρέψετε αυτή την αδικία εις βάρος μας ,μην μας καταδικάσετε σε πολυετή ανεργία και οικονομική δυσπραγία.
Οι άνθρωποι και οι Κυβερνήσεις καταγράφονται στην ιστορία από την στάση τους απέναντι στους πολίτες και οι πολιτικοί εκλέγονται από τον λαό για να δίνουν λύσεις στα προβλήματά του.
Μετά τιμής
Αγγέλα Σταματίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη