Στην ερώτησή τους οι βουλευτές επισημαίνουν ότι με τις διαδοχικές κοινές υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν από την Κυβέρνηση και με τις οποίες ορίζονται οι διαδικασίες και τα κριτήρια πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας σχολικών μονάδων από τους Δήμους, δεν εξασφαλίζεται επαρκής ανταπόκριση στην εργασιακή λειτουργική πραγματικότητα του καθαρισμού των σχολικών μονάδων και, επιπλέον, τα κριτήρια πρόσληψης παραβλέπουν την ευαλωτότητα πληθώρας εργαζομένων ή αφορούν δικαιολογητικά τα οποία, και με ευθύνη του Δημοσίου, δεν μπορούν να εκδοθούν.
Στο παραπάνω πλαίσιο, οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής καλούν τους συναρμόδιους Υπουργούς να προβούν άμεσα στις απαιτούμενες τροποποιήσεις του ρυθμιστικού πλαισίου που διέπει τη διαδικασία και τα κριτήρια πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας σχολικών μονάδων της από τους Δήμους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου χωρίς διαδικαστικά εμπόδια (π.χ. ολοκλήρωση διαδικασίας πολιτογράφησης, έκδοση πιστοποιητικού ελληνομάθειας) αλλά και αυξάνοντας τον αριθμό των θέσεων πλήρους απασχόλησης και τις ημερήσιες ώρες απασχόλησης του εναπομείναντος προσωπικού από τρεις (3) σε τέσσερις (4) ώρες κατ’ ελάχιστο.
Επιπλέον, ερωτούν αν στα άμεσα σχέδια της Κυβέρνησης περιλαμβάνεται η μετατροπή όλων των προκηρυχθεισών θέσεων στη σχολική καθαριότητα σε συμβάσεις με πλήρη απασχόληση, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες στα σχολεία με εργαζόμενους μόνιμης και σταθερής εργασίας.
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς:
- Εσωτερικών, κ. Π. Θεοδωρικάκο
- Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ν. Κεραμέως
- Οικονομικών, κ. Χρ. Σταϊκούρα
- Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Ι. Βρούτση
Θέμα: «Ανεπαρκείς οι ρυθμίσεις για την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας σχολικών μονάδων από τους Δήμους της χώρας»
Κύριοι Υπουργοί,
Η καθαριότητα των σχολείων αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την εύρυθμη λειτουργία τους, καθώς συμβάλλει στη διασφάλιση κατάλληλων συνθηκών για την διαφύλαξη της υγείας των μαθητών και των καθηγητών.
Είναι γνωστό, ότι μόνο ένα μικρό μέρος των σχολείων ανά την επικράτεια έχουν καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης, καθώς στα περισσότερα σχολεία το προσωπικό καθαριότητας απασχολούνται εδώ και χρόνια με συμβάσεις μίσθωσης έργου, με πολύ χαμηλή αμοιβή, και αναλαμβάνουν καθήκοντα μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου, τη στιγμή που οι ανάγκες των σχολείων σε καθαριότητα είναι μεγάλες και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
Πρόσφατα εκδόθηκαν διαδοχικές κοινές υπουργικές αποφάσεις (ΚΥΑ 50175/7-8-2020/Β’ 3324, ΚΥΑ 51938/18-8-2020/Β’ 3447, ΚΥΑ 52878/22-8-2020/Β’ 3485) με τις οποίες ορίζονται οι διαδικασίες και τα κριτήρια πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας σχολικών μονάδων της χώρας από τους Δήμους, με σύμβαση έργου ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.
Ωστόσο, κάποιες ρυθμίσεις δεν ανταποκρίνονται στην εργασιακή λειτουργική πραγματικότητα του καθαρισμού των σχολικών μονάδων και, επιπλέον, τα κριτήρια πρόσληψης παραβλέπουν την ευαλωτότητα πληθώρας εργαζομένων ή αφορούν δικαιολογητικά τα οποία, και με ευθύνη του Δημοσίου, δεν μπορούν να εκδοθούν.
Επειδή η τήρηση μέτρων υγιεινής είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19 και εμπίπτουν στο μεγαλύτερο βαθμό στα καθήκοντα των σχολικών καθαριστριών,
Επειδή οι ανάγκες καθαριότητας των σχολικών μονάδων, ειδικά στην επαρχία, όπου υπάρχει πολυδιασπορά σχολικών κτηρίων είναι αυξημένες,
Επειδή οι θέσεις μερικής τρίωρης (3) ημερήσιας απασχόλησης δεν καλύπτουν ούτε τις πάγιες ανάγκες των σχολείων πόσω μάλλον τις αυξημένες υγειονομικές ανάγκες της τρέχουσας περιόδου,
Επειδή σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα αρκετοί υποψήφιοι θα αποκλειστούν λόγω αδυναμίας προσκόμισης δικαιολογητικών, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε διαδικαστικές καθυστερήσεις ή κενά του δημοσίου μηχανισμού τόσο για την απόδοση ελληνικής ιθαγένειας όσο και για την έκδοση πιστοποιητικού ελληνομάθειας,
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:
- Εξετάζετε το ενδεχόμενο να προβείτε στις απαιτούμενες τροποποιήσεις του ρυθμιστικού πλαισίου που διέπει τη διαδικασία και τα κριτήρια πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας σχολικών μονάδων της χώρας από τους Δήμους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου χωρίς διαδικαστικά εμπόδια (π.χ. ολοκλήρωση διαδικασίας πολιτογράφησης, έκδοση πιστοποιητικού ελληνομάθειας);
- Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να καλυφθούν οι απαραίτητες ανάγκες, αυξάνοντας τον αριθμό των θέσεων πλήρους απασχόλησης, κυρίως στους επαρχιακούς δήμους και τις ημερήσιες ώρες απασχόλησης του εναπομείναντος προσωπικού από τρεις (3) σε τέσσερις (4) ώρες κατ’ ελάχιστο;
- Σκοπεύετε να εντάξετε στο ρυθμιστικό πλαίσιο – εφόσον πληρούται το κριτήριο της εμπειρίας – με αντίστοιχη πρόσθετη μοριοδότηση ή προτεραιότητα στην κατάταξη, στοιχεία ευαλωτότητας των εργαζομένων (π.χ. υποψηφίων με αναπηρία, ατόμων που βρίσκονται πλησίον σύνταξης διανύοντας την τελευταία πενταετία του εργασιακού τους βίου);
- Είναι στα άμεσα σχέδιά σας η μετατροπή όλων των προκηρυχθεισών θέσεων στη σχολική καθαριότητα σε συμβάσεις με πλήρη απασχόληση, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες στα σχολεία με εργαζόμενους μόνιμης και σταθερής εργασίας;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Χαρά Κεφαλίδου
Γιώργος Μουλκιώτης
Ευαγγελία Λιακούλη
Κώστας Σκανδαλίδης
Βασίλης Κεγκέρογλου
Ανδρέας Πουλάς
Γιώργος Φραγγίδης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη