sxoleio italia
Μόλις είκοσι ημέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, συγκεχυμένη παραμένει η εικόνα για τις συνθήκες υπό τις οποίες θα ξεκινήσουν τα μαθήματα - Τα δεδομένα και τα ερωτηματικά

Θολό παραμένει το τοπίο σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το κουδούνι για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2020-2021.

Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η ημερομηνία έναρξης, η οποία έχει οριστεί στις 7 Σεπτεμβρίου και θα μπορούσε να αλλάξει μόνο αν επικρατήσουν τα χειρότερα (και απευκταία) σενάρια για την εξάπλωση του κορονοϊού, όπως δήλωσε ο καθηγητής Γκίκας Μαγιορκίνης στο MEGA.

Σχεδόν βέβαιη, επίσης, θα πρέπει να θεωρείται η υποχρεωτική χρήση της μάσκας για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές τουλάχιστον άνω των 10 ετών. Συγκεκριμένα, εκφράζονται προβληματισμοί για την πειθάρχηση των μικρότερων μαθητών και την εξοικείωσή τους με την ορθή χρήση της μάσκας, ωστόσο αναμένεται η σχετική τελική εισήγηση της επιτροπής.

Σε κάθε περίπτωση, η επιτροπή των ειδικών θα συνεδριάσει και θα συνεκτιμήσει όλα τα δεδομένα και τις παραμέτρους σχετικά με την πορεία της νόσου μέχρι το τέλος της εβδομάδας και αναμένεται, εκτός απροόπτου, να προβεί σε συγκεκριμένες προτάσεις στα μέσα της επόμενης εβδομάδας.

Τα δύο σενάρια που εξετάζονται είναι α) η επανέναρξη με «πλήρη κανονικότητα», δηλαδή κανονική λειτουργία των τμημάτων με αυξημένα μέτρα προστασίας και καθολική χρήση της μάσκας (πιθανότητα σε όλες τις τάξεις) ή β) το «μοντέλο Σεπτεμβρίου», με τα τμήματα να «σπάνε» σε τάξεις των 15 μαθητών και την υποχρεωτική χρήση μάσκας για τους μαθητών άνω των 10 ετών. Εξετάζεται, δε, είτε η λειτουργία πρωινών-απογευματινών τμημάτων είτε η εναλλάξ διδασκαλία σε διαφορετικές ημέρες.

Τέλος, δεν έχει διευκρινιστεί το καθεστώς των απουσιών, με δεδομένη την αδυναμία παρακολούθησης των μαθημάτων για μαθητές που είτε ανήκουν είτε συγκατοικούν με άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες. Ένα σενάριο που έχει εξεταστεί είναι η υποχρεωτική παρακολούθηση μέσω μορφών τηλεκπαίδευσης, ωστόσο δεν έχουν παρθεί οριστικές αποφάσεις.

Ο ενισχυμένος ρόλος της τηλεκπαίδευσης

Η τηλεκπαίδευση, που εφαρμόστηκε αρχικά στο διάστημα του lockdown, φαίνεται πως ήρθε για να μείνει. Υπενθυμίζεται πως η επίμαχη τροπολογία για τη δυνατότητα αναμετάδοσης των μαθημάτων από τον «ζωντανό» χώρο της διδασκαλίας σε ψηφιακές συσκευές, ώστε να παρακολουθούν τα μαθήματα οι μαθητές που δεν δύνανται να παρευρεθούν με φυσική παρουσία στο σχολείο, προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις και έμεινε, επί της ουσίας στα χαρτιά.

Παρά τις ενστάσεις των εκπαιδευτικών για ζητήματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων και, κυρίως, για τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα του συγκεκριμένου μέτρου, η πρόβλεψη για την αναμετάδοση μαθημάτων επανέρχεται και μάλιστα με... αέρα υποχρεωτικότητας. 

Με πράξη Νομοθετικού Περιοχομένου (ΦΕΚ 57/Α/10.08.2020 ), η αρχική διατύπωση για «δυνατότητα» αναμετάδοσης μαθημάτων αλλάζει ως εξής, προβλέποντας ουσιαστικά τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μέτρου: 

Παρέχεται (...) σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία».

Την πρόθεση του υπουργείου για ενίσχυση των μορφών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης και της αναμετάδοσης μαθημάτων, επιβεβαίωσε με δηλώσεις της στη δημόσια τηλεόραση η Γ.Γ του υπουργείου Παιδείας Αναστασία Γκίκα:

« [...] θα ενισχύσουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δούλεψε πολύ καλά με τεράστια  επιτυχία σε σύγκριση με άλλες χώρες το προηγούμενο διάστημα.  Τώρα διευρύνεται και αναβαθμίζεται αυτή η μέθοδος διδασκαλίας, ώστε αν επιλεγεί το εκ περιτροπής λειτουργία να μπορέσει να ενισχυθεί η διδασκαλία. Θα δούμε πως θα γίνει, έχουμε σενάρια στο νου, αλλά δεν έχει ακόμα αποφασίσει κάτι».

Οι ενστάσεις και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας 

Τις ενστάσεις και τους προβληματισμούς της εκπαιδευτικής κοινότητας εξέφρασαν με παρεμβάσεις τους ο Β. Μπουντουλούλης και ο Θ. Κικινής, εκπροσωπόντας τις ομοσπονδίες της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ αντίστοιχα.

Οι ομοσπονδίες εκφράζουν την καθολική άρνηση για εφαρμογή της διάταξης για την αναμετάδοση μαθημάτων, με τον Β. Μπουντουλούλη να σημειώνει πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτεί συγκεκριμένο σχεδιασμό και ειδικό ψηφιακό υλικό και δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί απλώς με την τοποθέτηση μιας κάμερας μπροστά από τον εκπαιδευτικό.

Παράλληλα, κοινό αίτημα παραμένει η ενίσχυση των σχολικών μονάδων με υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά), όσο και με διδακτικό προσωπικό, προκειμένου να εφαρμοστεί το απαραίτητο, κατά την κρίση των ομοσπονδιών, μέτρο της εκ περιτροπής διδασκαλίας για την αποφυγή του συγχρωτισμού στις σχολικές αίθουσες. Επιπλέον, αναγκαία κρίνεται και η ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας και ο σωστός σχεδιασμός του ωρολογίου προγράμματος, ώστε οι αίθουσες να απολυμαίνονται και να αερίζονται τακτικά.

Τέλος, οι ομοσπονδίες δεν εκφράζουν κανέναν προβληματισμό ως προς την έναρξη των μαθημάτων στις 7 Σεπτεμβρίου, αρκεί, όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποί τους, να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το ποντίκι 8 δευτερόλεπτα
Μόνο οι άνθρωποι που έχουν εξαιρετικά καλές γνωστικές ικανότητες και μεγάλη παρατηρητικότητα θα καταφέρουν να λύσουν αυτήν την οπτική ψευδαίσθηση...
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το ποντίκι 8 δευτερόλεπτα