Το ερώτημα αυτό προκύπτει από την εγκύκλιο της ΓΓ του υπουργείου παιδείας, με την οποία καλούνται τα υπηρεσιακά συμβούλια να ολοκληρώσουν τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών μέχρι τις 14 Αυγούστου!
Γνωρίζουν άραγε ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει, πρόκειται δηλ για ανεφάρμοστη εγκύκλιο, επειδή η πολιτεία δεν έχει φροντίσει να θεσμοθετήσει διατάξεις που ολοκληρώνουν εγκαίρως μια σειρά ενεργειών; Συγκεκριμένα: Δεν έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός των τμημάτων επειδή δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μετεγγραφές, δεν έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός των μαθητών/τμήμα, δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι επιλογές των κατευθύνσεων, δεν έχει εγκριθεί η λειτουργία ολιγομελών τμημάτων, δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάκλησης αποσπάσεων κλπ.
Γνωρίζουν ότι η εγκύκλιος αντιβαίνει στην κείμενη νομοθεσία επειδή το ΠΔ 50/96 όπως αντικαταστάθηκε με το ΠΔ 100/97 ορίζει ότι οι λειτουργικές υπεραριθμίες θα ρυθμίζονται κατά την έναρξη του σχολικού έτους και όχι μέχρι 14/8; Συγκεκριμένα το άρθρο 14 παραγρ. 9 αναφέρει ότι «…στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι εκπ/κοί δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στην οργανική τους θέση (λειτουργικές υπεραριθμίες) κατά την έναρξη του σχολικού έτους …» διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους.
Γνωρίζουν ότι τα μέλη των υπηρεσιακών συμβουλίων και οι αναπληρωματικοί τους βρίσκονται σε νόμιμη άδεια θερινών διακοπών, που ουσιαστικά πρέπει να διακοπεί ή να ματαιωθεί ανατρέποντας κάθε οικογενειακό προγραμματισμό και δημιουργώντας ενδεχομένως οικονομικό κόστος λόγω μη επιστροφής προκαταβολών για εισιτήρια, ενοικίαση καταλυμάτων κλπ. Ή μήπως αυτοί δεν είναι άνθρωποι να δικαιούνται λίγες μέρες ξεκούραση, να επισκεφτούν τις ιδιαίτερες πατρίδες και τους οικείους τους; Κυρίως γνωρίζουν ότι δεν μπορεί να διασφαλιστεί η πλήρης ενημέρωση όλων των συναδέλφων που και αυτοί βρίσκονται σε νόμιμη άδεια θερινών διακοπών προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις για τοποθέτησή τους;
Γνωρίζουν ότι χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα θα δημιουργηθούν λάθη, θα προκύψουν πολλές ενστάσεις και η όλη διαδικασία εκ των πραγμάτων θα χρειαστεί να επαναληφθεί αρχές Σεπτέμβρη;
Τέλος, πέραν όλων των ανωτέρω, δεν είναι και κίνηση unfair το ΥΠΑΙΘ από τη μία σε ένα κρεσέντο ρεβανσισμού, να καρατομεί την πλειοψηφία των μελών των ΥΣ, παύοντας 3 από τα 5 μέλη τους και από την άλλη πριν την παύση τους ν’ απαιτεί από αυτά, στη διάρκεια της άδειάς τους, να επιστρέψουν και να εργαστούν για τις υπηρεσιακές μεταβολές, ώστε να τις βρουν έτοιμες οι νέοι που θα διοριστούν και να επιχαίρουν μαζί με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ότι όλα «τακτοποιήθηκαν εγκαίρως»;
Και άλλα θα μπορούσαν ν' αναφερθούν ... όμως πριν από την όποια απόφαση πιστεύω ότι θα ήταν απαραίτητη μια εκτενής και σε βάθος συζήτηση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, τόσο για τις υπηρεσιακές μεταβολές όσο και για τα υπόλοιπα θέματα της δημόσιας ΔΕ. Υπάρχει αρκετή εμπειρία και γνώση και προπάντων διάθεση από τους εκπ/κούς για να εξευρεθούν λύσεις, που να υπηρετούν το στόχο της δημόσιας εκπ/σης. Εκτιμώ πως αυτό είναι προτιμότερο από την προσπάθεια του υπουργείου να δημιουργεί εντυπώσεις ή/και να αποποιείται των ευθυνών του ρίχνοντας το βάρος σε άλλους ακολουθώντας τη συνηθισμένη δικαιολογία: εμείς τα είπαμε όμως άλλοι δεν τα υλοποίησαν!
Πάνος Κατσούλας
Εκπ/κός
Τακτικός αιρετός ΠΥΣΔΕ ν. Κορινθίας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη