ΟΛΜΕ για κάμερες στα σχολεία: Προσχηματικός διάλογος και απαξίωση των εκπαιδευτικών από το υπ. Παιδείας
«Για άλλη μία φορά το ΥΠΑΙΘ αρνείται κάθε ουσιαστικό διάλογο και επιμένει στην τακτική του αιφνιδιασμού και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών», σημειώνει η ΟΛΜΕ στην ανακοίνωσή της

Τον προσχηματικό διάλογο και την αδιανόητη καθυστέρηση της γνωστοποίησης της μελέτης εκτίμησης αντικτύπου από το υπουργείο Παιδείας καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.

Όπως τονίζει η Ομοσπονδία, «παρότι η ΜΕΑ, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του ΥΠΑΙΘ, έχει συνταχθεί από τις 13 Μαΐου, στάλθηκε στην ΟΛΜΕ 2 μήνες μετά την σύνταξή της, και παρότι το σχολικό έτος έχει τελειώσει και άρα λήγει και η ισχύς της σχετικής ΥΑ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

«Για άλλη μία φορά το ΥΠΑΙΘ αρνείται κάθε ουσιαστικό διάλογο και επιμένει στην τακτική του αιφνιδιασμού και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών», σημειώνει η ΟΛΜΕ.

Η ανακοίνωση καταλήγει αναφέροντας, μεταξύ άλλων: 

«Η ΟΛΜΕ καταδίκασε την σχετική τροπολογία καθώς και την Υπουργική Απόφαση για τη χρήση των καμερών στις σχολικές αίθουσες και απαίτησε την κατάργησή τους.  Τα μέτρα αυτά βρήκαν αντίθετους το σύνολο των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οργανωμένο γονεϊκό κίνημα καθώς και τους μαθητές. Πρόκειται για μέτρα που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την με την ζωντανή εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία. Ως εκ τούτου, το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν παρέστη στη προσχηματική συνάντηση με το ΥΠΑΙΘ». 

Ανακοίνωση για τη συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξέδωσε και η ΔΟΕ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Το ΥΠΑΙΘ κάλεσε στις 13 Ιουλίου αιφνιδιαστικά το ΔΣ της ΟΛΜΕ να προσέλθει το ίδιο απόγευμα σε διάλογο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την μελέτη εκτίμησης αντικτύπου (ΜΕΑ).

Η ΟΛΜΕ είχε καταγγείλει από τον Μάιο το ΥΠΑΙΘ για την ψήφιση τροπολογίας σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ) και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων καθώς και για την απουσία της απαραίτητης σχετικής έγκρισης από την ΑΠΔΠΧ. Ταυτόχρονα, είχε ζητήσει την ΜΕΑ προκειμένου να τη μελετήσει και να ζητήσει σχετική νομική γνωμοδότηση από τους συμβούλους της, καταγγέλλοντας την παραβίαση προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Παρότι η ΜΕΑ, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του ΥΠΑΙΘ, έχει συνταχθεί από τις 13 Μαΐου, στάλθηκε στην ΟΛΜΕ 2 μήνες μετά την σύνταξή της, και παρότι το σχολικό έτος έχει τελειώσει και άρα λήγει και η ισχύς της σχετικής ΥΑ για την ΕξΑΕ. Μάλιστα ζητήθηκε από το ΔΣ να τοποθετηθεί επ’ αυτής στο ελάχιστο χρονικό διάστημα σε ξεχωριστή συνάντηση τη Δευτέρα 13 Ιουλίου ενώ ήταν ήδη προγραμματισμένη νέα συνάντηση για την Τρίτη 14 Ιουλίου. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε από το ΥΠΑΙΘ η συζήτηση επί της ΜΕΑ να γίνει είτε την Τρίτη, στην έτσι κι αλλιώς προγραμματισμένη συνάντηση, είτε οποιαδήποτε άλλη μέρα της βδομάδας, προκειμένου να έχουμε το χρόνο να τη μελετήσουμε ουσιαστικά και να λάβουμε την απαραίτητη γνωμοδότηση από τους νομικούς συμβούλους μας. Ωστόσο το ΥΠΑΙΘ, πιστό στην έως τώρα τακτική αποφυγής κάθε ουσιαστικού διαλόγου, αρνήθηκε κατηγορηματικά, επιμένοντας να γίνει η συνάντηση τη Δευτέρα.

Είναι αδιανόητο το ΥΠΑΙΘ από τη μία να καθυστερεί 2 ολόκληρους μήνες να μας γνωστοποιήσει τη ΜΕΑ και από την άλλη να απαιτεί να παραστούμε κατεπειγόντως σε «διάλογο» για αυτήν.

Ταυτόχρονα, η ΜΕΑ μας απεστάλη τμηματικά και όχι ολόκληρη. Δεν έχει σταλεί η παράγραφος 1.3 που αφορά στον εντοπισμό και την ανάλυση κινδύνων αλλά και η παράγραφος 2.5Α που αφορά στα υφιστάμενα μέτρα. Στην δε παράγραφο 2.5Γ με τίτλο «πρόσθετα μέτρα για μείωση κινδύνων» δεν αναφέρεται απολύτως τίποτα… Επομένως, το ΥΠΑΙΘ μας καλεί να τοποθετηθούμε επί της ΜΕΑ, αποκρύπτοντας τα πιο σημαντικά στοιχεία της, τους κινδύνους που περιγράφονται σε αυτήν και τα υφιστάμενα μέτρα για τη μείωσή τους, θεωρώντας μάλιστα δεδομένο ότι δε χρειάζονται πρόσθετα μέτρα.

Επιπλέον, στην παράγραφο 2.3Β «Αξιολόγηση των μέτρων που προστατεύουν τα δικαιώματα των Υποκειμένων των δεδομένων» αναφέρεται ψευδώς ότι ο υπεύθυνος επεξεργασίας έχει λάβει μέτρα όπως η αποστολή ενημερωτικών με το περιεχόμενο που προβλέπει ο ΓΚΠΔ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και η κατάρτιση κώδικα ορθής συμπεριφοράς, που ουδέποτε έγιναν. Παρόμοιες ανακρίβειες συναντώνται σε όλη τη μελέτη.

Είναι ξεκάθαρο, τόσο από την κωλυσιεργία του ΥΠΑΙΘ στο να αποστείλει την ΜΕΑ στην ΟΛΜΕ εδώ και δύο μήνες, όσο και από την άρνησή του να μας δοθεί χρόνος να τη μελετήσουμε σοβαρά ώστε να συζητηθεί ουσιαστικά, ότι για άλλη μία φορά το ΥΠΑΙΘ αρνείται κάθε ουσιαστικό διάλογο και επιμένει στην τακτική του αιφνιδιασμού και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών.

Από την πρώτη στιγμή, η ΟΛΜΕ καταδίκασε την σχετική τροπολογία καθώς και την Υπουργική Απόφαση για τη χρήση των καμερών στις σχολικές αίθουσες και απαίτησε την κατάργησή τους. Τα μέτρα αυτά βρήκαν αντίθετους το σύνολο των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οργανωμένο γονεϊκό κίνημα καθώς και τους μαθητές. Πρόκειται για μέτρα που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την με την ζωντανή εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία.

Ως εκ τούτου, το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν παρέστη στη προσχηματική συνάντηση με το ΥΠΑΙΘ. Θα μελετήσει με τη δέουσα προσοχή την ΜΕΑ και θα λάβει τα αναγκαία μέτρα για να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών και την ίδια την ζωντανή μαθησιακή διαδικασία και για να αποτρέψει εκ νέου στην πράξη την επιβολή της απαράδεκτης τροπολογίας.

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Δράσεις της Ελληνικής Προεδρίας της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή αναμετάδοση μαθημάτων από την αίθουσα διδασκαλίας για τους μαθητές που απουσιάζουν - Έγγραφο της Περιφερειακής...
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης