Εργαζόμενοι στην ιδιωτική εκπαίδευση: Δώρο στους σχολάρχες το νέο νομοσχέδιο Κεραμέως
Σαρωτικές αλλαγές στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών προβλέπονται στο νομοσχέδιο που εμφανίστηκε αιφνιδιαστικά μέσα στο καλοκαίρι με τα σχολεία κλειστά - Την απόσυρση του νομοσχεδίου ζητά ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση ν. Αττικής "Ο Βύρων

Σαρωτικές αλλαγές στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών προβλέπονται στο νομοσχέδιο που εμφανίστηκε αιφνιδιαστικά, μέσα στο καλοκαίρι με τα σχολεία κλειστά, χωρίς καν να τεθεί στο συνήθη προσχηματικό διάλογο. Πρόκειται για συνέχεια των αισχρών αντιεκπαιδευτικών νομοθετημάτων για τη δημόσια Εκπαίδευση, τις κάμερες μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας και τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.

Το ν/σ είναι ένα ακόμη μεγάλο δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης, τώρα από την κυβέρνηση της ΝΔ, την ίδια ώρα που επιδιώκει να τσακίσει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Ως σωματείο δεν είχαμε ποτέ την αυταπάτη πως το πλαίσιο παροχής παιδαγωγικού έργου και ο σεβασμός στα εργασιακά δικαιώματα βαραίνει έναντι της προώθησης του εκπαιδευτικού προϊόντος για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Με αυτό το ν/σ δεν κρατούν πλέον ούτε τα προσχήματα, μιας και δεν μπαίνει κανένας φραγμός στα ιδιωτικά σχολεία να είναι πρωτίστως ιδιωτικά.

Η “απελευθέρωση των δεσμών” των εκπαιδευτικών που εξαγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας στην πραγματικότητα σημαίνει:

  1. Απελευθέρωση απολύσεων χωρίς έλεγχο: Όλες οι συμβάσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών θα είναι σύμφωνες με το γενικό εργατικό Δίκαιο και θα συνάπτονται εξαρχής ως αορίστου χρόνου. Ο εργοδότης θα μπορεί να απολύει τον εκπαιδευτικό ακόμη και στο μέσο της χρονιάς, χωρίς έλεγχο από οποιοδήποτε όργανο θα έκρινε την καταχρηστικότητα της καταγγελίας σύμβασης πριν αυτή γίνει αποδεκτή από την οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης.
     
  2. Νόθευση κάθε διαδικασίας προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων: Οι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν την ελάχιστη προστασία για να αποκρούσουν εκβιασμούς της εργοδοσίας, αν κρίνει αυτή ότι συμφέρον της επιχείρησης είναι όλοι οι μαθητές να αποφοιτούν με Άριστα ή αντιστρόφως, αν κρίνει ότι πρέπει να δημιουργήσει ένα σχολείο σκληρής “αριστείας” με αποκλεισμό όσων παιδιών δεν μπορούν να ακολουθήσουν.
     
  3. Εκβιαστική μείωση ωραρίου και αποδοχών: Με το πιστόλι της απόλυσης χωρίς έλεγχο και χωρίς χρονικό περιορισμό στον κρόταφο, ο εργαζόμενος θα αναγκαστεί να δεχτεί υπερωριακή εργασία σε απογευματινές ώρες ή σε αργίες, με τη “νόμιμη αμοιβή” του να πέφτει δραματικά.
     
  4. Αξιολόγηση με τα κριτήρια της επιχείρησης: Δίνεται η δυνατότητα (βλ. ελεύθερη επιλογή) σε κάθε σχολείο να ορίζει δικό του σύστημα αξιολόγησης με δικά του κριτήρια και διαδικασίες, δηλαδή οι συνάδελφοι θα έρχονται αντιμέτωποι με τη ρετσινιά της ανεπάρκειας στα “θέλω” του σχολείου.
     
  5. Επιχειρηματικός ανταγωνισμός, συμπληγάδες για τους εργαζόμενους: Τα σχολεία θα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν, μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου, ως χώροι φροντιστηριακής ή οποιασδήποτε άλλης μορφής άτυπης εκπαίδευσης, η ίδια επιχείρηση ή με οποιοδήποτε άλλο επιχειρηματικό σχήμα. Στόχος είναι η διεύρυνση του πελατολογίου με μαθητές από δημόσια σχολεία κατά τις απογευματινές ώρες σε ανταγωνισμό με τα φροντιστήρια της περιοχής.

Στην πλειοψηφία των εκπαιδευτικών όλου του κλάδου είναι ήδη καθημερινότητα οι έμμεσες και άμεσες απειλές, οι καθυστερήσεις πληρωμών, οι εξωφρενικές απαιτήσεις της εργοδοσίας για ένταση της εργασίας που είναι συχνά μαύρη και απλήρωτη. Το μνημόνιο για τα ιδιωτικά σχολεία είναι προπομπός για συνολικές αλλαγές και στα φροντιστήρια, στο πλαίσιο εξίσωσης με τον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα. Ήδη έχουν αρχίσει οι επεξεργασίες στα υπουργεία, με γνωστή την πρόθεση της εργοδοσίας να προσβάλλει το πλήρες ωράριο των εκπαιδευτικών και τη μείωση ωρομισθίων στα φροντιστήρια (βλ. προσφυγή της ΟΕΦΕ στο ΣτΕ προ διετίας).

Με αφορμή όποια επικείμενα περιοριστικά μέτρα υγειονομικής φύσης, σκοπεύουν να αξιοποιήσουν όχι μόνο την τηλεργασία, αλλά να αυξήσουν τις ώρες εργασίας με ταυτόχρονη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, όπως για το σπάσιμο τμημάτων.

Μη γελιόμαστε, κανένας υφιστάμενος νόμος (βλ. Νόμος Φίλη) δεν θα λειτουργήσει ως ασπίδα σε αυτή την επίθεση, αντίθετα ευνοεί την εργοδοσία αφού παρακωλύει την υπογραφή ΣΣΕ. Κανένας διάλογος με αυτή ή άλλη κυβέρνηση δεν θα ωφελήσει τους εργαζόμενους. Η κατάσταση απαιτεί οργάνωση, συλλογική και στοχευμένη δράση, συσπείρωση στο κλαδικό σωματείο του “Βύρωνα”.

Το νομοσχέδιο αυτό είναι αιτία πολέμου!

Λογαριαζόμαστε τώρα!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Απόσυρση του αισχρού νομοσχεδίου.
  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που να κατοχυρώνει τα αναγκαία εργασιακά δικαιώματα.

http://vyrwnas.edu.gr/?p=4207  

Διαβάστε Επίσης:

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Α. Γεωργιάδης: Το αντιφασιστικό συλλαλητήριο στο Εφετείο υπεύθυνο για τα κρούσματα
Α. Γεωργιάδης: Το αντιφασιστικό συλλαλητήριο στο Εφετείο υπεύθυνο για τα κρούσματα
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Άδωνι Γεωργιάδη το αντιφασιστικό συλλαλητήριο έξω από το Εφετείο Αθηνών αποτελεί την αιτία για τα αυξημένα κρούσματα...
Α. Γεωργιάδης: Το αντιφασιστικό συλλαλητήριο στο Εφετείο υπεύθυνο για τα κρούσματα
COVID-19: Απαραίτητο τα μάθημα ατομικής υγείας σε όλα τα σχολεία
COVID-19: Απαραίτητο τα μάθημα ατομικής υγείας σε όλα τα σχολεία
Κατανοώντας λοιπόν πως ο COVID-19, είναι μια ασθένεια που τα προληπτικά μέτρα κάνουν εύκολη την αποφυγή της, η γνώση και η αφύπνιση θα πρέπει να...
COVID-19: Απαραίτητο τα μάθημα ατομικής υγείας σε όλα τα σχολεία
Περιμένοντας το νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση
Περιμένοντας το νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση
«Εάν υπάρχει σε κάποιους η πεποίθηση ότι θα προστρέξουν οι μαθητές στο ΕΠΑ.Λ. επειδή θα δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για την έξοδο προς την...
Περιμένοντας το νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση