ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩ
Μαθηματικό Πάτρας: Αυθαιρεσίες στην εξεταστική και παραβίαση του εσωτερικού κανονισμού καταγγέλλουν φοιτητές
Καταγγελία για περιστατικά καθηγητικής αυθαιρεσίας στην εξεταστική, εκδικητική στάση από την πλευρά του τμήματος και αποκλεισμό πλήθους φοιτητών από τις εξετάσεις δημοσιεύει ομάδα φοιτητών του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών

Τη διεξαγωγή της εξεταστικής με απαράδεκτους όρους και παραβίαση σειράς άρθρων του εσωτερικού κανονισμού του Πανεπιστημίου Πατρών καταγγέλλουν φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών.

Η ομάδα φοιτητών, σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, κάνει λόγο για αυθαιρεσίες και για εκδικητικές ενέργειες από την πλευρά του τμήματος, ενώ παραθέτει σειρά προβλημάτων που παρατηρήθηκαν στις εξετάσεις αρκετών μαθημάτων, με αποτέλεσμα πλήθος συμμετεχόντων να αποκλειστεί από τη διαδικασία.

Οι φοιτητές ζητούν «να μπει ένα τέλος στην εκδικητική στάση του Τμήματος απέναντι στους ίδιους του τους φοιτητές και να γίνει επιτέλους μια ανθρώπινη, με ίσους όρους εξεταστική».

Τέλος, παραθέτουν τα οκτώ άρθρα του εσωτερικού κανονισμού του Πανεπιστημίου Πατρών που παραβιάζονται από το Τμήμα Μαθηματικών.

Ακολουθεί η σχετική καταγγελία που έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr:

Βρισκόμαστε δυο εβδομάδες αφότου έχει ξεκινήσει μια εξεταστική, όπου μέχρι τελευταία στιγμή δεν γνωρίζαμε πως θα διεξαχθεί, ενώ έχουν ήδη παρατηρηθεί πολλά περιστατικά καθηγητικής αυθαιρεσίας. Μέσα στο διάστημα που πλησίαζε η εξεταστική, αλλά και κατά την διάρκεια αυτής, ως φοιτητές αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα, είτε όσον αφορά τους όρους που θα δίναμε μαθήματα, είτε κατά την δήλωση αυτών. Από την πλήρη αδράνεια του Τμήματος, το οποίο αψήφησε επανειλημμένα τα αιτήματα μας για τον τρόπο διεξαγωγής της εξεταστικής για αυτό και δεν πήρε απόφαση μέχρι τέλη Μαΐου, μέχρι την απαράδεκτη στάση πολλών καθηγητών όλο το περασμένο διάστημα, έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο.

Αλλά ας δούμε λίγο χρονικά το τι συνέβη.

Έχουμε ένα πρόγραμμα που βγήκε 8 Ιουνίου, μετά από 3 μήνες αδράνειας του Τμήματος, με Πρόεδρο και καθηγητές να αγνοούν πλήρως τις ευθύνες που φέρουν αλλά και τις ανακοινώσεις της Συγκλήτου, και με την εξεταστική των επί πτυχίω να ξεκινάει 7 μέρες μετά, δηλαδή στις 15. Το πρόγραμμα όχι μόνο δεν διευκόλυνε τους φοιτητές, αλλά υπήρχαν πολλοί που έδιναν δύο μαθήματα σε μια μέρα, με τρόπους εξέτασης (πχ Άλγεβρα) που δεν αναγράφονται σε καμία απόφαση της Συγκλήτου και παραβιάζουν κατά κόρον τα πνευματικά μας δικαιώματα (εποπτεία του χώρου, ανοιχτή κάμερα καθόλη την διάρκεια της εξέτασης).

Παράλληλα, παρατηρήθηκαν πολλά θέματα και με την δήλωση μαθημάτων, καθώς υπήρχαν πλέον τρεις πλατφόρμες που χρειαζόταν να γίνει και σε πολλές περιπτώσεις ενώ έδειχνε πως η δήλωση ήταν επιτυχής, οι φοιτητές δεν ήταν εγγεγραμμένοι στο μάθημα (πράγμα που δεν αναγράφεται πουθενά, αλλά αντιθέτως παραβιάζει το αρ36/παρ3* και σύμφωνα με την Πρυτανεία του Πα.Πα. ένα μέιλ στον διδάσκοντα για επανεξέταση αρκεί). Αυτή η κατάσταση ήρθε να παγιωθεί και με την απόφαση του Τμήματος, την Δευτέρα 6/7, η οποία συγκεκριμένα για το ζήτημα των επί πτυχίω φοιτητών που είχαν κάνει επιτυχή δήλωση αλλά όχι σύμφωνα με τις οδηγίες της γραμματείας, αναφέρει την απόκλιση τους από την εξέταση των εν λόγω μαθημάτων από την εξεταστική του εαρινού εξαμήνου (και την υποβολή αίτησης για συμμετοχή στην επαναληπτική εξεταστική του Σεπτέμβρη)! Δεν έλειψαν και δηλώσεις τιμωρητικού χαρακτήρα που κατηγορούσαν επί της ουσίας τους φοιτητές για τις τεχνικές ανεπάρκειες της πλατφόρμας δήλωσης μαθημάτων, απειλώντας με την κατάργηση της διπλής επί πτυχίω εξεταστικής, σε ένα Τμήμα όπου τα ποσοστά αποτυχίας υπερβαίνουν το ποσοστό των 80% και οι επί πτυχίω φοιτητές είναι το 2/3 των φοιτητών!

Συγκεκριμένα περιστατικά που παρατηρήθηκαν:

Αριθμητική Ανάλυση 2: Με ορισμένη μέρα εξέτασης την Δευτέρα 29/6, μια μέρα πριν στάλθηκε mail όπου ανέφερε ότι δεν θα εξεταστούμε όλοι εκείνη την ημερομηνία, αλλά θα γίνει διαχωρισμός σε ομάδες, που θα εξεταστούν διαφορετικές μέρες, αγνοώντας το γεγονός ότι υπάρχουν φοιτητές που δίνουν και άλλο μάθημα εκείνη την μέρα ή δουλεύουν παράλληλα με τις σπουδές τους. Όσο για τους όρους εξέτασης κανένας φοιτητής δεν ήξερε την διάρκεια εξέτασης του μαθήματος, πότε θα το δώσει και με αρκετές ερωτήσεις εκτός ύλης. Ένας τρόπος εξέτασης που έρχεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τα αιτήματα των φοιτητών και παραβιάζει τουλάχιστον 2 άρθρα του εσωτερικού κανονισμού (αρ.32/3, αρ39/1,4,7*)

- Python: Πολλοί πρωτοετείς φοιτητές τη μέρα της εξέτασης παρόλο που είχαν δηλώσει στο β’τμήμα εν τέλει ήταν γραμμένοι στο α’ λόγω τεχνικού ζητήματος. Και οι δύο διδάσκοντες δεν προσπάθησαν στιγμή να διευκολύνουν την κατάσταση και αποποιούνταν κάθε ευθύνη, απαντώντας με φράσεις τύπου «η γραμματεία ευθύνεται», με τη γραμματεία να μην απαντάει και την εξέταση να ξεκινάει από λεπτό σε λεπτό. Η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο όταν στο ανέβασμα της 2ης εργασίας για την οποία διέθεταν μισή ώρα, πολλοί φοιτητές δεν την έστειλαν λόγω αδυναμίας του συστήματος, και οι διδάσκοντες ανέφεραν ότι θα υπάρχει πέναλτι για κάτι που δε φταίει κανένας φοιτητής και ούτε μπορούσε να προβλέψει.

- Ανώτερα Μαθηματικά: Παρ ‘όλο που τα θέματα που έπρεπε να απαντηθούν ήταν 3, η πλειοψηφία των φοιτητών δε μπορούσε να τα ανοίξει όλα, μιας και τους έβγαζε το μήνυμα «error». Όταν απευθυνθήκαν όσοι φοιτητές αντιμετώπισαν το ζήτημα αυτό στον διδάσκοντα, η απάντηση του ήταν ότι δε μπορεί να κάνει κάτι, αγνοώντας ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δε μπορούσαν τελικά να συμμετέχουν, με αποτέλεσμα να περνάνε 6/57 με ένα 10, οι υπόλοιποι 5 βαθμοί να είναι 5 και 6 και 26 μηδενικά (!!!), παραβιάζοντας το αρ27,αρ.36/3*

- Μιγαδική Ανάλυση/Πραγματική Ανάλυση: Η εξέταση ήταν στρεβλή από την αρχή, καθώς γίνεται με φίλτρο, σε δύο φάσεις, μιας και για να περάσεις στην προφορική εξέταση, έπρεπε να περάσεις και την γραπτή. Την ημέρα της εξέτασης όταν επανειλημμένα ένα ρωτήθηκε η διδάσκουσα για της μονάδες που πιάνει το κάθε θέμα, η απάντηση ήταν «μην προσπαθείτε να μαζέψετε μοναδούλες, η ουσιαστική εξέταση θα είναι η προφορική». Κανείς ποτέ δεν έμαθε πως βαθμολογήθηκε, γιατί πέρασε στην προφορική εξέταση ή γιατί κόπηκε. Μέσα σε όλα αυτά, υπήρχε το άγχος να ανεβεί η κάθε εργασία εντός του 45 λεπτού της εξέτασης και οποίος δεν κατάφερνε λόγω αδυναμίας του συστήματος να την ανεβάσουν, η απάντηση ήταν ότι πάλι θα υπάρχει πέναλτι. Από την άλλη, στην Πραγματική Ανάλυση, ο καθηγητής απείλησε να ακυρώσει όλη την εξέταση, δίχως να αναφέρει το ενδεχόμενο επανεξέτασης, βασισμένος στην υπόνοια αντιγραφής. Πέρα από την απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά, που παραβιάζει το αρ.33/3, αρ37* του εσωτερικού κανονισμού, η εξέταση με φίλτρα ή η ακύρωση της εξέτασης υπό τέτοιους όρους ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ από πουθενά (απόφαση Συγκλήτου, προτεινόμενοι τρόποι εξέτασης από Επιτροπή ''για την εκπ.λειτουργία στις συνθήκες της επιδημίας Covid19'') και πρόκειται ξεκάθαρα για κατάχρηση της εξουσίας/ευθύνης διδάσκοντα να ορίζει ο ίδιος τα θέματα/τρόπο εξέτασης κτλ, εις βάρος των φοιτητών.

Η λίστα των αυθαιρεσιών μεγαλώνει μέρα με την μέρα, με την φετινή εξεταστική να πραγματοποιείται με απαράδεκτους όρους. Για αυτούς τους λόγους, καλούμε το Τμήμα Μαθηματικών και την Πρόεδρο αυτού Χ.Κοκολογιαννάκη να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να ευθυγραμμιστούν με τις αποφάσεις του Φοιτητικού Συλλόγου, έτσι ώστε να μην αποκλειστεί ούτε ένας φοιτητής από την εξεταστική, να γίνουν επανεξετάσεις σε μαθήματα με μεγάλα ποσοστά αποτυχίας και να μην υπάρξει καμία σκέψη για κατάργηση της διπλής εξεταστικής και πειθαρχικές ποινές! Να μπει ένα τέλος στην εκδικητική στάση του Τμήματος απέναντι στους ίδιους του τους φοιτητές και να γίνει επιτέλους μια ανθρώπινη, με ίσους όρους εξεταστική!

*Τα άρθρα του εσωτερικού κανονισμού του Πανεπιστημίου Πατρών που παραβιάζονται από το Τμήμα Μαθηματικών αναλυτικά:

αρ36/παρ3. Σε περίπτωση απουσίας εξεταζόμενου/ης από μία ή περισσότερες εξετάσεις μαθημάτων και εφόσον τεκμηριωμένα προκύπτει ότι συνέτρεξε λόγος ανωτέρας βίας, μπορεί να προβλεφθεί εξέτασή του/της σε άλλη ημερομηνία, εντός της ίδιας εξεταστικής περιόδου ή εντός εύλογου χρόνου. Οι λεπτομέρειες καθορίζονται από τον/ την αρμόδιο/α διδάσκοντα/ουσα σε συνεργασία με τη Γραμματεία του Τμήματος.

αρ32/παρ3. Η διάρκεια της προφορικής εξέτασης κάθε μαθήματος, καθώς και το τυχόν υλικό που επιτρέπεται να έχει ο υποψήφιος για την εξέταση, καθορίζονται και ανακοινώνονται εγκαίρως με ευθύνη του/της υπεύθυνου/ης διδάσκοντος/ουσας μαζί με το πρόγραμμα εξετάσεων.

αρ39/παρ1. Για τη διασφάλιση της εύρυθμης διεξαγωγής των εξετάσεων, ο/η διδάσκων/ουσα οφείλει να ακολουθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα των εξετάσεων του Τμήματος και να μην προβαίνει σε οποιαδήποτε αλλαγή του.

παρ4. Ο/Η διδάσκων/ουσα και οι επιτηρητές οφείλουν να υπενθυμίζουν στους εξεταζόμενους, πριν τη διανομή των θεμάτων, τους χρονικούς περιορισμούς, τις συνθήκες και τους κανόνες της εξέτασης.

παρ7. Ο/Η διδάσκων/ουσα θα πρέπει να έχει ανακοινώσει εγκαίρως, κατά την διάρκεια των μαθημάτων: - την εξεταστέα ύλη, - τις ενδεχόμενες αναγκαίες βιβλιογραφικές αναφορές, - τον τρόπο διεξαγωγής της εξέτασης (γραπτά ή προφορικά κ.ο.κ.), - τα αναγκαία εφόδια που θα πρέπει να έχουν οι εξεταζόμενοι μαζί τους

αρ27. Ο Κανονισμός εξετάσεων προσδιορίζει τα καθήκοντα, τις υποχρεώσεις και τις απαιτήσεις των διδασκόντων, των φοιτητών και του λοιπού προσωπικού για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων (χειμερινού, εαρινού εξαμήνου και των εξετάσεων του Σεπτεμβρίου), με τρόπο που: - να διασφαλίζονται συνθήκες ίσων ευκαιριών στους εξεταζόμενους.

αρ33/παρ3. Στο κείμενο των θεμάτων αναγράφεται η διάρκεια της εξέτασης, το πλήθος των σελίδων που απαρτίζουν τα θέματα, ενδεικτικός συντελεστής βαρύτητας των θεμάτων, καθώς και τυχόν υλικό που επιτρέπεται να έχει ο εξεταζόμενος κατά την εξέταση ....καθορίζονται και ανακοινώνονται εγκαίρως με ευθύνη του/της υπεύθυνου/ης διδάσκοντος/ουσας μαζί με το πρόγραμμα εξετάσεων.

αρ.37. Απόφαση για ακύρωση της εξέτασης μαθήματος/ άσκησης μπορεί να ληφθεί από τη Συνέλευση του Τμήματος, ύστερα από εισήγηση του/της Προέδρου του Τμήματος ή του οικείου Τομέα. Με την ίδια ως άνω απόφασή της η Συνέλευση αποφαίνεται και για τη διεξαγωγή της επαναληπτικής εξέτασης.

Φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών Πάτρας

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες  ειδήσεις σήμερα

Βόλος: Αρνητής γονιός μήνυσε δάσκαλο γιατί έκανε γρήγορη δοκιμή στην κόρη του

Μάθημα Σεξουαλικής Αγωγής: Αυτό το σεμινάριο μοριοδότησε και η ζήτηση του εκτοξεύτηκε

Εύκολη Online ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ  ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ, προσλήψεις, ΠΜΣ,  ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙΤΕ σε προφορικά και έκθεση!

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια σε ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, Σχολική Ψυχολογία, Διαπολιτισμική, μόνο με 25 ευρώ το μήνα

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

theodoridou
Θεοδωρίδου: Τα παιδιά αποτελούν «ρεζερβουάρ» νέων μεταλλάξεων
«Τα παιδιά μεταδίδουν και αποτελούν "ρεζερβουάρ" νέων μεταλλάξεων», είπε η Μ Θεοδωρίδου κατά την ενημέρωση για το Εθνικό Σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης...
Θεοδωρίδου: Τα παιδιά αποτελούν «ρεζερβουάρ» νέων μεταλλάξεων
Συγχωνεύσεις τμημάτων: Αποχή μαθητών στην Καβάλα - «Στην πληροφορική θα μοιραζόμαστε 3 άτομα τον ίδιο υπολογιστή»
«Στην πληροφορική θα μοιραζόμαστε 3 άτομα τον ίδιο υπολογιστή», σημειώνουν οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β' τάξης του 2ου ΓΕΛ Καβάλας, λόγω των...
Συγχωνεύσεις τμημάτων: Αποχή μαθητών στην Καβάλα