Θ. Τσούχλος: Δίνουμε μάχη ενάντια στα νέα ωρολόγια προγράμματα, χωρίς τριβές μεταξύ των ειδικοτήτων
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, καταλόγισε στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έλλειψη διάθεσης διαλόγου, καθώς στο συγκεκριμένο διάστημα έχουν πραγματοποιηθεί μετά βίας τέσσερις συναντήσεις με την ομοσπονδία, με τις αποφάσεις απλώς να ανακοινώνονται στους εκπαιδευτικούς

Με την κοινή παραδοχή για ανάγκη άμεσης απόσυρσης των νέων ωρολόγιων προγραμμάτων έκλεισε η κοινή συνέντευξη τύπου της ΟΛΜΕ με τις πληττόμενες επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών.

Η συνέντευξη τύπου ξεκίνησε με την τοποθέτηση του προέδρου της ΟΛΜΕ, Θ. Τσούχλου, ο οποίος τόνισε πως η ΟΛΜΕ δίνει ολομέτωπα τη μάχη ενάντια στα νέα ωρολόγια προγράμματα, χωρίς τριβές μεταξύ των ειδικοτήτων.

Με τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την εκλογική νίκη της Νέας Δημοκρατίας, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ καταλόγισε έλλειψη διάθεσης διαλόγου στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, καθώς στο συγκεκριμένο διάστημα έχουν πραγματοποιηθεί μετά βίας τέσσερις συναντήσεις με την ομοσπονδία, με τις αποφάσεις απλώς να ανακοινώνονται στους εκπαιδευτικούς.

Κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό, σημείωσε την αντίθεση της ομοσπονδίας με μία σειρά πεπραγμένων και ρυθμίσεων όπως:

1) Την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Κολεγίων με των δημοσίων Πανεπιστημίων, κατά παράβαση του Συντάγματος, σύμφωνα πάντα με τον Θ. Τσούχλο. Η συγκεκριμένη ρύθμιση έρχεται να υποβαθμίσει τα πτυχία των δημόσιων πανεπιστημίων, ενώ πλήττονται τα δικαιώματα χιλιάδων αναπληρωτών.

2) Την ίδρυση Πρότυπων Σχολείων. Η ομοσπονδία τίθεται κατά του εν λόγω θεσμού, ζητώντας την ισότιμη ανάπτυξη όλων των σχολείων

3) Την ψήφιση εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου εν μέσω πανδημίας, με τη θέσπιση αναχρονιστικών και αυταρχικών ρυθμίσεων

4) Την καταστρατήγηση των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και την υποβάθμιση της ποιότητας απευθείας διδασκαλίας με την τροπολογία για τη μετάδοση μαθημάτων. Σε αυτό το σημείο, έγινε λόγος για «στρατηγική ήττα» της υπουργού Παιδείας, καθώς η ρύθμιση δεν εφαρμόστηκε στα δημόσια σχολεία και η υπουργός υπαναχώρησε μετά από τις αντιδράσεις της ΟΛΜΕ.

5) Τη θέσπιση νέων ωρολόγιων προγραμμάτων, με την «έξωση» ολόκληρων κλάδων και μαθημάτων χωρίς καμία ενημέρωση και συζήτηση.

Ειδικά για την αντικατάσταση του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας ανέφερε πως η υπουργός Παιδείας αρνήθηκε την πρόταση της ΟΛΜΕ για ταυτόχρονη διδασκαλία και των δύο μαθημάτων, με τους μαθητές που θέλουν να επιλέξουν φιλολογικές σχολές να εξετάζονται στα Λατινικά, ενώ όσοι επιθυμούν να φοιτήσουν σε νομικές, κοινωνιολογικές ή σχολές πολιτικών επιστημών να εξετάζονται στην Κοινωνιολογία.

Στη συνέχεια, δήλωσε πως η πρόθεση του υπουργείου για φροντιστηριακού τύπου διδασκαλία, εκτός του ωραρίου διδασκαλίας, των μαθημάτων του Σχεδίου, των Ιταλικών της Μουσικής κ.α δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, όπως και η συζήτηση για ανάθεση στους εκπαιδευτικούς ΠΕ78 (Κοινωνιολόγοι) των νεοεισαγόμενων Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Αντίθεση, επίσης, βρίσκει την ομοσπονδία και η οποιαδήποτε συζήτηση για ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου στους Κοινωνιολόγους (ΠΕ78), στο πλαίσιο της εξέτασης του «κόντρα μαθήματος».

Κατά την εκτίμηση του προέδρου της ομοσπονδίας, οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα διαμορφώνουν ένα σχολείο αποστεωμένο που λειτουργεί πρωτίστως εξεταστικό κέντρο και με περιορισμένο τον ρόλο της έρευνας, της τέχνης και των κοινωνικών επιστημών.

Ταυτόχρονα, οι μόνιμοι και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί απειλούνται με διαθεσιμότητες και απολύσεις αντίστοιχα, με το πρόβλημα να γίνεται ακόμα πιο έντονο τον Σεπτέμβριο του 2021.

Στη συνέχεια έγινε αναφορά στους μόνιμους διορισμούς, με την ομοσπονδία να ζητά την ενίσχυση όλων των κλάδων. Ακόμα και αν επιβεβαιωθούν τα πιο αισιόδοξα σενάρια για 7.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών, οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης παραμένουν πολύ μεγαλύτερες καθώς μέσα σε μια δεκαετία έχουν σημειωθεί 27.000 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών. 

Αίτημα της ΟΛΜΕ είναι οι προσλήψεις να πραγματοποιηθούν με μοναδικό κριτήριο μοριοδότησης την προϋπηρεσία και όχι το προσοντολόγιο του υπουργείου Παιδείας.

Τέλος, στη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την υπουργό Παιδείας, η ομοσπονδία έλαβε γνώση για τις επόμενες κινήσεις του υπουργείου Παιδείας, με τη θέσπιση νομοσχεδίου για την Τεχνολογική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, την ενίσχυση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και την στρατηγική για την επαναλειτουργία των σχολείων. Ο Θ. Τσούχλος κατέληξε, λέγοντας πως η ΟΛΜΕ ζητά πλήρη ενημέρωση και διάλογο με το υπουργείο Παιδείας για όλες τις σχεδιαζόμενες κινήσεις.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο