Καλούμε σε νέα Αποχή διαμαρτυρίας απο τα βαθμολογικά όλων των ειδικοτήτων
Αναλυτικά η θέση της ΕΛΜΕ:
Καταργούν μαθήματα, διώχνουν μαθητές, απολύουν χιλιάδες αναπληρωτές, απειλούν με διαθεσιμότητα χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς!
Νέα Αποχή διαμαρτυρίας απο τα βαθμολογικά όλων των ειδικοτήτων ως τη Δευτέρα!
Δευτέρα, 29 Ιουνίου, νέα κινητοποίηση, στις 11 το πρωί στο Υπουργείο με τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας (11πμ-2μμ)
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ Ωρολόγιο Πρόγραμμα (Ω.Π)
Σύμφωνα με το νέο Ω.Π:
Οι κλάδοι κοινωνικών, οικονομικών, πολιτικών, νομικών επιστημών, καλλιτεχνικής Παιδείας και αρχιτεκτόνων – πολ. μηχανικών, ουσιαστικά και τυπικά, περιορίζονται έως εξαφανίζονται από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από τη Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ και μειώνονται οι ώρες στην Α΄ Λυκείου. Το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας στην Α΄ Λυκείου γίνεται 2ωρο από 3ωρο, το 2ωρο μάθημα Σύγχρονος Κόσμος - Πολίτης και Δημοκρατία εξαφανίζεται, όπως και το 2ωρο μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης ΒΑΚΕ στη Β Λυκείου εξοβελίζεται. Το μάθημα της Κοινωνιολογίας από πανελλαδικά εξεταζόμενο φέτος με 6 ώρες, αντικαθίσταται από την χρονιά 2021-22 από τα Λατινικά. Μειώνονται από 2 σε 1 οι ώρες της Οικιακής Οικονομίας στην Α΄ Γυμνασίου.
Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται από το Λύκειο και μένουν ως μονόωρα στο γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική παιδεία που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία στο Ελεύθερο και στο Γραμμικό Σχέδιο, που αποτελούν εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις, και πλέον ο μόνος τρόπος διδασκαλίας τους θα είναι τα φροντιστήρια και οι ιδιωτικές σχολές.
Εξαφανίζονται επίσης ο Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και τα Πρότζεκτ (2ωρο στην Α΄ Λυκείου και 1ωρο στη Β΄). Με την κατάργηση της Γεωλογίας και Διαχείρισης φυσικών πόρων από τα μαθήματα επιλογής στα ΓΕΛ και με τη μείωση 1 ώρας στη Φυσική Β΄ Λυκείου. Τέλος, από τις ομάδες προσανατολισμού του Λυκείου και την αλλαγή του 7ωρου σε 6ωρο, χάνεται για όλες τις ειδικότητές τους από μία ώρα.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ Η ΚΕΡΑΜΕΩΣ και οι επιλογές των «αρίστων» ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚIΝΔYΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Συνεχίζουν και βαθαίνουν προς το χειρότερο τις επιλογές των προηγούμενων κυβερνήσεων και ηγεσιών του υπουργείου παιδείας (Αρβανιτόπουλος, Φίλης, Γαβρόγλου)
Τα ωρολόγια προγράμματα και τα μαθήματα διαμορφώνονται και πραγματοποιούνται για μια ακόμη φορά όχι με ακαδημαϊκά ή παιδαγωγικά κριτήρια ,ώστε να προωθείται η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της γνώσης, της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης.
ΑΛΛΑ συνεχίζουν να διαμορφώνονται όπως παλαιότερα με βάση λογικές που υπηρετούν τα ιδιωτικά συμφέροντα και όχι την δημόσια εκπαίδευση (θυμίζουμε την απόφαση του Αρβανιτόπουλου για κατάργηση τομέων – ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ προς όφελος των ιδιωτικών Ι.Ε.Κ)
Με απαράδεκτη λογική «διαχείρισης προσωπικού» και δημοσιονομικής πειθαρχίας με την ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού,(θυμίζουμε την μείωση των ωρών Βιολογίας , Γεωγραφίας, φιλολογικών μαθημάτων …… επί Γαβρόγλου για εξοικονόμηση εκπαιδευτικού δυναμικού).
Με λογική ικανοποίησης κλαδικών επιστημονικών ενώσεων - ομάδων, που διαθέτουν προσβάσεις στα υπουργικά γραφεία, ώστε να καταφέρουν να διατηρήσουν και να επεκτείνουν τις πελατειακές τους σχέσεις.
Με λογική που υπηρετεί ένα Λύκειο που το μόνο που θα κάνει θα είναι η προετοιμασία των μαθητών για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Ένα σχολείο που θα λειτουργεί με εντατικούς ρυθμούς, βαθιά ταξικό, με αλλεπάλληλες εξετάσεις, αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων, βάση του 10 και τράπεζες θεμάτων, με τον περιορισμό των μαθημάτων γενικής παιδείας. Ένα Λύκειο εξειδίκευσης, ένα Λύκειο με λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώση, που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση, την πρώιμη εργασία-σκλαβιά.
Όλα αυτά τα χρόνια προωθείται, ακόμα και με τα ωρολόγια προγράμματα, ένα σχολείο της αποστειρωμένης γνώσης, της τυποποίησης, της «χρήσιμης γνώσης», των δεξιοτήτων, της αποστήθισης και του ανταγωνισμού- ένα σχολείο που θα καθιστά τα μαθήματα της γενικής παιδείας άχρηστα, και «μισητά».
ΔΕΝ Θέλει το Υπουργείο οι μαθητές μας να γνωρίζουν πιο αναλυτικά όσα τους αφορούν ως κοινωνικά και πολιτικά όντα. Η κυβέρνηση χαρακτηρίζει μαθήματα «αριστερά» - όπως την Κοινωνιολογία-, και τα περικόπτει. Υπάρχει πράγματι ένας νεοφιλελεύθερος και νεοσυντηρητικός προσανατολισμός στο νέο Ω.Π. Ό,τι δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων (soft skills), δεν αξίζει να υπάρχει και ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο. Ταυτόχρονα η επιστροφή στο παρελθόν με τις τόσες ώρες λατινικών εξηγεί την «κλασική» νεοσυντηρητική πλευρά στο Ω.Π.
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Να βροντοφωνάξει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αναλώσιμοι.
Να σταθούμε όλοι μαζί δίπλα στους συναδέλφους που πλήττονται, κοινωνιολόγους, οικονομολόγους, καλλιτεχνικών, οικιακής οικονομίας, τους ΠΕ04 κ.τ.λ που ξαφνικά βρέθηκαν να «περισσεύουν» έχοντας ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο, περιπλανώμενοι σε 4 και 5 σχολεία και στους χιλιάδες συνάδελφους και συναδέλφισσες αναπληρωτές αναπληρώτριες, που όλο το προηγούμενο διάστημα κάλυπταν τα κενά σε όλη την Ελλάδα και από την επόμενη χρονιά μπαίνουν στην ουρά της μακροχρόνιας ανεργίας.
Να υπερασπίσει το δημόσιο σχολείο, και ειδικά το Λύκειο, που χάνει ολοσχερώς τον όποιο παιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα.
Να υπερασπιστεί την ύπαρξη των μαθημάτων της αισθητικής αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης.
Την ύπαρξη γνωστικών αντικειμένων που θα αμφισβητούν, έστω ως μια σπίθα, την παντοδυναμία των κυρίαρχων αντιλήψεων και θα δίνουν μια διαφορετική χροιά και νότα στην καταθλιπτική καθημερινότητα του σχολείου των τεσσάρων τοίχων,
Να υπερασπιστεί ένα δημόσιο σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς, ένα σχολείο που θα συνδυάζει την θεωρία με την πράξη κόντρα στις πολιτικές που απαιτούν σχολείο φτηνό κι ευέλικτο με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, πειθαρχημένους και υποτακτικούς αγοραίο και εξεταστικοκεντρικό, όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΣΕΒ, του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε
Σε αυτές τις συνθήκες δε χωρά καμία τεχνητή αντιπαράθεση μεταξύ εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων, που καλλιεργεί συνειδητά η κυβέρνηση προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι αντιδραστικές- αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις και τα μέτρα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Απαιτούμε:
Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.
Όχι στις αντιδραστικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών του σχολείου της αγοράς, των δεξιοτήτων και της αμάθειας. Όχι στην κατάργηση μαθημάτων και αντικειμένων. Αλλαγές μόνο στην κατεύθυνση του Δημόσιου, Δωρεάν σχολείου των όλων, των ίσων των διαφορετικών, όλων των μαθητών και με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.
Όχι στον εξοστρακισμό ειδικοτήτων. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.
Πλήρη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών.
Όχι στην ακύρωση των μέχρι τώρα νόμιμων τοποθετήσεων σε οργανικά κενά συναδέλφων όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, καμιά νέα συνεδρίαση των ΠΥΣΔΕ, μπλοκάρισμα κάθε απόπειρας αυτού του πραξικοπήματος επιβολής του νέου Ω.Π. αναφορά του διδακτικού ωραρίου του 2013. Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων.
Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Ανανέωση των συμβάσεων των αναπληρωτών από 1 Ιούλη για ένα έτος και συνεχώς μέχρι τη μονιμοποίηση.
Μείωση των μαθητών στα τμήματα όλων των βαθμίδων τώρα. Με 15 μαθητές το ανώτερο.
Όχι στις συμπτύξεις, συγχωνεύσεις και το κλείσιμο «ολιγομελών» τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.
Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος Κεραμέως 4692/2020.
Καλούμε το Δ.Σ της ΟΛΜΕ να οργανώσει νέες μαζικές διαμαρτυρίες και να απαιτήσει από το υπουργείο να πάρει πίσω τις νέες αντιεκπαιδευτικές απορρυθμίσεις. Από τις 16/4 που ανακοινώθηκε το αντιδραστικό ν/σ έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 15 πολύμορφες εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα.. Συνεχίζουμε!!!
Κ
Καλούμε όλες τις ειδικότητες σε νέα αποχή από τη βαθμολόγηση των Πανελλαδικών ως τη Δευτέρα μέρα κινητοποίησης και συνάντησης με την Υπουργό. Αποτελεί διαμαρτυρία για τις προκλητικές, αναιτιολόγητες και απαράδεκτες αποφάσεις της κυβέρνησης που μας πλήττουν όλους ουσιαστικά άμεσα ή έμμεσα. Αποτελεί ακόμη ένα μέτρο πίεσης προς την κυβέρνηση μήπως και αντιληφθεί τελικά τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργούν οι επιλογές της στην Εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους, δηλαδή, στο μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας.
Τη Δευτέρα 29/6 Πανελλαδική κινητοποίηση. Στην Αττική στο Υπουργείο στις 11πμ, την ώρα της συνάντησης της ΟΛΜΕ με την Υπουργό.
Γκρεμίζουν ό,τι απέμεινε όρθιο στο Δημόσιο Σχολείο!
ΟΛΟΙ στον δρόμο, ΟΛΟΙ στον αγώνα!!!
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη