Καταγγελία του Φοιτητικού Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πάτρας για καθηγητική αυθαιρεσία
Επίσημη ανακοίνωση του Φοιτητικού Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πάτρας

Εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία του φοιτητικού συλλόγου να αντιδράσει μέσω των συλλογικών του διαδικασιών εν μέσω εξεταστικής και λόγω των νέων δεδομένων που επέφερε η δίμηνη καραντίνα, οι καθηγητές του τμήματος μας εμμένουν στο να αυθαιρετούν εις βάρος μας.

Η καθηγητική αυθαιρεσία δεν είναι ξένο φαινόμενο στο τμήμα μας, καθώς ο σύλλογος έχει βρεθεί αντιμέτωπος με όμοια περιστατικά αυθαιρεσίας και στο παρελθόν. Ωστόσο, τώρα έχει φτάσει στο απροχώρητο, με την εξεταστική να έχει ολοκληρωθεί σχεδόν για τους επί πτυχίω φοιτητές και με τα πρώτα δείγματα της ανευθυνότητας και απαξίωσης από πλευράς καθηγητών ως προς τους φοιτητές να είναι εμφανή. Με το πρόγραμμα της επί πτυχίω να ανακοινώνεται έξι μέρες πριν αρχίσει η εξεταστική, με τις απαιτήσεις των καθηγητών να συμπληρώνουμε νέες και διαφορετικές φόρμες πιστοποίησης για την συμμετοχή μας στην εξέταση των μαθήματων τους, με την γνωστοποίηση του τρόπου εξέτασης να γίνεται μέχρι και λίγες ώρες πριν εξεταστεί το μάθημα. Με καθηγητές που μειώνουν και αδιαφορούν για τις αντιρρήσεις μας στις παράλογες προσταγές τους και επικαλούνται τη νομιμότητα των πράξεων τους, που μας κατηγορούν ως πιθανούς αντιγραφείς, που ζητούν κάμερες για να επιτηρούν κάθε μας κίνηση καθ’ όλη την διάρκεια της εξέτασης.

Οι φοιτητικοί σύλλογοι διεκδίκησαν από την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Πατρών σειρά αιτημάτων και βγήκε μια ανακοίνωση εκ της Πρυτάνεως που δίνει κατευθύνσεις στον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων, οι οποίες επιβάλλονται καθολικά για κάθε τμήμα του Πανεπιστημίου. Τις αναφέρουμε ξανά, γιατί αποτελεί συλλογική νίκη μας και έγινε ύστερα από πολυήμερες κινητοποιήσεις μας, αλλά και γιατί οι καθηγητές μας επιλέγουν να τις παραβιάζουν όλες, λέγοντας μας πως η ανακοίνωση δεν έχει «καμία θεσμική ισχύ».

Συγκεκριμένα:

  • Οι κάμερες θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την ταυτοποίηση των φοιτητών και όχι καθ' όλη τη διάρκεια της εξέτασης. Όποιος/α φοιτητής/τρια δεν μπορεί ή δεν επιθυμεί να εξεταστεί με κάμερα, μπορεί μετά από δήλωση στον αντίστοιχο καθηγητή να εξεταστεί δια ζώσης.
  • Όποιος φοιτητής για τεχνικούς λόγους δεν μπορεί να συμμετέχει στην εξ αποστάσεως εξέταση ή αποσυνδεθεί κατά τη διάρκεια της εξέτασης, δικαιούται δια ζώσης επανεξέταση
  • Προτροπή προς όλα τα τμήματα για τους τρόπους εξέτασης, όχι στα πολλαπλά εξεταστικά φίλτρα/ προκαταρκτικές εξετάσεις για δοθεί τελική εξέταση
  • Κανένας φοιτητής δεν θα έχει επίπτωση από τη μη συμμετοχή του σε εξ αποστάσεως εξέταση.

Τα παραπάνω αποτελούν προφορικές δεσμεύσεις της Πρυτάνεως και γραπτή πρυτανική απόφαση συμπληρωματική των οδηγιών για την εξεταστική. Σε περίπτωση που καθηγητές δεν συμμορφωθούν με τα παραπάνω, οι φοιτητές δικαιούνται να καταγγείλουν τον εκάστοτε καθηγητή στις πρυτανικές αρχές.

Η ανακοίνωση βρίσκεται δημόσια στο πανεπιστημιακό βήμα, και έχει αποτελέσει μήλο της έριδος μεταξύ των ακαδημαϊκών του Πα. Πα. Εμείς, εδώ, αναρωτιόμαστε, είχαν τόσους μήνες να διευθετήσουν τα ζητήματα της εκπαιδευτικής λειτουργίας (εξεταστική, μαθήματα, αναπληρώσεις, εργαστήρια) και έπρεπε να φτάσουν τέλη Μάη – αρχές Ιούνη για να εκκινήσουν τις συζητήσεις επί των θεμάτων; Και εμείς στην προκειμένη τι είμαστε δηλαδή; Τα εξιλαστήρια θύματα της νωθρότητας και της ανευθυνότητας τους; Εκείνες και εκείνοι που είμαστε οι πιο εύκολοι στόχοι για να βγάλουν τον θυμό τους; Όταν αυτός ο θυμός θα έπρεπε να στρέφεται στο Υπουργείο Παιδείας, το οποίο επί τρεις μήνες ήταν σιωπηρό ως προς το σύνολο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Αλλά όχι, εκεί απλά συναινούν με την σιωπή τους, και επιτίθενται στους φοιτητές γιατί είναι γι’ αυτούς η πιο άνετη και προφανής λύση. Ωστόσο, εμείς δεν αφήνουμε αναπάντητο το σύνολο των επιλογών τους και την στάση που διατηρούν και πριν και κατά την διάρκεια της εξεταστικής, και πόσο μάλλον και ύστερα από αυτή, καθώς τυχόντα ευτράπελα μπορεί να ακολουθήσουν και τον Σεπτέμβρη.

Να αναφέρουμε ότι η ΕΛΜΕ κατήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας ότι χάριν στην τηλε – εκπαίδευση με χρήση κάμερας και τις προτεινόμενες πλατφόρμες του Υπουργείου (βλ. zoom και webex, που ήδη έχει προκύψει σκάνδαλο για προσωπικά δεδομένα και είναι γνωστό στον Τύπο παγκοσμίως), έγινε διαρροή των προσωπικών δεδομένων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία (εκπαιδευτικών, μαθητών) στην ιδιωτική εταιρεία Cisco. Αναρωτιόμαστε, εάν το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας είναι ανίκανο να προστατέψει τα δικαιώματα και τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών και των μαθητών, κατά πόσο το ίδιο το Πα. Πα. θα το καταφέρει;

Και γι’ αυτό και διαλέγουμε να καταγγείλουμε δημόσια κάθε περιστατικό καθηγητικής αυθαιρεσίας απέναντι στους φοιτητές, αναφέροντας με λεπτομέρειες όσα ειπώθηκαν και ποιοι είναι αυτοί που έπραξαν καθ’ αυτόν τον τρόπο. Γιατί από την στιγμή που έκαναν την επιλογή να πάνε ενάντια στα αιτήματα μας, δεν θα υπάρξει καμία ανοχή από πλευράς μας.

  1. Ανάλυση Δικτύων Ισχύος / Τεχνικό Σχέδιο (μάθημα κορμού) – Π. Βοβός: ο καθηγητής, στην προκειμένη, απαίτησε να υπάρχει κάμερα κινητού καθ’ όλη την διάρκεια της εξέτασης «σε γωνία θέασης που θα φαίνεται ο εξεταζόμενος, ο χώρος που γράφει και ο υπολογιστής». Έχει επιπλέον απαιτήσεις για «καλό φωτισμό και ησυχία» και στην περίπτωση που χαθεί η σύνδεση μηδενίζεται ο φοιτητής αυτόματα. Ύστερα από το σκάνδαλο που έχει προκύψει στο Πα.Πα. για φροντιστήρια που λύνουν τα θέματα και αναφορά περιστατικού σχετικού με αυτό, ο ίδιος καθηγητής, εμφανώς καχύποπτος μιας και μας θεωρεί βέβαιους αντιγραφείς, άλλαξε τον τρόπο εξέτασης του μαθήματος δύο μέρες πριν δοθεί το μάθημα, προσθέτοντας εξεταστικό φίλτρο, με επιπλέον προφορική εξέταση. Κατ’ επέκταση, εμείς πιστεύουμε ότι αυτό θα συνιστά αφορμή και για άλλους καθηγητές να αυστηροποιήσουν σε παράλογο βαθμό τους τρόπους εξέτασης των μαθημάτων τους…

Εξίσου, ο ίδιος καθηγητής λέει πως δεν θα τηρήσει την οδηγία της πρυτανικής αρχής, και πως δεν είναι θεσμικά κατοχυρωμένη από το συλλογικό όργανο της συγκλήτου. Εδώ, κύριε Βοβέ, να ρωτήσουμε εμείς, οι τρόποι εξέτασης που επιβάλλετε συνολικά είναι κατοχυρωμένοι από διαδικασία της συνέλευσης των μελών ΔΕΠ; Γιατί την τελευταία φορά η διαδικασία διεκόπει απότομα μιας και έληξε η συνεδρία από zoom, χωρίς να έχουν συζητηθεί στην πληρότητα τα ζητήματα της εξεταστικής, άρα η διαδικασία δεν έχει «θεσμική ισχύ». Εκεί δεν σας πιάνει η γραφειοκρατική εμμονή σας με τη νομιμότητα; Παράλληλα, στο μάθημα του Τεχνικού Σχεδίου μας ανακοινώθηκε κατά την διάρκεια της εξεταστικής ότι όσοι φοιτητές είμαστε 4ο και 5ο έτος δεν μπορούμε να δώσουμε το μάθημα, και «να το δίναμε Ιανουάριο με τους επί πτυχίω».

  1. Συστήματα Επικοινωνιών/ Δίκτυα Επικοινωνίας Υπολογιστών (μαθήματα κορμού) – Μ. Λογοθέτης: ζητάει φωτοαντίγραφο ταυτότητας (που αποτελεί κρατικό έγγραφο με προσωπικά στοιχεία) ή πάσου που θα αναρτηθεί online σε προσωπικό μήνυμα. Ενόσω η οδηγία της πρυτανείας μιλάει για σύντομη ταυτοποίηση μέσω κάμερα με υπόδειξη πάσου, ζητείται να ανεβάσουμε προσωπικά στοιχεία τέτοιου τύπου, χωρίς να μας εγγυάται κανείς την αξιοπιστία της πλατφόρμας για τυχούσες διαρροές όπως οι προαναφερθείσες.
     
  2. Σήματα και Συστήματα – Αθ. Σκόδρας, Διαδικαστικός Προγραμματισμός – Β. Παλιουράς, Ηλεκτρικές Μηχανές – Επ. Μητρονίκας / Εμ. Τατάκης (μαθήματα κορμού): όλοι τους εφαρμόζουν διαφορετικά εξεταστικά φίλτρα/ φάσεις εξέτασης. Αυτό σημαίνει ότι περνάμε σε προκριματικές εξετάσεις για να δώσουμε την τελική εξέταση, ή/και ότι διασπάται η ενιαιότητα της εξέτασης ενός μαθήματος (σα να επιμερίζονται τα θέματα, και ανάλογα με το ποια απαντάμε, τότε μόνο θα μπορούμε να εξεταστούμε στα υπόλοιπα). Άρα, δεν εξεταζόμαστε συνολικά σε μια ενιαία εξέταση, αλλά αποσπασματικά. Ανάλογα με το πόσο ικανοποιητικά είναι για τους παραπάνω καθηγητές τα αποτελέσματα της πρώτης φάσης, τότε θα μπορέσουμε να εξεταστούμε εν συνόλω. Επιπλέον, στις Μηχανές μας ανακοινώθηκε τελευταία στιγμή ότι δεν μπορούμε να δώσουμε το μάθημα όσοι φοιτητές είμαστε με το παλιό πρόγραμμα σπουδών, και ότι πρέπει να δώσουμε ξεχωριστές εξετάσεις Μηχανών 1 και Μηχανών 2 (τα μαθήματα προ συγχωνεύσεως σε ένα μάθημα Ηλεκτρικών Μηχανών), άτι που πάει ενάντια στις μεταβατικές διατάξεις που έχουν ανακοινωθεί εδώ και έναν χρόνο.
     
  3. Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Συστημάτων 1 – Οδ. Κουφοπαύλου / Γ. Θεοδωρίδης (μάθημα τομέα /κατευθύνσεων) , Λογισμός Συναρτήσεων μιας Μεταβλητής, Λογισμός Συναρτήσεων πολλών Μεταβλητών & Διανυσματική Ανάλυση – Β. Καλαντώνης / Ε. Περδίος, Ψηφιακή Λογική Σχεδίαση – Ν. Φακωτάκης / Γ. Θεοδωρίδης (μαθήματα κορμού): όλοι τους χρησιμοποίησαν κάμερα καθ’ όλη την διάρκεια της εξέτασης των μαθημάτων τους σε σχεδόν όλες τις εξεταζόμενες ομάδες. Κάτι που παραβαίνει την Πρυτανική οδηγία. Να σημειώσουμε ότι η πλειονότητα των καθηγητών είτε εφήρμοσε αυτή τη μέθοδο επιτήρησης, είτε εξήγγειλε ότι θα το κάνει στα προσεχή μαθήματα. Επομένως, η λίστα των ονομάτων είναι ενδεικτική.

Σε αντίστοιχο χρόνο, ενόσω είχαμε ζητήσει να υπάρχει μια ευελιξία με τα εργαστήρια μας, καθώς τα κάνουμε εξ αποστάσεως, οι καθηγητές μας, μας επέβαλλαν/επιβάλλουν επιπρόσθετο φόρτο εργασίας με εργαστήρια και αναφορές να παραδίδονται μέχρι και σήμερα. Εξίσου, δεν έδειξαν καμία επιείκεια όταν λόγω τεχνικών προβλημάτων στην σύνδεση στο διαδίκτυο, χάναμε σύνδεση στις online εργαστηριακές ασκήσεις, και κοβόμασταν χάριν σε αυτό στα εργαστήρια μας. Ούτε μας απαντούν όταν επικαλούμαστε λόγους εργασίας για επιπλέον αναπληρώσεις των εργαστηρίων μας, ή ζητήματα αδειών. Ενδεικτικά, υπάρχουμε φοιτητές που λόγω δουλειάς ή στρατιωτικής θητείας ζητάμε πιστοποιητικό εξέτασης του μαθήματος για να πάρουμε άδεια ώστε να εξεταστούμε ανεμπόδιστα, και υπάρχουν καθηγητές που μας λένε ότι «επειδή δεν μπορώ να πιστοποιήσω ότι εσύ είσαι όντως το άτομο που εξετάζεται, δεν μπορώ να σου δώσω κάτι τέτοιο», παρ’ όλο που υποδεικνύουμε αποδεικτικά στοιχεία για κάθε ζητούμενη μέθοδο ταυτοποίησης που ζητούν.

Για σχεδόν κάθε μάθημα που έχει δοθεί μέχρι στιγμής, οι φοιτητές λέμε ότι ο χρόνος εξέταση είναι ελάχιστος και τα θέματα υπερβολικά πολλά και απαιτητικά για να λυθούν σε ένα χρονικό πλαίσιο της μίας ώρας. Τα περιστατικά είναι αναρίθμητα, και η λίστα της αυθαιρεσίας θα συνεχίζει. Δε μας προκαλεί εντύπωση που και ο Πρόεδρος του τμήματος μας, Σ. Κουμπιάς, αλλά και οι λοιποί καθηγητές δεν αναφέρονται καν στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα που προκύπτουν, ή στην παράνοια των συναδέλφων τους.

Εμείς, όμως, δεν θα καθόμαστε με σταυρωμένα τα χέρια. Να έχουν υπόψη τους ότι δεν είμαστε θεατές της αυθαιρεσίας τους, αλλά θα την καταδικάζουμε σε κάθε πτυχή της όπου και όποτε ανακύπτει. Καλούμε να συμμορφωθούν αμέσως στις οδηγίες της Πρυτανικής Αρχής, ειδάλλως θα συνεχίσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση καταγγελίας τέτοιων περιστατικών. Καθώς αναγνωρίζουμε πως το πρόβλημα είναι πολύ πιο βαθύ, αμφισβητούμε την αυθεντία και την αλαζονεία που επιδεικνύουν, όπου με κάθε πρόφαση επιλέγουν να δυσκολέψουν περαιτέρω τους ρυθμούς σπουδών μας και να πλήξουν τα συμφέροντα μας, με τα παράλογα καπρίτσια που έχουν και την αστεία, πλέον, δικαιολογία περί «διατήρησεως του αδιάβλητου». Τρεις μήνες, δηλαδή, τι σκεφτόσασταν;
 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Ο Τραμπ χαρακτηρίζει «λάθος» την απόφαση περιφερειών για κλειστά σχολεία τον Σεπτέμβριο
Ο Τραμπ χαρακτηρίζει «λάθος» την απόφαση περιφερειών για κλειστά σχολεία τον Σεπτέμβριο
Λος Άντζελες και Σαν Ντιέγκο θα διατηρήσουν κλειστά τα σχολεία τους τον Σεπτέμβριο
Ο Τραμπ χαρακτηρίζει «λάθος» την απόφαση περιφερειών για κλειστά σχολεία τον Σεπτέμβριο
Βουλή-Live: Επίκαιρες ερωτήσεις για την αφαίρεση διδακτικής υπηρεσίας λόγω κύησης και εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη
Βουλή-Live: Επίκαιρες ερωτήσεις για την αφαίρεση διδακτικής υπηρεσίας λόγω κύησης και εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη
Συζήτηση επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή
Βουλή-Live: Επίκαιρες ερωτήσεις για την αφαίρεση διδακτικής υπηρεσίας λόγω κύησης και εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη