Εν μια νυκτί καταργήθηκαν μαθήματα κοιωνικών επιστημών: Τι σχολείο θέλουμε τελικά για τους μαθητές μας;

Χθες, 25/06/2020 συνεχίστηκαν οι κινητοποιήσεις μπροστά στη Βουλή από τους πλητομμενους εκπαιδευτικούς κλάδους μετά την ανακοίνωση του νέου ωρολογίου προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας και δη από τους Κοινωνικούς Επιστήμονες (ΠΕ78), Καλλιτεχνικών, Θεατρολόγους, Οικονομίας, Αρχιτέκτονες.

Όσον αφορά τους κοινωνικούς επιστήμονες και τις συνέπειες που αυτό επιφέρει, πρέπει πλέον να γίνεται λόγος για αφανισμό ενός ολόκληρου κλάδου. Βάλλεται συθέμελα τόσο το γνωστικό αντικείμενο των Κοινωνικών Επιστημόνων, όσο και το εργασιακό τους μέλλον. Εν μια νυκτί πρωτοφανώς καταργούνται τα μαθήματα της Κοινωνιολογίας (από το σχ. έτος 2021-2022 δεν θα υπάρχει ούτε ως γενικής παιδειας!), καταργούνται όλα τα μαθήματα της β λυκειου και δη Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών και Σύγχρονος Κόσμος (Πολίτης και Δημοκρατία), ενώ μειώνονται και οι ώρες του μαθήματος Πολιτικής Παιδείας στην Α λυκείου. Παράλληλα καταργούνται μαθήματα επιλογής του γνωστικού μας αντικειμένου.

Η δεύτερη αλυσιδωτή αντίδραση της ανωτέρω κατάστασης είναι το εργασιακό μέλλον χιλιάδων μονίμων, αναπληρωτών κοινωνικών επιστημόνων (Κοινωνιολόγων, Νομικών, Πολιτικών Επιστημόνων, Διεθνολογων κλπ) που οι μεν πρώτοι κρίνονται σε ποσοστά που αγγίζουν το 97% υπεράριθμοι, ενώ οι δεύτεροι οδηγούνται χωρίς καμία αιτιολόγηση στην ανεργία.

Το κομβικό και καίριο ερώτημα που πρέπει να τεθεί σε αυτό το σημείο είναι για ποια παιδεία μιλάμε; Τι οραματιζόμαστε για τους μαθητές μας; Ένα σχολείο που δε θα διδάσκει το πολίτευμα; Ένα σχολείο που δε θα διδάσκει τα βασικά συνταγματικά άρθρα; Ένας σχολείο που δε θα προετοιμάζει τους μαθητές για το δικαίωμα τους στην ψήφο; Που δε θα τους μαθαίνει ορθούς τρόπους διακυβέρνησης, διάκρισης εξουσιών, που δε θα ασχολείται με τα φλέγοντα ζητήματα των καιρών που άπτονται του αντικειμένου της κοινωνιολογίας, με τον ρατσισμό, τις μορφές βίας, την αλλοτρίωση, το μεταναστευτικό, τη φτώχεια και πλήθος άλλων, που δε θα τους μαθαίνει να συμμετεχουν, να προσφέρουν, να έχουν κριτική σκέψη κι "ανοιχτό" μυαλό σε μια κοινωνία που τους έχει ανάγκη όσο ποτέ!

Ένα τέτοιο σχολείο οραματιζόμαστε; Ευελπιστώ πως όχι! Ζητάμε και θεωρούμε επιτακτική ανάγκη το Υπουργείο Παιδείας να σκύψει πάνω απ' το θέμα μας, να εξετάσει σοβαρά τις κινήσεις που έκανε, καθώς πρόκειται περί γνωστικού αντικειμένου που πρωτίστως προστατεύεται από το Σύνταγμα και που όλοι οι πολίτες μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής χώρας πρέπει να λαμβάνουν γνώση για το δικό τους συμφέρον, της κοινωνίας και του κράτους και να επαναφέρει το σύνολο των μαθημάτων μας. Κάθε μαθητής μας έχει δικαίωμα σε κάθε τάξη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (όπου αναφέρεται το παρόν ωρολόγιο πρόγραμμα) να έχει πρόσβαση στις κοινωνικές επιστήμες, στη γνώση και κατανόηση λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος, στην ύπαρξη συνταγματικα κατοχυρωμένων δικαιωμάτων και ελευθεριών.

Μαργαρίτα Σουλτάνη

Εκπαιδευτικός ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών

Μέλος Δ.Ε. Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Μοριοδότηση Προσλήψεων αναπληρωτών με ετήσιο εξ αποστάσεως σεμινάριο
 

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
Οι άνθρωποι που ανέρρωσαν από την Covid-19 μπορεί να υποφέρουν από ψυχιατρικές διαταραχές, όπως μετατραυματικό στρες, άγχος, αϋπνία και κατάθλιψη,...
Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
Διαμαρτυρία γονέων και κηδεμόνων Δήμου Καλαμαριάς σχετικά με την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης