ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ – ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ ΝΟΜΟ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ
ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΡΑ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΔΟΕ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΕΡΤΙΠΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ
Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, εγκλεισμού και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, με κλειστά σχολεία, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε στη δημοσιότητα και έθεσε σε δημόσια «διαβούλευση» το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που επιφέρει συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.
Με το εκπαιδευτικό κίνημα σε ετοιμότητα, εν μέσω κύματος μαζικών και δυναμικών διαδηλώσεων, με το σύνολο του κόσμου της εκπαίδευσης απέναντί της, η Κυβέρνηση με την πλειοψηφία των βουλευτών της 11/6 ψηφίζει το νόμο κάνοντας ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των νέο-συντηρητικών μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, στη γραμμή της νεοφιλελελεύθερης ατζέντας ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΣΕΒ, προετοιμάζοντας τη νέα μνημονιακή κανονικότητα της επόμενης ημέρας.
Οι περικοπές σε προσλήψεις και οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων έρχονται μαζί με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και τις συνέπειες που αυτή επιφέρει στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, ως συνέχεια του Π.Δ.79. Ο πυρήνας του νόμου, ένα ιδιόμορφο μίγμα νεοσυντηρητισμού και νεοφιλελευθερισμού, περιέχει όλα τα στοιχεία των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών με τις οποίες αναμετρήθηκε το εκπαιδευτικό κίνημα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες: Αξιολόγηση, πειθάρχηση, ανταγωνισμός, κατηγοριοποίηση, αριστεία, απόρριψη, περικοπές, ταξικοί φραγμοί. Για τους λίγους, τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία της«αριστείας». Για τη μαθητική πλέμπα, το φθηνό σχολείο της γειτονιάς και τα ΙΕΚ. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται ο συνεπέστερος εντολοδόχος των σχολαρχών, των ιδιωτικών συμφερόντων και των επιχειρηματιών φίλων της.
Ένα ατελείωτο τείχος από αλλεπάλληλες εξεταστικές δοκιμασίες ορθώνεται μπροστά στο μαθητικό πληθυσμό. και συγχρόνως το μαστίγιο της αυταρχικής τιμωρητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών στις κατευθύνσεις αυτές και στις επιλογές του Κράτους.
Το σχολείο της μόρφωσης συνεχίζει να μετατρέπεται σε σχολείο των κατακερματισμένων δεξιοτήτων στα πρότυπα και τις ανάγκες της αγοράς, των εργοδοτών και των αφεντικών.Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου σταδιακά μεταλλάσσεται σε ωρολόγιο πρόγραμμα δημοτικού σχολείου με διακριτά αντικείμενα, ενώ πάνω από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού πέφτει βαριά η σκιά του εξεταστικού κάτεργου της δευτεροβάθμιας.
Η αξιολόγηση μας θέλει με σκυμμένη πλάτη
Με την Αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών επανέρχεται ο επιθεωρητισμός με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.Η αξιολόγηση καθίσταται κομβικής σημασίας εργαλείο για την προώθηση και εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εκκρεμεί για να νομοθετηθεί σε επόμενη φάση, καθώς η κυβέρνηση εξήγγειλε την εφαρμογή της από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας επιχειρείται να προωθηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2020. Στο νόμο περιλαμβάνεται η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ως συνέχεια του νόμου Γαβρόγλου (ν. 4547/2018). Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελείται από τον προγραμματισμό και από την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας που είναι διπλή: εσωτερική αξιολόγηση από το Σύλλογο Διδασκόντων και εξωτερική αξιολόγηση από τον Συντονιστή Εκπ. Έργου που είναι υπεύθυνος για κάθε σχολική μονάδα. Με έμφαση τονίζεται η συμβολή των δράσεων του Συλλόγου Διδασκόντωνστην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού – διδακτικού έργου ενώ στον ετήσιο προγραμματισμό εντάσσονται και οι ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Η έκθεση προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε πλατφόρμα του ΙΕΠ, με πανοπτικό έλεγχο από την ΑΔΙΠΠΔΕ εκκινώντας έτσι μια διαδικασία ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ταξινόμησης των σχολικών μονάδων με κριτήριο τη συμμόρφωσή τους με τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Οι Υ.Α. που θα εξειδικεύουν τους θεματικούς άξονες των εκθέσεων αξιολόγησης και προγραμματισμού θα καταστήσουν ακόμα πιο ασφυκτικό το πλέγμα ελέγχου και πειθάρχησης των σχολικών μονάδων.
Εν τέλει, στόχευσή τους είναι τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία να αξιολογούνται και να κατηγοριοποιούνται με βάση ποσοτικούς δείκτες για την αποδοτικότητα και τις επιδόσεις τους. Οι δείκτες αυτοί φυσικά καμία σχέση δεν μπορούν να έχουν με τις πραγματικές μορφωτικές, ψυχο-παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες που καλύπτει το σχολείο και ο παιδαγωγικός ρόλος των εκπαιδευτικών.Αυτή η κατηγοριοποίηση διαμορφώνει ένα μέλλον δυστοπικό για τις εργασιακές συνθήκες, αλλά και για το περιεχόμενο του σχολείου. Διαλύει τους εκπαιδευτικούς σε εργασιακό, δημιουργικό, συναισθηματικό επίπεδο. Υποβαθμίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του σχολείου, εξαναγκάζοντάς το να λειτουργεί με όρους ανταγωνισμού, πλήττει τους μη προνομιούχους μαθητές και αυξάνει τους αποκλεισμούς και τη «σχολική αποτυχία» η οποία θα αποδίδεται ως «ατομική ευθύνη», αποκλείει την πολύπλευρη μόρφωση που δεν συνδέεται με κατακερματισμένες και τυποποιημένες δεξιότητες.Πίσω από τις γραμμές, το μήνυμα είναι φρικτό: όποια/-ος δεν συμμορφώνεται –ανταποκρίνεται στις επιταγές της αγοράς και του αυστηρού αυταρχικού πλαισίου του Κράτους θα θεωρείται μη αποδοτικός και μη αναγκαίος, με λίγα λόγια θα περισσεύει, θα αποκλείεται από την εργασία, από το σύστημα υγείας, από το δημόσιο σχολείο, τελικά από μια ζωή με αξιοπρέπεια. Οι στρατηγικές αυτές στοχεύσεις αποτυπώνονται χαρακτηριστικά στο αντιδραστικό και αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας των προτύπων σχολείων.
Η σύνδεση ανάμεσα στην ατομική αξιολόγηση και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας εκεί είναι άμεση. Στα Πρότυπα και Πειραματικά οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται:Στο τέλος της θητείας τους (μονοετής ή διετής ή τετραετής) από το Εποπτικό Επιστημονικό Συμβούλιο για την παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει από τον βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου, την αποδοτικότητα των μαθητών κ.λπ., τον ΣΕΕ για την επιστημονική και διδακτική τους επάρκεια με παρατήρηση μέσα στην τάξη και επισκόπηση του φακέλου εργασιών και διδακτικού υλικού που δίνει στους μαθητές του, τον Διευθυντή του σχολείου για την υπηρεσιακή τους επάρκεια και την συνεργασία τους με τους γονείς.Οι εκπαιδευτικοί για να έχουν δικαίωμα να ξαναδουλέψουν στα Πρότυπα – Πειραματικά ή να καταλάβουν θέση Δ/ντη σε αυτά πρέπει να συγκεντρώσουν συνολικό αριθμό μονάδων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου αριθμού μονάδων, που μπορούν να συγκεντρωθούν αθροιστικά.
Όταν το εκπαιδευτικό κίνημα απαντάει με μαζικό, δυναμικό αγώνα διαρκείας και Απεργία – Αποχή από την Αξιολόγηση η ΔΟΕ προκηρύσσει τρίωρες για να βγάλει την υποχρέωση και τηρεί σιγή ιχθύος (ή ποιεί την νήσσαν) για την αξιολόγηση
Οι δυναμικές και μαζικές κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος ήταν μόνο η αρχή, η πρώτη αντίδραση ενάντια στο νόμο - λαιμητόμο της κυβέρνησης και είναι ενδεικτικές του αγώνα που θα ακολουθήσει.
H στάση των πλειοψηφιών σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ παραμένει όπως πάντα αυτή της συναίνεσης και της υποταγής. Αρχικά καμία συμμετοχή ή προκήρυξη συλλαλητηρίων και κινητοποιήσεων, διαδικτυακές ή ζωντανές συνεντεύξεις τύπου για την εικόνα και το φαίνεσθαι. Οι ομοσπονδίες μετά από την εικόνα του πραγματικού κόσμου της εκπαίδευσης και του μαθητικού, φοιτητικού και γονεϊκού κινήματος να συμμετέχουν στα συλλαλητήρια και με καραντίνα και χωρίς, προκηρύσσουν στάσεις εργασίας, αντί για 24ωρες απεργίες όταν ανοίγουν τα σχολεία. Οι πλειοψηφίες στα προεδρεία των ομοσπονδιών ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΕΡΑ/ΑΕΚΕΕ πίστευαν ότι με μια – δυο συγκεντρώσεις θα βγει η υποχρέωση...
Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους που σε όλη την Ελλάδα έδωσαν και δίνουν τη μάχη ενάντια στις αντιδραστικές εξελίξεις, απέργησαν, διαδήλωσαν, διαμαρτυρηθήκαν με όλες τους τις δυνάμεις, κόντρα σε «θεούς και δαίμονες», κόντρα σε συλλόγους που δεν έβγαζαν ούτε τις συμπληρωματικές 3ωρες στάσεις. Ο αγώνας αυτός δεν πάει χαμένος. Σύντομα όσοι υπηρετούν αυτές τις πολιτικές θα κληθούν να τις υλοποιήσουν. Κι εκεί θα μετρήσει η ενότητα, η αλληλεγγύη, η αποφασιστικότητα των σωματείων και των συναδέλφων για τη μη εφαρμογή του αντιδραστικού νόμου και την απόκρουση του συνόλου των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ήρθαν και θα έρθουν.
Καταδικάζουμε την κυβερνητική απόφαση να παρατάξει κλούβες και δεκάδες διμοιρίες ΜΑΤ έξω από τη Βουλή, την ημέρα της πανελλαδικής απεργίας, απαγορεύοντας στα εκπαιδευτικά σωματεία και σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς να πορευτούν ελεύθερα μέχρι την είσοδο της Βουλής και να καταθέσουν τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις τους.
Μπλοκάρουμε την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση με απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία
Το Σεπτέμβριο του 2020, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να συμμετάσχουν στις ομάδες δράσεων και οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάσουν για να συντάξουν αξιολογικούς προγραμματισμούς. Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να συμμετάσχει στις ομάδες – κανένας Σύλλογος Διδασκόντων δεν πρέπει να συνεδριάσει για θέμα σχετικό με την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Έχοντας την εμπειρία της μάχης του 2013 – 2014 και με όπλο την απεργία – αποχή, σαν ένας άνθρωπος, η ζωντανή εκπαίδευση πρέπει να ορθώσει αδιαπέραστο τείχος αντίστασης απέναντι στους αξιολογητές. Ο κόσμος της ζωντανής εκπαίδευσης, η βάση των εκπαιδευτικών πρέπει να ανατρέψει κάθε τέτοιο σχέδιο με την αγωνιστική δυναμική του. Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. που δεν έχουν πάρει ακόμη σχετικές αποφάσεις, να συνταχθούν με το κοινό κείμενο των 77 Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση.
Για τη στάση και τις θέσεις της Δ.Ο.Ε.:
Η πλειοψηφία της ΔΟΕ κινείται στην κατεύθυνση της αποδοχής/υποταγής καθώς ακόμα σήμερα με ψηφισμένο νόμο αρνείται να λάβει απόφαση για απεργία/αποχή από την αξιολόγηση.
Θυμίζουμε ότι η εισήγηση της πλειοψηφίας του προηγούμενου Δ.Σ. της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ) στην 88ηΓ.Σ. αποδέχτηκε την αξιολόγηση και προετοίμασε το έδαφος ώστε το συνδικάτο να είναι επίσημος συνομιλητής στον διάλογο για την αξιολόγηση, το βάθεμα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και τη νεοφιλελεύθερη επέλαση. Στη βάση αυτής της θέσης, που αποτελεί κατ’ ουσία πλήρης αποδοχή του πλαισίου της αξιολόγησης και δήλωση πολιτικής συναίνεσης, το Υπουργείο Παιδείας για την αξιολόγηση αναφέρεται ρητά στην «απόφαση» αυτή της 88ηςΓ.Σ. Είναι ό, τι πιο βολικό για την Κυβέρνηση να βρίσκει «κοινωνικούς εταίρους» που με τη στάση και τις θέσεις τους βάζουν πλάτη.
Στην επιστολή του Δ.Σ. της ΔΟΕ προς την ETUCEγίνεται σαφής αναφορά στο συνδικάτο ως «κοινωνικός εταίρος» της κυβέρνησης και διαμαρτύρεται μόνο για τον τρόπο και τον χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου και όχι για το αντι-εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Σε αντίστοιχο πνεύμα κινείται και η επιστολή της ETUCE. Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι για εμάς τα συνδικάτα οφείλουν να εκπροσωπούν τους εργαζόμενούς τους και να διεκδικούν κόντρα στις κυβερνητικές επιλογές. Ο «κοινωνικός εταιρισμός» των συνδικάτων βάζει πλάτη και διευκολύνει τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.
Στον αντίποδα όλων αυτών, η ανακοίνωση – απόφαση της ΔΟΕ της 27 – 4 – 2020 για το πολυνομοσχέδιο κινείται σε σωστή τροχιά και είναι προωθητική για τη συνέχεια του αγώνα για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού ν/σ και ανοίγει το δρόμο για κήρυξη απεργίας/αποχής.
Το μέλλον αναπνέει στους Αγώνες
Απέναντι σε μια τέτοια αντιδραστική πολιτική ο μόνος δρόμος είναι η ενεργοποίηση και η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, η συλλογική πάλη, η ενότητα και πίστη στους μαζικούς και ανυποχώρητους αγώνες. Οι Σύλλογοι Εκπ/κών ΠΕ με τον οριζόντιο συντονισμό τους και η ΔΟΕ είναι υποχρεωμένοι να εκφράσουν τη συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών, στη βάση των εργατικών και εκπαιδευτικών αναγκών, που ήδη έχουν θιγεί και θα συνθλιβούν περαιτέρω, όσον αφορά μισθούς, δικαιώματα, θέσεις εργασίας, ασφάλιση – σύνταξη και ανθρώπινες σχέσεις και συνθήκες στα σχολεία. Συσπειρωμένοι ως κλάδος μπορούμε, να εμποδίσουμε τους αντι-εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, να μην εφαρμοστεί το αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, να υπερασπιστούμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, να υπερασπιστούμε τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα.
Οι αγώνες που αναπτύχθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα είναι αποτέλεσμα της δράσης των πρωτοβάθμιων σωματείων, που αποτελούν την ατμομηχανή του κινήματος, επιμένουν στον συντονισμό τους και με εμπιστοσύνη υπηρετούν αυτόν τον σκοπό. Ξεπέρασαν το κλίμα αναμονής και απραξίας των ηγεσιών σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οργανώνοντας τις κινητοποιήσεις του κλάδου. Ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν μπορούσε να βρίσκεται σε αναμονή των κινητοποιήσεων που εξήγγειλαν μόνο για τις ημέρες ψήφισης του νομοσχεδίου η ΔΟΕ, αλλά να βρίσκεται σε διαρκή αγώνα όλες τις κρίσιμες μέρες. Καλούμε τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία, τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ με αποφάσεις και κυρίως με τη δράση τους, σήμερα, να συμβάλουν στην οργάνωση και συνέχιση του αγώνα. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα αντίστοιχη απόφαση για Απεργία – Αποχή και να συνδράμει στο πανεκπαιδευτικό αγώνα με αντίστοιχες αγωνιστικές αποφάσεις και δράσεις.
Απέναντι στο νόμο Κεραμέως, στον ολετήρα της αξιολόγησης και την επίθεση που θα δεχτούμε το επόμενο διάστημα με όπλο την ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε αξιολογική διαδικασία κηρύσσουμε ανυποχώρητο ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ώστε για μια ακόμα φορά να δώσουμε νικηφόρα τη μάχη ενάντια στις αντιλαϊκές – αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που πλήττουν το Δημόσιο Σχολείο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη