ΟΙΕΛΕ: Χαριστική τροπολογία «επιβραβεύει» ξένα εκπαιδευτήρια που παραβιάζουν την εκπαιδευτική νομιμότητα - Να αποσυρθεί
Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε σήμερα επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας καταγγέλλοντας "προκλητική και χαριστική τροπολογία προς τα ξένα σχολεία", η οποία κατατέθηκε στο πλαίσιο του νομοσχεδίου που σήμερα ψηφίζεται στη Βουλή.

Στην επιστολή της η Ομοσπονδία τονίζει ότι για μια ακόμη φορά η ηγεσία του Υπουργείου για ένα κρίσιμο ζήτημα που αφορά το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης αγνόησε την πλευρά των εργαζόμενων, αποδεικνύοντας δυστυχώς ότι δεν επιθυμεί το διάλογο. Υπογράμμισε, επίσης, ότι δεν είναι δυνατόν να επιβραβεύονται αυτοί που διαχρονικά παραβιάζουν την εκπαιδευτική και την εργατική νομοθεσία. Ζητά, δε, άμεσες πρωτοβουλίες για να αντιμετωπιστούν τα οξύτατα ζητήματα παρανομιών που λαμβάνουν χώρα σε πολλά ξένα σχολεία και την έναρξη διαλόγου για να αντικατασταθεί το παρωχημένο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει γι’ αυτά.

Ακολουθεί η επιστολή της ΟΙΕΛΕ:

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Διαπιστώνουμε με απογοήτευση πως για μια ακόμη φορά έρχεται στη Βουλή προς ψήφιση σημαντική ρύθμιση που αφορά το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης χωρίς να ζητηθεί καν η άποψη της Ομοσπονδίας μας.  Πρόκειται για το άρθρο 6 τροπολογίας που κατατέθηκε στο πλαίσιο του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» και αφορά στα ξένα σχολεία.

Προκαλεί αρνητική εντύπωση ότι η πρώτη σας παρέμβαση στο χώρο των ξένων σχολείων σχετίζεται με τη δυνατότητά τους να εγγράφουν στη δύναμή τους μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, όταν δεν έχουν αντιμετωπιστεί διαχρονικά και σημαντικά προβλήματα νομιμότητας τόσο στα ίδια τα ξένα σχολεία όσο και στη λειτουργία των τμημάτων ΙΒ, προβλήματα που έχουμε επισημάνει σε κάθε πολιτική ηγεσία. Τα προβλήματα αυτά είναι οξύτατα και αφορούν κατά κύριο λόγο στην υπονόμευση της νομιμότητας των διαδικασιών που οδηγούν στην πιστοποίηση τίτλων σπουδών. Πρόκειται για παραβιάσεις που σχετίζονται κυρίως με την καταστρατήγηση των ωρολόγιων προγραμμάτων, την αλλοίωση των ενδοσχολικών διαδικασιών και ιδίως των εξετάσεων του ΙΒ, για τις οποίες υπάρχει βεβαρημένο παρελθόν. Θεωρούμε πως δεν είναι δυνατόν να επεκτείνεται η δυνατότητα εγγραφής κι άλλων μαθητών σε σχολεία που δεν τηρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις, ιδίως από τη στιγμή που για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς αποτελεί αναγκαίο όρο για τη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης η πλήρης διασφάλιση της νομιμότητας τόσο για την υψηλή ποιότητα των εκπαιδευτικών διαδικασιών όσο και για την έκδοση των τίτλων σπουδών.

Σοβαρότατα είναι, επίσης, τα ζητήματα παραβίασης των εργασιακών σχέσεων. Πολλοί συνάδελφοί μας οι οποίοι εργάζονται σε ξένα σχολεία και σε τμήματα ΙΒ, γίνονται αντικείμενο συστηματικής εκμετάλλευσης. Συχνά δεν έχουν διοριστήριο και υποχρεώνονται να υπογράφουν παράνομες ολιγόμηνες συμβάσεις χάνοντας έτσι αποδοχές (κατά τους καλοκαιρινούς μήνες) και προϋπηρεσία. Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση με τους ξένους εκπαιδευτικούς, ιδίως δε αυτούς που είναι πολίτες χωρών εκτός Ε.Ε., ενώ για τους Ευρωπαίους συναδέλφους εκκρεμεί το κρίσιμο ζήτημα ισοτίμησης των όρων εργασίας τους με τους Έλληνες συναδέλφους τους βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας. Γίνεται, επομένως, κατανοητό ότι νομοθετικές πρωτοβουλίες που επιβραβεύουν τους διαχρονικά παρανομούντες, απλώς θα ενισχύσουν τη δραματική κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι στα σχολεία αυτά.

Οφείλουμε να τονίσουμε ότι για τα ξένα εκπαιδευτήρια ισχύει νόμος που κοντεύει να κλείσει αιώνα (4892/1931), γεγονός που αποδεικνύει πως καμιά κυβέρνηση δεν έχει την πρόθεση να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο «άβατο» του χώρου της εκπαίδευσης. Η μόνη σοβαρή προσπάθεια τα τελευταία χρόνια να μπει τάξη στον ασύδοτο αυτό χώρο ήταν η υπ. αριθμ. 52422/Ν1/30-3-2018 εγκύκλιος του τότε Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, η οποία εκδόθηκε μετά από την κατάθεση σειράς καταγγελιών από την ΟΙΕΛΕ για κραυγαλέες παρανομίες της εργατικής, της εκπαιδευτικής και της φορολογικής νομοθεσίας σε συγκεκριμένα ξένα σχολεία. Ωστόσο, η εγκύκλιος αυτή ελάχιστα έχει συνετίσει τα σχολεία αυτά με αποτέλεσμα να μαίνεται η ασυδοσία εις βάρος τόσο των συναδέλφων μας όσο και των δημόσιων ταμείων.

Στην πρόσφατη τοποθέτησή σας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επαναλάβατε ότι αποτελεί προτεραιότητά σας η προστασία των εργασιακών σχέσεων και η καταπολέμηση της παρανομίας. Εμείς θεωρούμε πως για τα ξένα σχολεία υπάρχει αναγκαιότητα, όχι απλώς ελέγχου της νομιμότητας της λειτουργίας αλλά και των συνθηκών αμοιβής και εργασίας των εκπαιδευτικών, αλλά ριζικής αναθεώρησης του παρωχημένου νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία τους. Σας καλούμε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη τροπολογία και να ξεκινήσει άμεσα διάλογος προκειμένου να αντιμετωπιστεί επιτέλους συνολικά η κατάσταση στο χώρο.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ολτεε
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
τεχν
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες