Νίκη Κεραμέως Νίκος Φίλης
Εσωτερική αυτο- αξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση στα σχολεία - Επιμορφωτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Στο ζήτημα της αξιολόγησης αναφέρθηκε στην ομιλία της στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων η υπουργός Παιδείας, Νίκης Κεραμέως. Όπως τόνισε, «εντός του 2020 εκκινεί η διαδικασία για το πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών», την ώρα που προβλέπεται «αφενός, εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, αφετέρου εξωτερική αξιολόγηση» στις σχολικές μονάδες.

Η υπουργός τόνισε ότι από το ερχόμενο σχολικό έτος θεσμοθετείται «ένα νέο συνεκτικό πλαίσιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, που συνδυάζεται με το σχεδιασμό συλλογικών και επιμορφωτικών δράσεων για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας»

Συγκεκριμένα επεσήμανε:

Ως προς την αξιολόγηση ακούστηκαν πολλές και διαφορετικές απόψεις.

Είναι αυτονόητο ότι, για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το εκπαιδευτικό έργο, πρέπει να έχουμε ένα σύστημα αξιολόγησης.

Θεσμοθετείται από το ερχόμενο σχολικό έτος (2020-21) ένα νέο συνεκτικό πλαίσιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, που συνδυάζεται με το σχεδιασμό συλλογικών και επιμορφωτικών δράσεων για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Αφενός, εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, αφετέρου εξωτερική αξιολόγηση. Και εκκινεί επίσης εντός του 2020 η διαδικασία για το πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών.

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας έχει αναγνωριστεί ως κινητήριος μοχλός για την αναβάθμιση και συνεχή βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ακόμα και χώρες όπως η Ιρλανδία, που είχαν αντιδράσει έντονα στις πολιτικές αξιολόγησης του Ηνωμένου Βασιλείου τη δεκαετία του 1990, έχουν υιοθετήσει την υποχρεωτική αυτοαξιολόγηση από το 2012, θέτοντάς τη σε θετική βάση. Αυτό επιχειρούμε και εμείς: επιδιώκουμε την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του κάθε σχολείου. Στόχος, είναι η βελτίωση εκ των έσω και όχι να τιμωρήσουμε.

Η αυτοαξιολόγηση είναι μια μορφή διασφάλισης της ποιότητας που συνάδει με τη γενικότερη φιλοσοφία μας: είναι μια διαδικασία από κάτω προς τα πάνω, καθώς καθοδηγείται από τα σχολεία τα ίδια. Η εξωτερική αξιολόγηση έρχεται να συμπληρώσει την εσωτερική. Πρόκειται για μια ευκαιρία να αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί συγκριτικά στοιχεία από τις μελέτες των ΠΕΚΕΣ, του ΙΕΠ και της ΑΔΙΠΠΔΕ προς όφελός τους. Η δημοσίευση (όπως γίνεται, π.χ., στη Γαλλία, την Αγγλία, και άλλες χώρες), επιτελεί και αυτή αυτόν τον ρόλο. Το κίνητρο για βελτίωση.

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι η αναβάθμιση του σχολείου και η εξασφάλιση ενός σταθερά ποιοτικού συστήματος δημόσιας εκπαίδευσης. Χωρίς την παρακολούθηση της ποιότητας, δεν είναι δυνατή η ενίσχυσή της, γιατί πολύ απλά δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τι λειτουργεί και τι όχι.  Μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές αξιολογούνται σε κάθε στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το οφείλουμε σε αυτούς να αξιολογείται και ο θεσμός ο οποίος τους εκπαιδεύει. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την Τεχνητή Νοημοσύνη στο πανεπιστήμιο και μαθαίνει στους φοιτητές να τη χρησιμοποιούν σωστά
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την Τεχνητή Νοημοσύνη στο πανεπιστήμιο και μαθαίνει στους φοιτητές να τη χρησιμοποιούν σωστά
mixanografiko14_638631239.jpg
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ
Τάσεις αγοράς: Ποια επαγγέλματα υγείας "εκτοξεύονται" - Γιατί δεν είναι μόνο οι υψηλές βάσεις το κλειδί για επαγγελματική επιτυχία
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ