Τράπεζα Θεμάτων: Όταν η πρώτη εφαρμογή της άφησε μετεξεταστέους έναν στους πέντε μαθητές!
Ο Θέμης Κοτσιφάκης υπενθυμίζει τι είχε συμβεί στην πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων πριν από 6 χρόνια

Με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ και την εκ νέου νομοθέτηση της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο, ο πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης απέστειλε στοιχεία για το τι συνέβη  το 2013-2014, που δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο δυστυχώς η ιστορία το επαναλαμβάνεται...

'Οπως προκύπτει μεταξύ άλλων, με την πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων το ποσοστό μετεξεταστέων στην Α Λυκείου απο 4,2% την προηγούμενη χρονιά αρχικά εκτινάχθηκε στο...23,3%! "Ενας στους πέντε έμεινε μετεξεταστέος στην Α' Λυκείου", ήταν ο τίτλος της "Καθημερινής" στις 4/7/2014. Μετά τα πρώτα αποτελέσματα, το Υπ. Παιδείας θορυβήθηκε και έγινε διόρθωση στον τρόπο υπολογισμού του Μ.Ο. προαγωγής και έπεσε το ποσοστό των μετεξεταστέων από 23,3% σε 16% και τελικά απορρίφθηκε το 10% των μαθητών.

Μάλιστα σε ορισμένες περιοχές οπως λχ η Ζάκυνθος, αρχικά έμειναν μετεξεταστέοι το ...46% των μαθητών, ενώ σε άλλες οπως η Νέα Σμύρνη, το ποσοστό των μετεξεταστέων αυξήθηκε...40 φορές (!) και απο 0,6% που ήταν πριν την εφαρμογή της τράπεζας έφτασε στο 22,5%..

Αντίθετα, τα φροντιστήρια επωφελήθηκαν με αύξηση κατά 15% των μαθητών Α'Λυκείου που προσέφυγαν στην εξωσχολική βοήθεια...

Η κατάσταση αυτή οδήγησε τον τότε εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ να δηλώσει:

Με το νόμο 4186/13 επιχειρήθηκε η μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων στην εξεταστική διαδικασία. Συνδέθηκε ο βαθμός όλων των μαθημάτων και όλων των τάξεων του λυκείου με το απολυτήριο και βαθμό πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυστηροποιήθηκε ο τρόπος προαγωγής των μαθητών. Αυτά τα μέτρα αποτελούσαν και το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων.

• Η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αυτού του νόμου είχε ήδη καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου, όπως:

• αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη και εκμεταλλευτική μαθητεία, μέσα από τη θεσμοθέτηση των μεταγυμνασιακών σχολών κατάρτισης (ΣΕΚ)

• ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου, • μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων, με αποτέλεσμα τον αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση,

• ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.

• Δυστυχώς, τα αποτελέσματα των εξετάσεων της περσινής Α΄ Λυκείου ήταν δραματικά για την πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος (μεγάλη αύξηση του αριθμού των μετεξεταστέων, αλλά και των μαθητών που τελικά απορρίφθηκαν)

 

Δείτε όλα τα στοιχεία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σοκ με ψωμί του τοστ: Βρέθηκε επικίνδυνο βακτήριο – Ανάκληση σε χιλιάδες συσκευασίες!

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Άτομα με Ειδικές Ανάγκες
Ξεκινά πρόγραμμα επιδότησης για 2.500 άτομα με αναπηρία – Επιχορήγηση έως 14.500 ευρώ
Ενισχύεται η ανεξάρτητη διαβίωση – Ποιους αφορά και πώς θα γίνουν οι αιτήσεις για επιδότηση ύψους 14.500 ευρώ
Ξεκινά πρόγραμμα επιδότησης για 2.500 άτομα με αναπηρία – Επιχορήγηση έως 14.500 ευρώ
χανια
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Πειθαρχικά σε δασκάλους εν μέσω καλοκαιριού – Αντίδραση από τον ΣΕΠΕ Χανίων
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Το μέλος του Ε.Σ. του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., ο Καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Τσεκούρας, ο Πρόεδρος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Αθανάσιος Τσακρής, το μέλος του Ε.Σ., η Καθηγήτρια κ. Γεωργία Ανδρέου και το μέλος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Νικόλαος Βάινος. Σχετικά με το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. Το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας & Καινοτομίας δημιουργήθηκε (Ν. 4429/2016) από τη ζωτική ανάγκη υποστήριξης των Ελλήνων και Ελληνίδων Επιστημόνων. Αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, εποπτευόμενο από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Σκοπός του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. είναι
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
Το Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., προσβλέπει σε μια ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία, με στόχο τη στήριξη της ελληνικής...
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.