Thumbnail
Σημαντικές αλλαγές στο Γυμνάσιο φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου, στο άρθρο 4 προβλέπονται αλλαγές στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής βαθμίδας του Γυμνασίου, μέσω της τροποποίησης των αντίστοιχων σχετικών διατάξεων του π.δ. 126/2016, με κύριο στόχο την ενίσχυση της γενικής παιδείας και την οργάνωση της παρακολούθησης και μελέτης των μαθημάτων, μέσω της διαμόρφωσης ενός συνεκτικότερου πλαισίου αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών.

Κατά πρώτον, με τις τροποποιήσεις του π.δ. 126/2016 που προτείνονται στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου, προβλέπεται η αναπροσαρμογή του συνολικού αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και του πλαισίου εξέτασής τους, κατά τρόπο πιο ισορροπημένο, ανά ομάδα μαθημάτων, στο Γυμνάσιο.

Ειδικότερα, προβλέπεται η αύξηση από τέσσερα (4) σε επτά (7) των μαθημάτων που εντάσσονται στην Ομάδα Α′ μαθημάτων και εξετάζονται γραπτά στις ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις κάθε τάξης.

Δηλαδή, στα τέσσερα (4) μαθήματα που ήδη εξετάζονται γραπτά, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία, προστίθενται τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), της Βιολογίας και των Αγγλικών. Επίσης, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο μάθημα της Πληροφορικής, το οποίο κατατάσσεται πλέον από την Ομάδα Γ′ στην Ομάδα Β′ μαθημάτων.

Προβλέπεται, παράλληλα, ότι στα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο πραγματοποιείται, κατά κανόνα, γραπτή ωριαία εξέταση και στο δεύτερο τετράμηνο, με την εξαίρεση:

(α) των μαθημάτων της Γεωλογίας-Γεωγραφίας, Χημείας, Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, Δεύτερης Ξένης Γλώσσας, Θρησκευτικών και Οικιακής Οικονομίας, στα οποία μπορεί, εναλλακτικά, να ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης,

(β) του μαθήματος της Πληροφορικής, στο οποίο ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης, αντί για ωριαία γραπτή εξέταση και

(γ) των μαθημάτων της Μουσικής, των Καλλιτεχνικών και της Φυσικής Αγωγής, στα οποία δεν διεξάγεται καμία γραπτή ωριαία εξέταση. Πέραν της ανακατανομής ορισμένων μαθημάτων σε Ομάδες κατά τα ανωτέρω, οι σχετικές τροποποιήσεις στοχεύουν στη συνεκτικότερη αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, η οποία θα υποβοηθήσει τη συστηματικότερη παρακολούθηση και μελέτη των μαθημάτων και κατά το δεύτερο τετράμηνο.

Ενισχύεται δε η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας ως εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης, μέσω του μαθήματος της Πληροφορικής, διατηρουμένης της σχετικής ευελιξίας του διδάσκοντος και για όλα τα μαθήματα της Ομάδας Β’ κατά το δεύτερο τετράμηνο.

Περαιτέρω, στην παράγραφο 3 ορίζεται ο χρόνος διενέργειας της εξεταστικής περιόδου του Ιουνίου και στην παράγραφο 4 η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων κάθε μαθήματος. Κατά δεύτερον, με τις παραγράφους 5 έως 10 του παρόντος άρθρου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την προαγωγή και απόλυση των μαθητών Γυμνασίου.

Πιο συγκεκριμένα:

1) Καταργείται η δεύτερη εξεταστική περίοδος του Ιουνίου. Και τούτο, ιδίως διότι η επανεξέταση των μαθητών τον Ιούνιο, μόλις λίγες μέρες μετά από την πρώτη εξέτασή τους στον ίδιο μήνα, δεν επιτρέπει την ουσιαστική προετοιμασία των μαθητών, καθιστώντας την αξιολόγηση αυτή αναποτελεσματική εν γένει. Παραμένει, βεβαίως, η επαναληπτική εξεταστική περίοδος του Σεπτεμβρίου.

2) Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης δέκα (10) τουλάχιστον, ή όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης δεκατρία (13) τουλάχιστον. Εάν δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτές, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου πριν από την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα εκείνα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον, όμως, ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα. Στην αντίθετη περίπτωση, όταν δηλαδή ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση τον Σεπτέμβριο και επαναλαμβάνει την τάξη.

3) Οι μαθητές της τρίτης τάξης που δεν κρίνονται άξιοι απόλυσης κατά τα ανωτέρω επαναλαμβάνουν την τάξη. Πέραν της προώθησης της συστηματικότερης παρακολούθησης και μελέτης όλων των μαθημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν και στη σφαιρικότερη καλλιέργεια των μαθητών, λαμβανομένου ιδίως υπόψη του καθοριστικού ρόλου του Γυμνασίου στην πυραμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου

11.png
22.png
33.png
44.png

 

55.png
66.png

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekab_7.jpg
Σοβαρό τροχαίο στη Σταδίου: Μηχανή συγκρούστηκε με αυτοκίνητο -Ένας σοβαρά τραυματίας
Από την σύγκρουση τραυματίστηκε ο οδηγός της μοτοσικλέτας ο οποίος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο...
Σοβαρό τροχαίο στη Σταδίου: Μηχανή συγκρούστηκε με αυτοκίνητο -Ένας σοβαρά τραυματίας
Βίδα σε γεύμα από φοιτητική λέσχη
Βίδα σε γεύμα φοιτητή από τη φοιτητική λέσχη: Πώς συνέβη – Τι απαντά η υπεύθυνη
Τι ανακοίνωσε η υπεύθυνη μέριμνας για το απίστευτο περιστατικό στη φοιτητική λέσχη του Πολυτεχνείου Κρήτης
Βίδα σε γεύμα φοιτητή από τη φοιτητική λέσχη: Πώς συνέβη – Τι απαντά η υπεύθυνη
εκπαιδευση
Τι συμβαίνει στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής - Γιατί η ΟΛΜΕ καταγγέλλει τον Διευθυντή της;
Συνεχόμενες απορρίψεις μεταπτυχιακών λόγω «έλλειψης συνάφειας». Ακριβώς η ίδια ταλαιπωρία περιμένει πολλούς εκπιδευτικούς που έχουν αιτηθεί άδεια...
Τι συμβαίνει στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής - Γιατί η ΟΛΜΕ καταγγέλλει τον Διευθυντή της;