Ν.Φίλης: Με απλή αναζήτηση στο Google, εντοπίσαμε 2.024 διαρροές στοιχείων εκπαιδευτικών και μαθητών!
Εντονη αντιπαράθεση Φίλη-Κεραμέως σήμερα στη Βουλή: Έκθετη η υπουργός παιδείας κατά τον κ.Φίλη, ο ΣΥΡΙΖΑ άφησε ανοχύρωτο το υπουργείο κατά την κ.Κεραμέως

Σοβαρή καταγγελία για διαρροή δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών  με χαρακτηριστική ευκολία, έκανε πριν από λίγο στη Βουλή ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, στη διάρκεια έντονης αντιπαράθεσης με την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως.

Ο κ.Φίλης κατά τη διάρκεια συζήτησης ερώτησής του προς την υπουργό Παιδειας σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παρέδωσε στο προεδρείο της Βουλής ένα στικάκι στο οποίο όπως είπε, περιέχονται 2.024 εγγραφές με ονοματεπώνυμα και στοιχεία μαθητών και  εκπαιδευτικών με τις σημειώσεις τους,  τις οποίες κατέγραψε με μια απλή αναζήτηση στο google, χωρίς "χακάρισμα'. Ο κ.Φίλης υποστήριξε ακόμα ότι η ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας που https://www.minedu.gov.gr/ είναι διάτρητη, καθώς δεν υπάρχει όπως θα έπρεπε η ερώτηση για αποδοχή των cookies, ούτε  για πολιτική απορρήτου, ούτε όνομα υπευθύνου προσωπικών δεδομένων. Η κ.Κεραμέως επιφυλάχθηκε να μελετήσει την καταγγελία Φίλη λέγοντας ότι η ίδια δεν έχει τέτοια ενημέρωση, ενώ υποστήριξε ότι η ιστοσελίδα του υπουργείου είναι ασφαλής. Στη φωτογραφία τμήμα από την ερώτηση Φίλη με τη διεύθυνση της διαρροής:    

20200529_115755.jpg

Σημειώνεται εδώ ότι όπως είχε αποκαλύψει το alfavita.gr στις 16 Απριλίου,  και τότε υπήρξε καταγγελία για παραβίαση προσωπικών δεδομένων με επίθεση χάκερς στο Πανελλήνιο Σχολικο Δίκτυο τις πρώτες μέρες του Απριλίου κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία δημοσιοποιήθηκε σε ιστοσελίδα που εξειδικεύεται σε θέματα τεχνολογίας και πληροφορικής. Τότε οι χάκερς δήλωσαν ότι έκαναν την επίθεση για να προειδοποιήσουν τους αρμοδίους αλλά και ότι διαθέτουν ηδη ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα όπως δεδομένα εκπαιδευτικών, μαθητών, διοικητικών στελεχών αλλά και γενικότερα χρηστών που είχαν καταχωρηθεί στη database του sch.gr

Εκτός από το ζήτημα της προστασίας και διαρροής δεδομένων, στη συζήτηση που έγινε ο κ.Φίλης ανέφερε ότι 400.000 μαθητές γυμνασίου και λυκείου απουσιάζουν από τα σχολεία (61%) ενώ στο Λύκειο το ποσοστό ξεπερνά το 70% και όσοι μένουν σπίτι δε μπορούν πλέον να έχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, επειδή η κ.Κεραμέως επέλεξε τη μέθοδο της απευθείας αναμετάδοσης, η οποία συναντά αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και θέτει ζητήματα προσωπικών δεδομένων. Είπε ακόμα οτι το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες βράδυ υποβαθμίζει τα δικαιώματα των μαθητών στη μόρφωση και φέρνει το σχολείο της αγοράς και την πανδημία στην εκπαίδευση. Ζήτησε επίσης από την κ.κεραμέως να καταθέσει την έκθεση αντικτύπου για το ζήτημα της απευθείας μετάδοσης μαθημάτων που ζητήθηκε από την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, αλλά και τη συμφωνία αποδοχής δωρεάς με την Cisco η οποία όπως είπε εγείρει ερωτηματικά και οικονομικού χαρακτήρα, ενώ θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκατομμυρίου μαθητών και 200.000 εκπαιδευτικών. Τέλος, όπως κατήγγειλε ο κ. Φίλης ενώ  το ΥΠΑΙΘ δεν έχει στην ιστοσελίδα του πολιτική απορρήτου, cookies κλπ, εντούτοις στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ είναι ενσωματωμένη η σελίδα τού Μαθαίνουμε στο σπίτι (είναι οι τρεις απευθείας αναθέσεις 130000 ευρώ σε εταιρίες, που έχει καταγγείλει ως αδιαφανείς και προκλητικές ο ΣΥΡΙΖΑ ). Εκεί, στην αναφερόμενη πολιτική cookies συμπεριλαμβάνονται και cookies που αλιεύουν στοιχεία για εμπορικούς ή διαφημιστικούς σκοπούς. "Είναι ανεπίτρεπτο, δημόσιος φορέας όπως το ΥΠΑΙΘ να επιτρέπει μια τέτοιου είδους ιδιωτική εμπορική δραστηριότητα στην ιστοσελίδα του", τόνισε.

Απαντώντας η κ.κεραμέως κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για αρνητισμό και υποστήριξε ότι είχε αφήσει σε τέλμα το Πανελλήνιο Σχολικό δίκτυο το οποίο μπορούσε να σηκώσει ταυτόχρονα μόλις 500 μαθητές όταν εχουμε 1,4 εκατομμύρια, ενώ η παρούσα κυβέρνηση το ενίσχυσε με 10 δίκτυα. Επίσης τον ιούνιο του 2019 τα σχολεία είχαν, όπως είπε, μόλις 4.500 ηλεκτρονικές συσκευές ενώ η ίδια πρόσθεσε 20.000 μέσω δωρεών και δρομολογησε ακόμα 48.800 μέσω ΕΣΠΑ, ώστε να φτάσουν τις 70.000. Ακόμα, υπερασπίστηκε τη δωρεάν παροχή της πλατφόρμας της Cisco και κατηγόρησε τον κ.Φίλη και τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν ήθελε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επινοεί συνεχώς προβλήματα, ενώ η κυβέρνηση δίνει λύσεις. Τέλος ανέφερε ότι δεν είναι αλήθεια πως δε γίνονται αλλού στον κόσμο απευθείας μεταδόσεις μαθημάτων, αναφέροντας ότι γίνονται στις ΗΠΑ και στην Ολλανδία για μαθητές με προβλήματα υγείας. 

Ο κ.Φίλης υποστήριξε πως ειναι ψευδές οτι αφέθηκε στην τύχη του το πανελλήνιο σχολικο δίκτυο από τον ΣΥΡΙΖΑ και έκανε την καταγγελία για τη διαρροή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
papei_9.jpg
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι πίνακες με τα προσωρινά αποτελέσματα για μόνιμη πρόσληψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων