Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης στο Σχολείο - Μπορεί να εφαρμοστεί ένας τέτοιος θεσμός στη σχολική πραγματικότητα;
«Εάν θέλετε έναν άλλο πόλο εμπιστοσύνης στο σχολείο αυτός δεν μπορεί να είναι επιλογή εκ των ενόντων εκπαιδευτικών του σχολείου. Θα δημιουργήσει προβλήματα και ρήγματα μεταξύ των συναδέλφων ενός σχολείου. Θα μπερδέψει παιδαγωγικά τα παιδιά»

Σύμφωνα με το νέο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που έχει τεθεί σε διαβούλευση, εισάγεται και  ο θεσμός του εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης στη σχολική μονάδα. Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του εκπαιδευτικού αυτού (σύμφωνα με το νομοσχέδιο)  είναι να: παρεμβαίνει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες, σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά τα ακόλουθα: διαχείριση κρίσεων (σχολικός εκφοβισμός, επιθετικότητα), μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, πρόληψη σε θέματα ακραίων συμπεριφορών (ρατσισμός, διαφορετικότητα), συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων. Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υπερκείμενων σχολικών δομών.

Και ενώ σε επίπεδο ορολογίας βλέπουμε ότι στοχοθετείται ένα ευρύτατο πλαίσιο αρμοδιοτήτων για τον εκπαιδευτικό της εμπιστοσύνης, προκαλεί ιδιαίτερο προβληματισμό η ύπαρξη του εκπαιδευτικού αυτού.Και εξηγούμε γιατί. Εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης στο Δημοτικό δεν μπορεί να υπάρξει. Ο κάθε εκπαιδευτικός είναι εκπαιδευτικός στην τάξη του. Κάθε εκπαιδευτικός ακούει τους μαθητές του. Κάθε εκπαιδευτικός επιλύει τα ζητήματα που προκύπτουν. Κάθε εκπαιδευτικός παρεμβαίνει όπου κρίνεται παιδαγωγικά σκόπιμο να παρέμβει. Με ποιον τρόπο, άραγε, θα παρουσιάσουν τον νέο θεσμό στα σχολεία οι Διευθυντές; Μήπως με την εύλογη υπόνοια των μαθητών ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι εμπιστοσύνης; Ή μήπως προσδοκάμε  να διαραγεί και το ευρύτερο κλίμα του σχολείου με τέτοιες αποφάσεις;Ένας καινούργιος θεσμός δεν μπορεί να δημιουργεί προβλήματα ομαλότητας και εύρυθμής λειτουργίας όλων των εμπλεκόμενων στο λειτούργημα της παιδείας.

Εάν θέλετε έναν άλλο πόλο εμπιστοσύνης στο σχολείο αυτός δεν μπορεί να είναι επιλογή εκ των ενόντων εκπαιδευτικών του σχολείου. Θα δημιουργήσει προβλήματα και ρήγματα μεταξύ των συναδέλφων ενός σχολείου. Θα μπερδέψει παιδαγωγικά τα παιδιά. Μήπως(όπως προείπαμε) όλοι οι εκπαιδευτικοί μιας μονάδας δεν είναι εμπιστοσύνης; Μήπως όλοι δεν διαχειρίζονται καθημερινά πολλά ζητήματα πέρα από τη μαθησιακή διαδικασία;

 Αυτό που ετοιμάζεται είναι  παρέμβαση στο έργο των δασκάλων που μοχθούν  να κρατήσουν 24άρια τμήματα και δαπανούν τόσο χρόνο να επιλύσουν τα ζητήματα που αναφύονται καθημερινά.Εάν το Υπουργείο θέλει να βελτιώσει το επίπεδο αντιμετώπισης των παιδαγωγικών ζητημάτων που καθημερινά προκύπτουν, ας πράξει το αυτονόητο.Ας κάνει τακτικές επιμορφώσεις με τους αρμόδιους φορείς και ας δημιουργήσει portfolio περιστατικών ανά τάξη, που κατά προτεραιότητα θα εξετάζεται  με συνεργασία του εκπαιδευτικού, σε συλλογικές ομάδες μελέτης και επίλυσης των ζητημάτων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς(εκπαιδευτικούς, γονείς, ψυχολόγους, ιατρούς). Τακτική που αποδίδει  στα πιο πολλά σχολεία της Ευρώπης και της Αμερικής.

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Μήνυμα του Γραφείου Αρωγής Χρηστών «Ζευς» προς τα διορισμένα μέλη των εφορευτικών επιτροπών για τις εκλογές αιρετών 
Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Με αφορμή τη κα Νίκη Κεραμέως και τον Κορονοϊο, λίγα λόγια για τα τεστ Covid-19 στους μαθητές και στα σχολεία - Τι αναφέρει πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Κριτική της «Εκπαιδευτικής Λέσχης» για τους χειρισμούς της Νίκης Κεραμεώς στις εκλογές αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια του υπουργείου...
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας
Αυξάνονται ραγδαία τα κρούσματα στη χώρα - Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και στην Περιφερειακή...
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας