176 λιγότεροι εκπαιδευτικοί μόνο στην Αν.Αττική το επόμενο έτος σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του «πολυνομοσχεδίου»
Ενημέρωση από τους αιρετούς Άγγελο Πούλο και Γιάννη Ρούπα: Απαιτείται Αγώνας των Συναδέλφων και ολόκληρης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, ώστε να μην περάσει

Καταστροφικά θα είναι για την εκπαίδευση τα αποτελέσματα του απαράδεκτου «Πολυνομοσχεδίου» που προτείνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Η επαναφορά της τιμωρητικής αξιολόγησης και, επί της ουσίας, του Π.Δ. 152, η εισαγωγή διακριτών αντικειμένων στα νηπιαγωγεία ενάντια σε κάθε παιδαγωγική άποψη, η αύξηση μαθητών ανά τάξη και ζητήματα που αφορούν εσωτερικές αναδιαρθρώσεις της ύλης, διδακτικών αντικειμένων και θεματικών ενοτήτων, σε κενό θεσμικού διαλόγου, αποτυπώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο την απαράδεκτη, αντιδημοκρατική και αλαζονική αντίληψη που έχει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις νομοθετικές διαδικασίες και τον κοινωνικό διάλογο.

Συγκεκριμένα όπως προβλέπεται από την πρόταση νόμου που έχει κατατεθεί και το άρθρο 49.

Για τα Δημοτικά: «Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα».   

 Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο κατά το τρέχον σχολικό έτος 2019-2010 ξεκίνησε η σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών σε 22 ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο και την Α' Δημοτικού. Σε βάθος πενταετίας όλες οι τάξεις θα είχαν μέγιστο αριθμό μαθητών τους 22. Τώρα με τον νέο νόμο που επιχειρεί να ψηφίσει η Κυβέρνηση της ΝΔ, καταργείται αυτή η ευνοϊκή ρύθμιση και το 22 γίνεται 24, με δυνατότητα προσαύξησης 10 %. Οπότε το 22 μπορεί να γίνει 26. Επιπλέον ο κατώτατος αριθμός μαθητών που μπορεί να έχει μια τάξη γίνεται 20 από 7/θεσια και πάνω Δημοτικά σχολεία.

Είναι απολύτως βέβαιο πως, εάν αυτό περάσει, έρχονται υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία και σε μεγαλύτερη απόσταση από τον τόπο κατοικίας. Τα πληθωρικά τμήματα θα είναι ο κανόνας σε όλη τη χώρα με δεδομένη την υποβάθμιση την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Κατά συνέπεια μεγάλη θα είναι και η μείωση θέσεων εκπαιδευτικών με πολύ λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών Συναδέλφων και μόνιμων διορισμών, αν και όποτε αυτές γίνουν. Συνάδελφοι μας αναπληρωτές, όχι μόνο δε θα έχουν ορίζοντα μόνιμου διορισμού αλλά θα βρεθούν από τη μια μέρα στην άλλη στην ανεργία. Αυτή θα είναι η ανταμοιβή και η αναγνώριση του έργου τους, που με μια βαλίτσα στο χέρι, για πάνω από μια δεκαετία, στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση σε όλη την Ελλάδα.   

Η εκπαίδευση θα γυρίζει χρόνια πίσω σε εποχές χειρότερες ακόμα και από αυτές των μνημονίων.

Συγκεκριμένα, με βάση το μαθητικό δυναμικό κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, για τα Δημοτικά Σχολεία (Α ΄Δημοτικού) και Νηπιαγωγεία Αν. Αττικής οι περικοπές διαμορφώνονται ως εξής: 51-63 λιγότεροι δάσκαλοι, 57-77 νηπιαγωγοί, 30-36 ειδικότητες, ανάλογα με την εκδοχή των 24 ή 26 μαθητών ανά τμήμα. Σε περίπτωση που η εκτίμηση επεκταθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, αν η κυβέρνηση επιχειρήσει να εφαρμόσει αυστηρά αυτή την πρόταση, οι αριθμοί αυξάνουν δραματικά, εφόσον οι υπάρχουσες εκτιμήσεις γίνονται τετραπλάσιες και πενταπλάσιες!!! Οι αναλυτικοί πίνακες ακολουθούν.

Ο στόχος των περικοπών είναι ξεκάθαρος από την κυβέρνηση και κάνει τα πάντα για να περάσει τις θέσεις της. Ούτε η κατάσταση της πανδημίας που βιώνουμε με κλειστά σχολεία και με τους γενικότερους περιορισμούς που έχει φέρει, ούτε η αγωνία και η προσπάθεια όλων των Συναδέλφων να σταθούν δίπλα στους μαθητές και στις οικογένειές τους και τώρα όπως κάνουν πάντα, ούτε τίποτα δε φαίνεται να την επηρεάζει. 

Μάλιστα το βαρέλι δείχνει να μην έχει πάτο καθώς τελείως αιφνιδιαστικά πέρασε την, από κάθε άποψη, απαράδεκτη τροπολογία να γίνεται μάθημα με ανοιχτές κάμερες μέσα στην τάξη!!! Όμως και αυτή, όπως και άλλες ρυθμίσεις ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση που πέρασαν κατά το παρελθόν, θα μείνει στα χαρτιά.

Δυστυχώς, απέναντί μας υπάρχει μια ανάλγητη στάση από την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας που δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη από την Κλάδο και το σύνολο των Συναδέλφων.

Καλούμε τους τοπικούς ΣΕΠΕ και τη ΔΟΕ:

  • να αναδείξουν όλα τα ζητήματα που προκύπτουν και την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης που επιχειρεί η κυβέρνηση σε βάρος των μαθητών.

  • Να οργανώσουν τον αγώνα σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο στη βάση των θέσεων του Κλάδου και της Ενότητας των Συναδέλφων.

  • Το απαράδεκτο «Πολυνομοσχέδιο» δε θα περάσει και οι κάμερες δε θα μπουν στις τάξεις, ό, τι και να γίνει.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Σας καλούμε σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο στις 13/5 στις 13:00 στα Προπύλαια (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) και σε όλες τις κινητοποιήσεις και τις δράσεις που θα οργανωθούν μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων μας και τη στήριξη και αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

 

ΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

                                     

 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΣΕΩΝ ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΟΥ ΘΑ ΧΑΘΟΥΝ ΣΤΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021 ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΜΕ

24 ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΜΕ

26 ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ

ΔΑΣΚΑΛΟΙ

51

63

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ

57

77

ΑΓΓΛΙΚΑ

8

11

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

8

9

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

5

7

ΜΟΥΣΙΚΗ

3

3

Θ. ΑΓΩΓΗ

3

3

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

3

3

ΣΥΝΟΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

138

176

 

Παρατήρηση : Ο αριθμός μείωσης των θέσεων εκπαιδευτικών υπολογίστηκε λαμβάνοντας υπόψη το «σενάριο» ότι ή αύξηση των μαθητών ανά τμήμα για το σχολικό έτος 2020-21 θα υλοποιηθεί μόνο για τα νηπιαγωγεία και για την Α΄ Δημοτικού ( κάτι που δεν προβλέπεται ξεκάθαρα από το άρθρο του πολυνομοσχεδίου). Μας τρομάζει η ιδέα της καθολικής εφαρμογής του μέτρου σε όλα τα τμήματα από το επόμενο σχολικό έτος. Τότε θα μιλάμε για πενταπλάσιες και εξαπλάσιες θέσεις που θα χαθούν. Βέβαια, σε διαφορετική περίπτωση, αυτό και πάλι θα γίνει έτσι κι αλλιώς σε βάθος πενταετίας.

 

 

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ερευνητές στην Ταϊλάνδη σχεδιάζουν να αρχίσουν τη δοκιμή σε ανθρώπους ενός πιθανού εμβολίου για τον νέο κορονοϊό τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Maurice Born, ο φιλέλληνας Γαλλο-Ελβετός αρχιτέκτονας και εθνολόγος
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
«Ένας εκπαιδευτικός που είναι άρτια προετοιμασμένος και μπορεί να διαχειριστεί την τάξη του, τους μαθητές του, δεν έχει να φοβηθεί κάτι, εξάλλου η...
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό