Η προώθηση εν μέσω πανδημίας και οικονομικής κρίσης πολυνομοσχεδίου με εκτεταμένες αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, που επηρεάζουν ριζικά τη σχολική πραγματικότητα εκατοντάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, είναι πράξη πολιτικής ανηθικότητας και κυνισμού. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα νομοσχέδιο που, στην γραμμή όλων των προηγούμενων αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, σαρώνει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, οξύνει τις ταξικές ανισότητες, υποβαθμίζει και υπονομεύει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, προωθεί την αξιολόγηση, την αύξηση του ορίου μαθητών ανά τμήμα, το εξεταστικό κάτεργο σε Γυμνάσιο και Λύκειο, τις αντιδραστικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών σε νηπιαγωγείο και δημοτικό.
Παραθέτουμε τις αντιδραστικές αλλαγές που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο:
Προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26! Επιπλέον, από 7/θ σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.Ενώ στα νηπιαγωγεία δεν μπορεί να υπάρξει τμήμα με κάτω από 16 μαθητές. Οι ρυθμίσεις αυτές θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Τα πρώτα θύματα αυτής της πολιτικής θα είναι τα συστεγαζόμενα σχολεία, η Α΄ Δημοτικού και τα νηπιαγωγεία. Σε κάθε ΠΥΣΠΕ θα προκύψει σημαντικός αριθμός υπεράριθμων εκπαιδευτικών που δε θα μπορούν να τοποθετηθούν σε όμορα σχολεία και θα τοποθετούνται με βάση τις ανάγκες της υπηρεσίας, πιθανόν και εκτός ΠΥΣΠΕ. Οι μεταθέσεις και αποσπάσεις σχεδόν θα μηδενιστούν τα επόμενα χρόνια ενώ ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα πλεονάζουν θα βάλει τέλος στους διορισμούς και τις προσλήψεις οδηγώντας χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία.
Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Διατηρεί το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου, το ενισχύει και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», ο ανταγωνισμός θα γιγαντωθεί, τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας αλλά και οι γονείς θα πρέπει να ματώσουν οικονομικά και ψυχολογικά για να αντέξουν, αν αντέξουν. Οι κάθε λογής έμποροι της εκπαίδευσης (σχολάρχες, ιδιοκτήτες φροντιστηρίων κ.λπ.) θα αυξήσουν τα κέρδη τους.
Αξιοποιεί και επεκτείνει το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο καθορίζοντας διαδικασίες «εσωτερικής» και «εξωτερικής» αξιολόγησης. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελείται από τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου κι από μια διπλή διαδικασία απολογισμού: την εσωτερική αξιολόγηση από τον Σύλλογο Διδασκόντων και την εξωτερική αξιολόγηση από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που είναι υπεύθυνος για κάθε σχολείο. Οι εκθέσεις προγραμματισμού και απολογισμού του εκπαιδευτικού έργου δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα κάθε σχολείου και σε ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ εκκινώντας έτσι μια διαδικασία ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ταξινόμησης των σχολικών μονάδων. Οι Υπουργικές Αποφάσεις που θα εξειδικεύουν τους θεματικούς άξονες των εκθέσεων προγραμματισμού και αξιολόγησης δίνουν απόλυτη εξουσία στην Υπουργό Παιδείας για να θεσμοθετήσει ένα ασφυκτικό πλέγμα ελέγχου και πειθάρχησης των σχολικών μονάδων και ανοίγουν το δρόμο για την επαναφορά νομοθετικών εκτρωμάτων τύπου Π.Δ. 152 που απορρίφθηκαν από το σύνολο του κλάδου. Στόχος αυτής της πολιτικής είναι να ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων.
Θεσμοθετεί τη «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου με τον κατακερματισμό της γνώσης σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα. Η πιλοτική εισαγωγή των Αγγλικών σε πρώτη φάση και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων. Το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει το δρόμο για την αλλαγή της φυσιογνωμίας του Νηπιαγωγείου, που συνίσταται στην παιγνιώδη προσέγγιση της γνώσης, αφορά μεικτές ηλικίες παιδιών και οργανώνει τη διδασκαλία σε κέντρα ενδιαφέροντος μέσω σχεδίων εργασίαςδραστηριοτήτων.Η συγκεκριμένη αλλαγή του Αναλυτικού προγράμματος που προωθεί το ΥΠΑΙΘ στοχεύει στον κατακερματισμό της γνώσης και τη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου διαμέσου του «πρώιμου γνωστικού προγραμματισμού».
Στην ίδια αντι-παιδαγωγική κατεύθυνση κινείται και η πιλοτική εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων». Το Υπουργείο Παιδείας προχωράστην απαξίωση της γενικής μόρφωσης και την αντικατάστασή της με τη διδασκαλία «δεξιοτήτων». Και μάλιστα «δεξιότητες» με συγκεκριμένα ιδεολογικο-πολιτικά φορτία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς όπως η επιχειρηματικότητα και ο εθελοντισμός, που δε σχετίζονται με τις πραγματικές κοινωνικές και μορφωτικές ανάγκες. Είναι πρόδηλο ότι ι πιλοτικές εφαρμογές στο Δημοτικό σχολείο αποτελούν προοικονομία της νέας σαρωτικής αναδιαμόρφωσης του αναλυτικού και ωρολογίου προγράμματος του Δημοτικού σχολείου.
Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Αυξάνει των αριθμό των Πρότυπων Σχολείων δημιουργώντας εκτεταμένες ζώνες εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Οδηγεί σε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων σε βάρος πάντα των μορφωτικών δυνατοτήτων των λαϊκών οικογενειών. «Αριστεία» για τους λίγους, υποβάθμιση για τους πολλούς. Ταυτόχρονα οι συνεχείς αξιολογικές κρησάρες από τις οποίες περνάνε οι εκπαιδευτικοί στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία διαμορφώνουν ένα εφιαλτικό περιβάλλον πειθάρχησης και είναι οδοδείκτης για την επερχόμενη ατομική αξιολόγηση του συνόλου των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από το Εποπτικό Επιστημονικό Συμβούλιο, τον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου και τον δ/ντη του σχολείου για την παιδαγωγική, την επιστημονική - διδακτική και την υπηρεσιακή τους επάρκεια αλλά και τον βαθμό συνεργασίας τους με τους γονείς. Άμεση είναι η συσχέτιση της ατομικής αξιολόγησης με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ενώ κριτήρια όπως η αποδοτικότητα των μαθητών, η συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις ή η ποιότητα του φακέλου διδακτικού υλικού κάθε εκπαιδευτικού είναι στην ημερήσια διάταξη. Στο τέλος όλα ανάγονται σε αξιολογικές μονάδες και κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να συγκεντρώνει τουλάχιστον το μισό́ του μεγίστου αριθμού́ μονάδων, που θα καθοριστεί με Υπουργική Απόφαση.
Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να καταργηθεί ο νόμος Γαβρόγλου (προσοντολόγιο) που απαξιώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία, αντί να γίνουν όλοι οι απαραίτητοι μόνιμοι διορισμοί, αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης των αναπληρωτών για τη διαβίωση τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης. Η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτοςθα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες.
Εισάγει την υποχρεωτική σύνταξη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των σχολείων ύστερα από εισήγηση του διευθυντή της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων,και εκπροσώπουτου Δήμου! Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας εγκρίνεται από τον υπεύθυνο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, ενώ με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και μετά από εισήγηση του Ι.Ε.Π. μπορεί να εκδίδεται τυποποιημένος κανονισμός λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους. Είναι πασιφανές πως απορρυθμίζουν την παροχή δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ.
Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Όμως η συνεργασία και δημιουργία, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η αλληλεγγύη, η αγάπη για τη μάθηση είναι αξίες που καλλιεργούνται μέσα από το ίδιο το περιεχόμενο και τη συλλογική καθημερινή δυναμική του σχολείου, τους στόχους και τις αξίες που καλλιεργεί.
Συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις απέναντι στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που συρρικνώνει το Δημόσιο Σχολείο. Καλούμε τη Δ.Ο.Ε να οργανώσει τους αναγκαίους αγώνες για την απόσυρσή του και να κήρυξη απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. Συντονιζόμαστε με τους υπόλοιπους Συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος αγώνας ενάντια στο πολυνομοσχέδιο:
Κλιμακώνουμε την πάλη με νέα μαζική κινητοποίηση και συλλαλητήριο στις 13 Μάη στην Αθήνα (Προπύλαια, στις 13:00 και πορεία στη Βουλή).
Συνεχίζουμε με τις αποφάσεις των 77 Συλλόγων ΠΕ - ΕΛΜΕ για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Καλούμε και τους υπόλοιπους Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις. Καλούμε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να πάρουν απόφαση απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση.
Ξεκινάμε καμπάνια «Να ακουστεί δυνατά η φωνή μας: πάρτε πίσω το νομοσχέδιο». Απευθύνουμε ανοιχτό κάλεσμα στους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων, με βάση το γράμμα της ΔΟΕ, να ενημερώσουν τα μέλη τους και να πάρουν θέση για το νομοσχέδιο.
Στηρίζουμε το κείμενο υπογραφών των νηπιαγωγών «Αγωνιζόμαστε για ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν Νηπιαγωγείο.
Καλούμε τα μέλη του Συλλόγου μας σε Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 14 Μαΐου στις 6 μ.μ. στην αυλή του 16ου Δημοτικού σχολείου Ιλίου.
Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο να μην κατατεθεί!!!
Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη