Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ζητά με την παρούσα να αποσυρθεί άμεσα το αντιεκπαιδευτικό και αντιεπιστημονικό σχέδιο νόμου που κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας και προορίζεται για ψήφιση, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας απολύτως διάλογος με συνδικάτα, συλλόγους και φορείς. Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας στoυς σχεδιασμούς της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, καθώς:
• Τίθεται ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ, το οποίο θα αποκλείσει από τη δημόσια εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές, σε όφελος και πάλι των ιδιωτικών ΙΕΚ. Η πολιτεία οφείλει να δίνει τη δυνατότητα σε όλους εκείνους που θέλουν απολυτήριο λυκείου να μπορέσουν να σπουδάσουν για να το αποκτήσουν, χωρίς κανένα φραγμό.
• Οι διατάξεις για την κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνoυν την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά., όπως έγινε και τη φετινή σχολική χρονιά. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.
• Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, πολλοί από τους οποίους επί 20 σχεδόν χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας.
• Η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας θα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες. Η μείωση κατά 25% των κονδυλίων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Δαπανών του 2021 για προσλήψεις αναπληρωτών επιβεβαιώνει το παραπάνω.
• Δεν παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου και τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό. Δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που χρήζουν παρέμβασης και από άλλες ειδικότητες οι οποίες απουσιάζουν από τα σχολεία, όπως κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ., να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης (Ε.Ε.)
• Επαναφέρει την εσωτερική και εξωτερική (τιμωρητική στο όλο της πλαίσιο και τις γενικότερες συνθήκες) αξιολόγηση για σχολεία και εκπαιδευτικούς με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την ένταση του ανταγωνισμού και τελικά τη χειραγώγηση και τον έλεγχο των εκπαιδευτικών.
• Επαναφέρει το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους απολυτήριους τίτλους, που θα συνοδεύουν τους μαθητές σε όλη τους της ζωή. Δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών.
• Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων δημιουργώντας συνειδητά και σκόπιμα, ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση με σχολεία και εκπαιδευτικούς δύο κατηγοριών.
• Μετατρέπει το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο. Παράλληλα αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες σχεδόν τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείων, μέσω της τράπεζας θεμάτων.
• Απαξιώνει πλήρως τις κοινωνικές επιστήμες, αφαιρώντας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα το μάθημα της κοινωνιολογίας, αντικείμενο το οποίο συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της συλλογικής συνείδησης.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Α.Κ.Ε.Α
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Ζήβα Αδαμαντία Στεφάνου Αικατερίνη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη