Τα προτεινόμενα μέτρα της κυβέρνησης πλήττουν την Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση
Ανακοίνωση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου γονέων ΕΠΑΛ Αλίμου

Το νέο νομοσχέδιο για την Εκπαίδευση, που βρέθηκε σε ηλεκτρονική διαβούλευση εν μέσω πανδημίας, περιέχει διατάξεις που πλήττουν το μέλλον των ΕΠΑΛ και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και αφαιρούν ευκαιρίες από τους μαθητές και τις μαθήτριες να αποκτήσουν προσόντα, να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ΑΕΙ και να διεκδικήσουν ισότιμα μία θέση στην αγορά εργασίας.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να αποσύρει τη διάταξη σύμφωνα με την οποία ένας μαθητής/μία μαθήτρια άνω των 17 ετών δεν θα μπορεί να γραφτεί σε ημερήσιο ΕΠΑΛ.

Ο ηλικιακός περιορισμός στερεί βασικά μορφωτικά δικαιώματα από τους μαθητές/μαθήτριες αφού απαγορεύει:

  • στους απόφοιτους των ΓΕΛ να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ημερήσιων ΕΠΑΛ, για απόκτηση πτυχίου,
  • στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ να εγγραφούν για απόκτηση πτυχίου σε άλλον Τομέα από αυτόν που αποφοίτησαν και
  •  στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ να εγγραφούν για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου Ειδικότητας στον ίδιο Τομέα.

Αυτό συνεπάγεται αυτόματα μία σημαντική μείωση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ, δηλαδή το κλείσιμο σχολείων.

Άγνωστο παραμένει αν η διάταξη αυτή θα αφορά και τους μαθητές/μαθήτριες που ήδη φοιτούν. Θα μπορέσουν του χρόνου να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα ΕΠΑΛ;  

Με την ηλικιακή απαγόρευση το υπουργείο δείχνει άγνοια ή αδιαφορία για τις ανάγκες των νέων, καθώς στην ηλικία αυτή τα παιδιά δεν έχουν πάντα συνειδητοποιήσει όλες τις δυνατότητές τους, δεν έχουν κατασταλάξει στα ενδιαφέροντά τους. Εύκολα μπορούν να αλλάξουν τις επιλογές τους στη Β’ Τάξη και να μεταβούν από τη γενική εκπαίδευση στην τεχνική-επαγγελματική.

Με την ηλικιακή απαγόρευση οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μπορούν να εγγραφούν μόνο σε εσπερινό ΕΠΑΛ. Αλλά τα εσπερινά ΕΠΑΛ είναι πολύ λιγότερα από τα ημερήσια και αντικειμενικά παρέχουν ελάχιστες ειδικότητες. Για παράδειγμα, στη νότια Αθήνα δεν υπάρχει Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών στα εσπερινά ΕΠΑΛ, ενώ η ειδικότητα “Σχεδιασμός-διακόσμηση εσωτερικών χώρων” δεν υπάρχει καν σε εσπερινό ΕΠΑΛ της Περιφέρειας Αττικής.

Επομένως, παρεμποδίζεται η δυνατότητα ενός ανθρώπου να φοιτήσει στην ειδικότητα που τον ενδιαφέρει. Επιπλέον, του στερείται και η δυνατότητα εισόδου στα ΑΕΙ.

Στα εσπερινά ΕΠΑΛ φοιτούν άνθρωποι διαφόρων ηλικιών 16-86 που εργάζονται ως επί το πλείστον την ημέρα. Υπάρχουν νέοι και νέες που εργάζονται απογευματινές ώρες. Αν δεν μπορούν να φοιτήσουν σε ημερήσιο ΕΠΑΛ, αποκλείονται από την Εκπαίδευση!  

Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης είναι «η αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών». Δηλαδή τι λέει το υπουργείο; Ότι η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός εκπορεύονται από τους μαθητές και τις μαθήτριες άνω των 17 ετών. Σε ποια επιστημονικά δεδομένα στηρίζεται αυτό;

Οι άνω των 17 ετών μαθητές και μαθήτριες στα ΓΕΛ, όπου δεν απαγορεύεται η εγγραφή, αποτελούν άλλη κατηγορία μαθητών για την ηγεσία του υπουργείου;

Αντιθέτως, η εμπειρία δείχνει ότι αυτοί οι μαθητές λειτουργούν υποστηρικτικά στο μάθημα και ως παράδειγμα για τους μικρότερους, είναι συνειδητοποιημένοι, έχουν καλή επίδοση στα μαθήματα και εισάγονται αρκετοί από αυτούς στα πανεπιστήμια.

Η όποια παραβατικότητα υπάρχει σε όλα τα σχολεία και όχι μόνο στα ΕΠΑΛ έχει τις ρίζες της στην κοινωνία και είναι υποχρέωση της πολιτείας να τις θεραπεύσει.

Πολλοί μαθητές και μαθήτριες των ημερήσιων ΕΠΑΛ είναι πάνω από 17 ετών διότι μπορεί να είναι άνεργοι ή απλώς να θέλουν να έχουν μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή τους και δεν έχουν τη δυνατότητα για διάφορους λόγους να παρακολουθήσουν εσπερινό ΕΠΑΛ είτε δεν έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν ένα ιδιωτικό ΙΕΚ για να σπουδάσουν την ειδικότητα που τους αρέσει.

Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, ανεξαρτήτως ηλικίας και όχι μόνο σε αυτούς που έχουν τις οικονομικές δυνατότητες.

Ζητούμε την άμεση απόσυρση των διατάξεων αυτών.

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Maurice Born, ο φιλέλληνας Γαλλο-Ελβετός αρχιτέκτονας και εθνολόγος
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
«Ένας εκπαιδευτικός που είναι άρτια προετοιμασμένος και μπορεί να διαχειριστεί την τάξη του, τους μαθητές του, δεν έχει να φοβηθεί κάτι, εξάλλου η...
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
ΟΙΕΛΕ για νομοσχέδιο Κεραμέως: Καταργείται το προστατευτικό καθεστώς των συμβάσεων εργασίας των εκπαιδευτικών
ΟΙΕΛΕ για νομοσχέδιο Κεραμέως: Καταργείται το προστατευτικό καθεστώς των συμβάσεων εργασίας των εκπαιδευτικών
Το κείμενο ανάλυσης των επιπτώσεων του νομοσχεδίου Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση έχουν επιμεληθεί το Προεδρείο της ΟΙΕΛΕ σε συνεργασία με τους...
ΟΙΕΛΕ για νομοσχέδιο Κεραμέως: Καταργείται το προστατευτικό καθεστώς των συμβάσεων εργασίας των εκπαιδευτικών