«Η κοινωνιολογία συνδέει το σχολειο με την κοινωνία - Μην τη στερείτε από τους μαθητές»
Ανοικτή επιστολή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου Κοινωνικών Επιστημών στην Υπουργό Παιδείας

κ. Υπουργέ,

το κεντρικό ερώτημα στο οποίο κάθε εκπαιδευτική αλλαγή, κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση οφείλει να απαντά, είναι: Τι είδους πολίτες θέλουμε να διαμορφώσουμε;

Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε ότι η κατάργηση της Κοινωνιολογίας από πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα αποδυναμώνει το αξιακό και μορφωτικό οπλοστάσιο των μαθητών/τριών, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες που ο κόσμος αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς επηρεάζοντας την καθημερινότητα όλων των ανθρώπων, οι οποίοι δεν είναι εύκολο να διαχειριστούν οικονομικά, κοινωνικά και ψυχολογικά τις αλλαγές αυτές.

Δεν κατανοούμε  πώς είναι δυνατόν ένα νομοσχέδιο που εισάγει την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, ταυτόχρονα να καταργεί ένα μάθημα, χωρίς να έχει προηγουμένως αξιολογηθεί η συμβολή του στην εκπαίδευση και χωρίς να υπάρχει στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου οποιαδήποτε αναφορά στην σκοπιμότητα της συγκεκριμένης ρύθμισης.

Οι κοινωνικές επιστήμες διαμορφώνουν «κοινωνικά εγγράμματους» πολίτες, προετοιμάζουν τον/ην σημερινό/ή μαθητή/τρια  για το ρόλο του ενεργού πολίτη, τον/ην εξοικειώνουν με τον τρόπο προσέγγισης των κοινωνικών προβλημάτων, τον/ην βοηθούν να αποκτήσει εκείνες τις απαραίτητες ικανότητες και δεξιότητες, ώστε να μπορέσει να κατανοήσει το κοινωνικό γίγνεσθαι και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής  και του μέλλοντος με ατομική και συλλογική ευθύνη. Τον/ην  καθιστούν ικανό/ή να συμμετέχει στη συλλογική προσπάθεια  για μια κοινωνία καλύτερη.

Η Κοινωνιολογία  μαθαίνει στους μαθητές και τις μαθήτριες τον τρόπο να σκέφτονται, να προσεγγίζουν διεπιστημονικά τα κοινωνικά φαινόμενα, τους κοινωνικούς μετασχηματισμούς και τις αιτίες τους. Η Κοινωνιολογία προάγει  το σεβασμό των δικαιωμάτων και το σεβασμό της διαφοράς, καταδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούνται και αναπαράγονται  τα στερεότυπα, μιλά  για το ρατσισμό και την προκατάληψη,  για τη βία και τον εκφοβισμό, για την κοινωνική ευαισθησία και την κοινωνική αλληλεγγύη, για την κοινωνική συνοχή, για την αξία της προόδου του καθένα και της καθεμίας ξεχωριστά και όλων μαζί. Η Κοινωνιολογία είναι αυτή που ενσωματώνει τον κοινωνικό προβληματισμό στη διδασκαλία, που συνδέει το σχολείο με την κοινωνία, που υποστηρίζει  τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατακτήσουν τη γνώση μέσα από τη νοητική κόπωση που αυτή προϋποθέτει αλλά και την κριτική θεώρηση που η συνθετότητα του κόσμου απαιτεί.

Μην στερήσετε από τους μαθητές και τις μαθήτριες αυτή τη δυνατότητα, μην στερήσετε από τους μαθητές και τις μαθήτριες αυτό  το δικαίωμα.

Με εκτίμηση

Ακριβή Γεωργούση, ΣΕΕ ΠΕ78, ΠΕ.ΚΕ.Σ. Δυτ. Ελλάδας.

Π. Μιμιλίδου, Σ.Ε.Ε. ΠΕ78, 2ο ΠΕ.ΚΕ.Σ. Κ. Μακεδονίας.

Ειρήνη Καρδάση, Σ.Ε.Ε. ΠΕ78, ΠΕ.ΚΕ.Σ. Πελοποννήσου.

Νικολέτα Μπεχλιβάνη, Σ.Ε.Ε ΠΕ78, 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ  Κ. Μακεδονίας.

Κώστας Θεριανός, Σ.Ε.Ε. ΠΕ78, 4ο ΠΕ.ΚΕ.Σ. Αττικής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών
ΑΣΕ κατά Παρεμβάσεων: «Το ψέμα και η λάσπη δεύτερη φύση τους»
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών απαντά στις κατηγορίες του ‘Εκπαιδευτικού Ομίλου’ για την ΠΕΣΕΚ, καταγγέλλοντας «ψεύδη και συκοφαντία»
ΑΣΕ κατά Παρεμβάσεων: «Το ψέμα και η λάσπη δεύτερη φύση τους»
φοιτητές
Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Θολό το μέλλον τους – Πήραν άδεια, μπορεί να μη λειτουργήσουν
Επιστήμονες της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) θα κρίνουν αν οι τέσσερις μη κρατικές σχολές (τρεις νομικές, μία ιατρική), που πήραν...
Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Θολό το μέλλον τους – Πήραν άδεια, μπορεί να μη λειτουργήσουν
Κώστας Βλάσης
Ο Κώστας Βλάσης Υφυπουργός Παιδείας στο alfavita.gr: "Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων"
ΆΡΘΡΟ του υφυπουργού Παιδείας Κώστα Βλάση στο alfavita.gr για την «11η Σεπτεμβρίου, την "Πρωτοχρονιά" της εκπαιδευτικής κοινότητας»
Ο Κώστας Βλάσης Υφυπουργός Παιδείας στο alfavita.gr: "Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων"
agiasmos_sholeion.jpg
Μήνυμα Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων: Το σχολείο ως χώρος ανάπτυξης και συνεργασίας
Τονίζει ότι το σχολείο αποτελεί ζωτικό χώρο ανάπτυξης, όπου τα παιδιά καλλιεργούν γνώσεις, αξίες και δεξιότητες, ενώ οι εκπαιδευτικοί, με την...
Μήνυμα Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων: Το σχολείο ως χώρος ανάπτυξης και συνεργασίας