Η απόφαση της Κυβέρνησης για επιστροφή όλων των τάξεων του Λυκείου και των Γυμνασίων αφήνει ανοικτά και αναπάντητα αρκετά ζητήματα σε σχέση με την υγειονομική προστασία της κοινωνίας. Παράλληλα, η επάνοδος στα σχολεία συνοδεύεται από προχειρότητα στη λήψη των μέτρων και την οργάνωσή της, έλλειψη ειδικής ενημέρωσης των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της κατάστασης, απουσία ειδικής ενημέρωσης προς τους γονείς και τους μαθητές για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας εντός των σχολείων και των ΜΜΜ. Ειδικότερα οι παλινωδίες της επιστημονικής επιτροπής ως προς τη χρήση των μέσων ατομικής προστασίας έχουν δημιουργήσει σύγχυση στην κοινωνία γενικότερα και τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς ειδικότερα.
Είμαστε αντίθετοι σε αυτή την απόφαση, καθώς:
- Δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για έλεγχο πιθανών κρουσμάτων μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών ούτε προβλέπεται η διενέργεια και προληπτικών διαγνωστικών τεστ.
- Δεν μπορεί με το υπάρχον προσωπικό καθαριότητας να διασφαλιστεί η καθαριότητα που επιβάλλεται από όλα τα πρωτόκολλα για την πρόληψη και την αποφυγή της μόλυνσης από τον ιό και δεν έχει ακόμα διασφαλιστεί η διάθεση προσωπικού καθαριότητας από άλλες υπηρεσίες των δήμων.
- Δεν μπορεί να θεωρείται προαιρετική η χρήση μάσκας στο σχολείο, όπου ο συνωστισμός είναι αναπόφευκτος ακόμη και στα διαλείμματα, ούτε να απαιτείται οι οικογένειες και οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν μια τόσο μεγάλη, όπως κατάληξε να είναι, δαπάνη.
- Τα γραφεία των καθηγητών (τα οποία δεν αναφέρει κανείς από τους κυβερνώντες) είναι στην πλειοψηφία τους ακατάλληλα να φιλοξενήσουν τους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις.
- Με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο δεν καλύπτονται οι αναπληρωτές με την άδεια ειδικού σκοπού. Παράλληλα πολλοί εκπαιδευτικοί με υποκείμενα νοσήματα που δεν περιλαμβάνονται στη λίστα ειδικών νοσημάτων μένουν ακάλυπτοι.
- Είναι αδύνατο να τηρηθεί η απόσταση του 1,5 μέτρου από όλους μεταξύ των μαθητών και παράλληλα να χωρέσουν οι μισοί από αυτούς , ώστε να γίνει το εκ περιτροπής μάθημα, σε όλα τα σχολεία, ενώ σε πολλά δεν μπορούν να τηρηθούν ούτε οι στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής, λόγω υποδομών.
- Ειδικότερα είναι αδύνατη σε πολλά σχολεία η τήρηση του 1,5 μέτρου απόστασης ασφαλείας ακόμα και με τον χωρισμό των τμημάτων στα δύο (σε κάποια οι αίθουσες είναι τόσο μικρές που μπορεί να χρειαστεί περαιτέρω χωρισμός).
- Διακυβεύεται ακόμα και η ομαλή διεξαγωγή των πανελλαδικών με τη συμμετοχή όλων των υποψηφίων, καθώς η επιστροφή όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας στο σχολείο αυξάνει τοις πιθανότητες αναζωπύρωσης των κρουσμάτων στον σχολικό πληθυσμό.
- Δεν υπάρχει σοβαρό εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό επίδικο (εκτός της γ΄ λυκείου) αφού θα γίνουν μαθήματα δέκα ημερών μόνο.
Ταυτόχρονα -και κυρίως- αρνούμαστε να δεχτούμε τη διεξαγωγή του μαθήματός μας σε live streaming υιοθετώντας την σχετική απόφαση της ΟΛΜΕ, όχι μόνο γιατί παραβιάζει τις διατάξεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών μας, αλλά και γιατί κάτι τέτοιο καταργεί την απαιτούμενη ελευθερία του εκπαιδευτικού στην τάξη του, θα χρησιμοποιηθεί στην μεθοδευόμενη αξιολόγηση που επανέρχεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο και δημιουργεί συνθήκες ελέγχου από οποιονδήποτε. Συνάμα είναι τεχνικά ανέφικτο δεδομένου του τεχνικού εξοπλισμού των σχολείων.
Κατ’επέκταση υιοθετούμε τις δράσεις που αποφάσισε η ΟΛΜΕ στην ανακοίνωση της 4/5/20:
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ έστω και τώρα να αναθεωρήσει την απόφαση για άνοιγμα των Γυμνασίων, της Α και Β Λυκείου και την απόφαση να παραστούν οι εκπαιδευτικοί στις 6 Μαΐου στα σχολεία. Για τις 11 Μαΐου, ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων της Γ λυκείου, να λάβει τα απαραίτητα ατομικής προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Προκηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας για την Τετάρτη 6 Μαΐου για τις 3 τελευταίες ώρες (για τις 3 πρώτες προκηρύσσει η ΟΛΜΕ) του ημερήσιου και του εσπερινού ωραρίου ως πρώτο βήμα αντίδρασης τόσο για το άνοιγμα των σχολείων όσο και για το κατατεθέν νομοσχέδιο.
Εάν το ΥΠΑΙΘ δεν ανακαλέσει την απόφαση να παραστούν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία από αυτήν τη βδομάδα καλούμε όσους συναδέλφους ανήκουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειας τους σε ευπαθείς ομάδες να κάνουν χρήση των προβλεπόμενων αδειών (ειδικού σκοπού, αναρρωτικές, κανονικές) για τις 7 και 8 Μαΐου.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν με τηλεδιάσκεψη την τρέχουσα βδομάδα και να καταγράψουν εάν τηρούνται οι προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων με βάση το σχετικό υπόμνημα της ΟΛΜΕ (30.4.20) και τους κανόνες του ΕΟΔΥ.
Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις:
- Να αποσταλεί άμεσα επιστολή από το σύλλογο διδασκόντων στους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών, που θα τους ενημερώνει για όλα τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.
- Να αποσταλεί επιστολή στις ΔΔΕ με τις καταγεγραμμένες ελλείψεις που αφορούν σε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, απευθύνοντάς τους επίσημο ερώτημα για το αν και με ποιο τρόπο θα συνεχιστεί η λειτουργία του σχολείου τους. Κανένα σχολείο να μην συνεχίσει την λειτουργία του, αν δεν λάβει επίσημη ενυπόγραφη απάντηση από τη ΔΔΕ, που να διαβεβαιώνει ότι δε συντρέχει κανένας κίνδυνος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους, από τη λειτουργία του σχολείου, παρά τις καταγεγραμμένες ελλείψεις.
Υπενθυμίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν υλοποιούμε την προφορική εντολή περί ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη