Για τον κλάδο των Κοινωνικών Επιστημών ΠΕ 78
Επιστολή της Αικατερίνης Σουβαλιώτη , Κοινωνιολόγος, Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός ΠΕ 78

Προς την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας,

Το παρόν έγγραφο με τις ακόλουθες σκέψεις / θέσεις, θα μπορούσε να λειτουργήσει με επίκληση στο συναίσθημα. Ωστόσο, σε μια κοινωνία που οι θεσμοί της λειτουργούν ορθολογικά θωρώ πως κάτι τέτοιο δεν θα συνταίριαζε.  

Ας σκεφτούμε λοιπόν λογικά…

Η οικονομία, η κοινωνία, η πολιτική και η πολιτιστική ζωή δεν εξελίσσονται απομονωμένα, αλλά βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση μεταξύ τους, με σχέσεις αλληλεπίδρασης.

Τη σχέση αυτή, ανά τους αιώνες προσπάθησαν να κατανοήσουν κοινωνικοί στοχαστές, επιστήμονες, σε μια προσπάθεια να λύσουν τα κοινωνικά προβλήματα και να πετύχουν την ευημερία της εκάστοτε  κοινωνίας.

Θεσμοί, είδη εξουσίας, επιστήμες, τέχνες, εκπαίδευση δέχτηκαν ποικίλες επιρροές σε μια προσπάθεια να αμβλυνθούν οι ανισότητες, οι αδικίες, κατά το δοκούν συχνά.

Καμία κοινωνία όμως δεν φτιάχνεται από το κατά πόσο ψηλά και στέρεα είναι τα εποικοδομήματα. Οι κοινωνίες φτιάχνονται από πολίτες σκεπτόμενους, από πολίτες που νοιάζονται για τον συνάνθρωπο, από πολίτες που έχουν την ικανότητα να αφουγκράζονται, να έχουν εν συναίσθηση, να προβληματίζονται, να έχουν άποψη, να είναι ελεύθεροι.

Ο πολίτης είναι η βάση και εάν η βάση δεν έχει θεμέλια μπορεί να  γκρεμιστεί το εποικοδόμημα.

Και φτάνουμε εν έτει 2020, σε μια χώρα που έχει δεχτεί πολλαπλά χτυπήματα στα εποικοδομήματά της. Ένα από αυτά της εκπαίδευσης που δέχεται όλες τις αλλαγές της εκάστοτε ιδεολογικής προσέγγισης.

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, κάνετε λόγο για εθελοντισμό, για σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, για ρομποτική, καινοτόμες ιδέες, καλλιέργεια δεξιοτήτων και πολλά συναφή στο πολυνομοσχέδιο που προτίθεστε να περάσετε, αφανίζοντας ουσιαστικά έναν βασικό κλάδο που μπορεί να προσφέρει κι προσέφερε τόσα χρόνια με τα μαθήματά του.

Τον κλάδο των Κοινωνικών Επιστημών ΠΕ 78.

Η εκπαίδευση δεν κάνει διακρίσεις. Αγκαλιάζει όλα τα παιδιά, από όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα, με όλες τις μαθησιακές ανάγκες, όλα τα διδακτικά αντικείμενα, δεν υποβιβάζει εκπαιδευτικούς κι δεν διαχωρίζει σε κύρια κι δευτερεύοντα, τριτεύοντα μαθήματα. Η εκπαίδευση ανθίζει όταν αφήνει τα στελέχη της να αναπνέουν ελεύθερα, χωρίς φιμώσεις.

Παρακαλούμε μην φιμώσετε κι μην αφανίσετε τις κοινωνικές επιστήμες.

Κάθε επιστημονική θέση πρέπει να επαληθεύεται με πείραμα για να γίνεται αποδεκτή. Δώστε έδαφος μεταξύ άλλων επιστημών στο σχολείο να δούμε τους καρπούς των κοινωνικών επιστημών. Μην αντιμετωπίζετε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς ως πειραματόζωα.

Με εκτίμηση,

Σουβαλιώτη Αικατερίνη , Κοινωνιολόγος

 Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός ΠΕ 78

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σχολείο
Αντιδράσεις στον Εύοσμο για τη μετατροπή του 6ου Γυμνασίου και του 3ου ΓΕΛ σε Ωνάσεια Σχολεία
Εκπαιδευτικοί και γονείς του Ευόσμου ζητούν την άμεση ανάκληση της μετατροπής του 6ου Γυμνασίου και του 3ου ΓΕΛ σε Ωνάσεια Σχολεία
Αντιδράσεις στον Εύοσμο για τη μετατροπή του 6ου Γυμνασίου και του 3ου ΓΕΛ σε Ωνάσεια Σχολεία
tsanta_sholeio
Η αγανάκτηση των γονέων απέναντι στα κενά της δημόσιας εκπαίδευσης
Επιστολή μητέρας, γονέων ολόκληρου τμήματος και του συλλόγου Γονέων του 11ου ΔΣ Χανίων: «Δεν υπάρχει υπομονή πια, μόνο αγανάκτηση»!
Η αγανάκτηση των γονέων απέναντι στα κενά της δημόσιας εκπαίδευσης