Προς την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας,
Το παρόν έγγραφο με τις ακόλουθες σκέψεις / θέσεις, θα μπορούσε να λειτουργήσει με επίκληση στο συναίσθημα. Ωστόσο, σε μια κοινωνία που οι θεσμοί της λειτουργούν ορθολογικά θωρώ πως κάτι τέτοιο δεν θα συνταίριαζε.
Ας σκεφτούμε λοιπόν λογικά…
Η οικονομία, η κοινωνία, η πολιτική και η πολιτιστική ζωή δεν εξελίσσονται απομονωμένα, αλλά βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση μεταξύ τους, με σχέσεις αλληλεπίδρασης.
Τη σχέση αυτή, ανά τους αιώνες προσπάθησαν να κατανοήσουν κοινωνικοί στοχαστές, επιστήμονες, σε μια προσπάθεια να λύσουν τα κοινωνικά προβλήματα και να πετύχουν την ευημερία της εκάστοτε κοινωνίας.
Θεσμοί, είδη εξουσίας, επιστήμες, τέχνες, εκπαίδευση δέχτηκαν ποικίλες επιρροές σε μια προσπάθεια να αμβλυνθούν οι ανισότητες, οι αδικίες, κατά το δοκούν συχνά.
Καμία κοινωνία όμως δεν φτιάχνεται από το κατά πόσο ψηλά και στέρεα είναι τα εποικοδομήματα. Οι κοινωνίες φτιάχνονται από πολίτες σκεπτόμενους, από πολίτες που νοιάζονται για τον συνάνθρωπο, από πολίτες που έχουν την ικανότητα να αφουγκράζονται, να έχουν εν συναίσθηση, να προβληματίζονται, να έχουν άποψη, να είναι ελεύθεροι.
Ο πολίτης είναι η βάση και εάν η βάση δεν έχει θεμέλια μπορεί να γκρεμιστεί το εποικοδόμημα.
Και φτάνουμε εν έτει 2020, σε μια χώρα που έχει δεχτεί πολλαπλά χτυπήματα στα εποικοδομήματά της. Ένα από αυτά της εκπαίδευσης που δέχεται όλες τις αλλαγές της εκάστοτε ιδεολογικής προσέγγισης.
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, κάνετε λόγο για εθελοντισμό, για σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, για ρομποτική, καινοτόμες ιδέες, καλλιέργεια δεξιοτήτων και πολλά συναφή στο πολυνομοσχέδιο που προτίθεστε να περάσετε, αφανίζοντας ουσιαστικά έναν βασικό κλάδο που μπορεί να προσφέρει κι προσέφερε τόσα χρόνια με τα μαθήματά του.
Τον κλάδο των Κοινωνικών Επιστημών ΠΕ 78.
Η εκπαίδευση δεν κάνει διακρίσεις. Αγκαλιάζει όλα τα παιδιά, από όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα, με όλες τις μαθησιακές ανάγκες, όλα τα διδακτικά αντικείμενα, δεν υποβιβάζει εκπαιδευτικούς κι δεν διαχωρίζει σε κύρια κι δευτερεύοντα, τριτεύοντα μαθήματα. Η εκπαίδευση ανθίζει όταν αφήνει τα στελέχη της να αναπνέουν ελεύθερα, χωρίς φιμώσεις.
Παρακαλούμε μην φιμώσετε κι μην αφανίσετε τις κοινωνικές επιστήμες.
Κάθε επιστημονική θέση πρέπει να επαληθεύεται με πείραμα για να γίνεται αποδεκτή. Δώστε έδαφος μεταξύ άλλων επιστημών στο σχολείο να δούμε τους καρπούς των κοινωνικών επιστημών. Μην αντιμετωπίζετε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς ως πειραματόζωα.
Με εκτίμηση,
Σουβαλιώτη Αικατερίνη , Κοινωνιολόγος
Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός ΠΕ 78
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη