Παρεμβάσεις ΔΕ: Nα μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για την Παιδεία!
Nα μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για την Παιδεία, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης!

Ανακοίνωση των Παρεμβάσεων ΔΕ

Να σταματήσει η πανδημία αντιλαϊκών πολιτικών!

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ως γνήσιος εκπρόσωπος του νεοσυντηρητικού «ορθού λόγου» και του νεοφιλελεύθερου οικονομικού δόγματος, επέλεξε τις σημερινές συνθήκες για να καταθέσει το νομοσχέδιο για την Παιδεία. Εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, με κλειστά τα σχολεία και χωρίς δυνατότητα Γενικών Συνελεύσεων του κλάδου. Με την επιβολή καθεστώτος έκτακτης ανάγκης, με τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα σε γύψο, με τις λαϊκές ελευθερίες σε περιορισμό. Με απαγόρευση κυκλοφορίας και συναθροίσεων, με ήδη 85 νεκρούς και 100 διασωληνωμένους, με τον πληθυσμό φοβισμένο και τρομαγμένο. Την ίδια ώρα, η κοινή λογική δύσκολα μπορεί να ταυτίσει το δόγμα της όποιας «κανονικότητας» με την πάγια αδυναμία του ΕΣΥ, να αντέξει τέτοια κρίση χωρίς γενναία κρατική ενίσχυση και θωράκιση. Με τους τουλάχιστον 110.000 απολυμένους ή με «αναστολή σύμβασης», να αυξάνονται. Οι προτεραιότητες της νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης της ΝΔ παραμένουν, στο ακέραιο, στις ίδιες κατευθύνσεις των ΟΟΣΑ, Ε.Ε. και ΔΝΤ, για τη Δημόσια Παιδεία και Υγεία. Εξ ανάγκης ανακάλυψε τώρα την αξία της Δημόσιας υγείας, ενώ ο υφυπουργός υγείας χαρακτηρίζει ιδεοληψία τον διορισμό μονίμων γιατρών και νοσηλευτών. Συρρίκνωση, περικοπές, υποχρηματοδότηση, υπολειτουργία είναι το καταστροφικό τοπίο των περιοριστικών πολιτικών και συμφώνων σταθερότητας που έχουν επιφέρει δεκάδες χιλιάδες νεκρούς, ειδικά στην Ευρώπη, με τη διαλυμένη δημόσια υγεία.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, με την υποστήριξη όλου του σάπιου καθεστωτικού πολιτικού προσωπικού, αφού προσπάθησε συστηματικά να ξεγελάσει, εν μέσω πανδημίας, ολόκληρη την κοινωνία για συνέχιση της εκπαιδευτικής «κανονικότητας», αφού πίεσε και εκβίασε τους δασκάλους και τους καθηγητές, με τη λεγόμενη «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», με επικοινωνιακά τρικ, προσπάθησε να πάρει τα εχέγγυα του επίσημου συνδικαλιστικού κινήματος και σε ένα βαθμό το πέτυχε.  Σε ένα Δημόσιο πλαίσιο εκπαίδευσης με καταρρέοντα κτίρια και εργαστήρια, με μηδαμινές άλλες υλικοτεχνικές υποδομές, με όξυνση της ταξικής διαφοροποίησης, με σχολικά και οικογενειακά περιβάλλοντα τουλάχιστον προβληματικά λόγω της πανδημίας, της ανεργίας και της φτώχειας. Εξάλλου την έβγαλαν με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς τα δέκα τελευταία χρόνια, με τάξεις που λειτουργούσαν με 27 και πάνω μαθητές και με δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές για κάλυψη κενών. Φέτος κενά υπήρχαν μέχρι και που έκλεισαν τα σχολεία στις 11 Μάρτη.

Αυτή ακριβώς τη στιγμή το ΥΠΑΙΘ επέλεξε να επιτεθεί. Με άμεση σύνδεση των επικοινωνιακών πολιτικών του με την αντιλαϊκή πολιτική και στόχευση. Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει, σύμφωνα με διαρροές: Διορθωτικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ “Γαβρόγλου”(βλέπε μείωση εισακτέων, βάση του 10 κ.ά.), επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών- Επιμόρφωση, πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων, νέες Θεματικές Ενότητες στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο, ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση σύμπραξης των ελληνικών με ξένα Πανεπιστήμια (βλέπε κολλέγια), ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών, ρυθμίσεις για μη απαιτητή αναγνώριση από  ΔΟΑΤΑΠ πτυχίων, για υποψήφιους φοιτητές πολίτες εκτός ευρωπαϊκής Ένωσης που επιθυμούν να εγγραφούν στα ξενόγλωσσα τμήματα των ελληνικών Πανεπιστημίων.

Είναι, αν προχωρήσει, ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, με καταβαράθρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων σε ένα πιο ταξικό σχολείο, ένα Λύκειο εξεταστικό Γολγοθά, με περιορισμένη τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ και με ενίσχυση της πιο εκτεταμένης και βαθιάς ιδιωτικοποίησης. Με στόχο την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, που πριν λίγες μέρες «εθελοντικά» πρόσδενε στο άρμα της «αλληλέγγυας εξ αποστάσεως» που δεν συνδεόταν, υποτίθεται, με την αξιολόγηση και τα άλλα κομμάτια του νομοσχεδίου, όπως τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» της προωθημένης τεχνολογίας και την επιμόρφωση.

Ο λαός και ο κόσμος της εκπαίδευσης ποτέ δεν είχε να επιλέξει, με «ατομική ευθύνη» κιόλας, ανάμεσα στον αναπνευστήρα και τις ΜΕΘ που δεν έχει το ΕΣΥ και σε άλλες απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές. Γιατί σίγουρα θα επέλεγε το πρώτο. Για τουλάχιστον 11 χρόνια και για όσες δημόσιες δομές δεν έκλεισαν, καμία υλικοτεχνική υποδομή δεν έχει εξελιχθεί και υποστηριχτεί, ως συνέπεια των εγκληματικών πολιτικών όλων των κυβερνήσεων. Αλλά ο λαός μπορεί μόνο να αποφασίσει την πλατιά, μαζική διεκδίκηση και κατάκτηση όλων των απαραίτητων, σύγχρονων, δημόσιων δομών και υποδομών, με επάρκεια μόνιμου επιστημονικού προσωπικού και υλικών προϋποθέσεων, για την  απρόσκοπτη λειτουργία και την διασφάλιση των κοινωνικών αγαθών της Παιδείας, της Υγείας, της κοινωνικής πρόνοιας για τους εργαζόμενους και αυτούς που τις έχουν ανάγκη. Όλα αυτά είναι πρωταρχική υποχρέωση του κράτους για ένα Δημόσιο και δωρεάν σύστημα Παιδείας και Υγείας,  χωρίς παρεκκλίσεις, αέναη λιτότητα και δυσβάσταχτες περικοπές.

Ο λαός και οι εργαζόμενοι έχουν μόνο να επιλέξουν το δρόμο του συνεχούς και μακροχρόνιου αγώνα για τις κατακτήσεις και τα δικαιώματα του πληθυσμού που δεν πρέπει να αναιρεθούν, πριν, κατά την διάρκεια και μετά την παρούσα πανδημία και τις συνθήκες έκτακτης ανάγκης, που είναι η μεγαλύτερη κρίση που έχει περάσει η χώρα μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.

Στην κρίσιμη αυτή φάση για την κοινωνία και την εκπαίδευση, ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις, με ξεκάθαρο και ανυποχώρητο λόγο και πράξη είπαμε, χωρίς περιστροφές, τα πράγματα με το όνομά τους, αμφισβητώντας την επίπλαστη ομοψυχία των αστικών κομμάτων και θέτοντας εμπόδια στον ταξικό αποπροσανατολισμό του επίσημου συνδικαλισμού και όλων όσων επέλεξαν να διεκδικήσουν μια άλλη «κανονικότητα».

Και τώρα λέμε ότι αυτό το νομοσχέδιο για την Παιδεία δεν πρέπει να κατατεθεί, γιατί θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την θέση του κόσμου της εκπαίδευσης από κάθε πλευρά (δικαιώματα, μισθοί κλπ), αλλά και θα πετάξει έξω από το δημόσιο σχολείο μεγάλο κομμάτι μαθητών, που δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει και θα οδηγηθεί στην ανειδίκευτη και φτηνή εργασία. Αλλά και ευρύτερα, θα πρέπει να πρωτοστατήσουμε για να απαγορευτούν οι απολύσεις, να σταματήσει η διάλυση των εργασιακών δικαιωμάτων του λαού. Άμεσα, να ενισχυθεί και να θωρακιστεί το ΕΣΥ με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό, τις υλικοτεχνικές υποδομές, τις ΜΕΘ, τα μαζικά τεστ για την υγεία του πληθυσμού. Να σταματήσουν οι συμπράξεις και τα δώρα στον ιδιωτικό τομέα, να επιταχθούν όλες οι δομές των ιδιωτών χωρίς αποζημίωση.

Για να αποφευχθούν τα χειρότερα πρέπει η κυβέρνηση και το κράτος να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στον πληθυσμό και να αφήσουν τα επικοινωνιακά παιχνίδια και την χειραγώγηση του πληθυσμού μέσω των ΜΜΕ. Οι συνδικαλιστικές παρατάξεις, στο πλαίσιο αυτό,  θα πρέπει να σταματήσουν να στηρίζουν το κράτος και την εργοδοσία και να αποδέχονται στο όνομα των εργαζομένων μέτρα και πολιτικές «κατά συνθήκη» σήμερα και με κάθε συνθήκη αύριο. Για τους λόγους αυτούς καλέσαμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να συνεδριάσει άμεσα με επείγοντα ζητήματα: 

  • Στήριξη της Πανελλαδικής μέρας δράσης για τη Δημόσια Υγεία την Τρίτη 7/4
  • Για τον πρώτο νεκρό συνάδελφο στην εκπαίδευση από την Καστοριά, για τους άλλους συναδέλφους που έχουν προσβληθεί από την πανδημία, για τα μέτρα προστασίας των άλλων συναδέλφων
  • Εργασιακά δικαιώματα και αντεργατική λαίλαπα (απολύσεις, μειώσεις μισθών κ.ά.)
  • Κοινωνικός αυτοματισμός, μείωση μισθών και καταπάτηση δικαιωμάτων στο Δημόσιο
  • Προάσπιση των δικαιωμάτων μεταναστών και προσφύγων απέναντι στην πανδημία
  • Πολυνομοσχέδιο για την παιδεία
  • Η επόμενη μέρα στα σχολεία (ενδοσχολικές, πανελλαδικές εξετάσεις, ύλη μαθημάτων κλπ)
  • Τρόποι έκφρασης κοινωνικής ταξικής αλληλεγγύης από πλευράς Ομοσπονδίας (ενίσχυση οικογενειών συναδέλφων και μαθητών που έχουν θύματα ή νοσούντες και έχουν ανάγκη, αιμοδοσίες κ.ά)

Καλούμε, έστω και τώρα, όλες τις συνδικαλιστικές παρατάξεις στην ΟΛΜΕ να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στον κλάδο και να γίνει  ΔΣ της ΟΛΜΕ, που έχει να συνεδριάσει από 13 Μάρτη.                                                                                                        

Ως ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Δ.Ε. χαιρετίζουμε τις συντεταγμένες και δυναμικές συγκεντρώσεις στην πανελλήνια μέρα δράσης για τη στήριξη του ΕΣΥ, την Τρίτη 7 Απρίλη, στις πύλες των νοσοκομείων και των μονάδων υγείας όλης της χώρας. Η κυβέρνηση της ΝΔ παρέταξε προκλητικά απέναντι σε νοσοκομειακούς και αλληλέγγυους μονάδες ΔΙΑΣ να ζητούν «έντυπα βεβαίωσης μετακίνησης», μπουκάροντας μέσα στο νοσοκομείο στην περίπτωση του Ευαγγελισμού. Καταγγέλλουμε την αστυνομική βία και αυθαιρεσία. Να ικανοποιηθούν τώρα όλα τα αιτήματα των υγειονομικών.  Συνεχίζουμε για την υπεράσπιση της ζωής και των δικαιωμάτων όλου του εργαζόμενου λαού. Με κοινωνική-ταξική ενότητα και αλληλεγγύη σήμερα, μπορούμε να πετύχουμε νίκες! Αύριο μπορεί και να ΄ναι αργά!

7 Απρίλη του ‘20

σχετικά άρθρα

Σ. Ζαχαράκη: Πιστεύω σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη - Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθητών
Σ. Ζαχαράκη: Πιστεύω σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη - Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθητών
«Στην Α δημοτικού και στο νηπιαγωγείο υπήρχε η μείωση στα 22 παιδιά για έναν χρόνο. Άρα ουσιαστικά ομογενοποιείται αυτό το οποίο υπήρχε σε όλες τις...
Σ. Ζαχαράκη: Πιστεύω σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη - Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθητών
«Η υπ. Παιδείας δεν επιθυμεί συναίνεση και προσπαθεί να καρπωθεί το έργο του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση»
«Η υπ. Παιδείας δεν επιθυμεί συναίνεση και προσπαθεί να καρπωθεί το έργο του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση»
«Ο ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησε νέα ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης στα γενικά σχολεία, κάλυψε σημαντικές ελλείψεις σε ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς...
«Η υπ. Παιδείας δεν επιθυμεί συναίνεση και προσπαθεί να καρπωθεί το έργο του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση»
Κινητοποίηση για τον Τζ. Φλόιντ στην Αθήνα - Επεισόδια στην αμερικάνικη πρεσβεία (Βίντεο)
Κινητοποίηση για τον Τζ. Φλόιντ στην Αθήνα - Επεισόδια στην αμερικάνικη πρεσβεία (Βίντεο)
Σε εξέλιξη πορεία για τη δολοφονία του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ, στο κέντρο της Αθήνας
Κινητοποίηση για τον Τζ. Φλόιντ στην Αθήνα - Επεισόδια στην αμερικάνικη πρεσβεία (Βίντεο)
Σ. Νικολάου: Ο Β. Δημάκης έλεγε ψέματα και ξεσήκωνε τους κρατούμενους
Σ. Νικολάου: Ο Β. Δημάκης έλεγε ψέματα και ξεσήκωνε τους κρατούμενους
Η γ.γ Αντεγκληματικής Πολιτικής υποστηρίζει ότι ο κρατούμενος φοιτητής έλεγε ψέματα, καθώς και ότι θα μπορούσε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του από...
Σ. Νικολάου: Ο Β. Δημάκης έλεγε ψέματα και ξεσήκωνε τους κρατούμενους