Στον αστερισμό του εκπαιδευτικού πολυθρόνα – κρεβάτι. Αντί καρναβαλιού
Για την εισαγωγή νέων θεματικών κύκλων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και την προσχολική αγωγή

Κόντρα στην καταθλιπτική ατμόσφαιρα που μας περιβάλλει τελευταία, βλέπετε ορδές μεταναστών, κορωνοϊός, καραντίνες και θέλοντας να διασκεδάσουμε λίγο την πικρία που νοιώθουμε από την ματαίωση του καρναβαλιού, βρίσκουμε μία ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας και του ΙΕΠ, για να ανακαλύψουμε ότι πραγματικά, αν μη τι άλλο, οι ιθύνοντες νόες και αυτοί που χαράσσουν εκπαιδευτική πολιτική έχουν φοβερά αναπτυγμένη την αίσθηση του χιούμορ.

Με τον πομπώδη και βαρύγδουπο τίτλο: «Σύγχρονες δεξιότητες και εφόδια για τους μαθητές μας. Καλλιεργούμε τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, ενισχύουμε τη βιωματική και εργαστηριακή μάθηση» το υπουργείο παιδείας σε συνεργασία με το ΙΕΠ ανακοινώνει ότι εντάσσονται πιλοτικά στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα από Σεπτέμβρη 2020 τα εργαστήρια δεξιοτήτων με 4 βασικούς θεματικούς κύκλους και επιμέρους ενότητες. Πρώτος θεματικός κύκλος. Ζω καλύτερα, ευ ζην, μαθήματα ζωής και αγωγής της υγείας, με επιμέρους ενότητες αυτομέριμνα και πρόληψη, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, πρόληψη εξαρτήσεων, οδική ασφάλεια, διατροφή και ψυχική υγεία. Τέταρτος θεματικός κύκλος. Δημιουργώ και καινοτομώ, δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία. Χτίσε νέες ιδέες, δώσε νέες λύσεις. Επιμέρους ενότητες. Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας, νεανική επιχειρηματικότητα, ρομποτική, STEM/STEAM (καθώς έγραφα αυτές τις δύο λέξεις με ρώτησε ο γιος μου “τι είναι αυτό μαμά;” και του απάντησα θα σας πει η κυρία στο σχολείο παιδί μου), νέες τεχνολογίες, γνωρίζω τα επαγγέλματα. (Για να δείτε πατήστε εδώ: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/ypoyrgeio-paideias/313466_ypoyrgeio-paideias-ypohreotika-ergastiria-dexiotiton-apo-ton )

Τα παραπάνω θα ενταχθούν, λέει, σε όλους τους τύπους νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων της χώρας. Ποιος θα διδάσκει; Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο δημοτικό και γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητα στις ειδικότητες, χωρίς να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον το επιθυμεί.

Να ναι καλά οι άνθρωποι. Ο γέλωτας έρχεται αβίαστα. Τύφλα να έχουν τα καρναβαλικά άρματα, οι μουτσούνες, οι πολυποίκιλτες στολές και η ατέλειωτη ευθυμία της Αποκριάς. Τι να τα κάνουμε αυτά όταν έχουμε τέτοιους ανιματέρ; Ούτε του παπά να το πει ο υπουργός υγείας που ματαίωσε το καρναβάλι λόγω κορωνοϊού. Εδώ έχουμε τον γελωτοϊό, γατάκια, τι να μας πει το καρναβάλι.

Ο/η νηπιαγωγός, λέει, με μια ταχύρυθμη (εφαρμογή από Σεπτέμβρη του 2020) θα διδάσκει τις δεξιότητες για την σωστή διατροφή, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, την πρόληψη εξαρτήσεων, την οδική ασφάλεια, την ρομποτική, τις νέες τεχνολογίες κλπ κλπ κλπ στα νήπια. Ελπίζουμε να κάνουμε λάθος και να διαψευστούμε.

Όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω. Πως δεν μας είπαν κιόλας ότι, όταν τα τελειώνει όλα αυτά ο/η νηπιαγωγός, θα πηγαίνει μια βόλτα και απ τα σπίτια των νηπίων να δώσει ένα χεράκι και στη μαγειρική. Αυτός δεν είναι νηπιαγωγός αλλά πανεπιστημονικοαγωγός, κατά το πολυμίξερ, ελβετικός σουγιάς, πολυβιταμίνη, πολυθρόνα – κρεβάτι κλπ. Τι; Όχι; Μήπως το παράκανα; Δεν νομίζω.

Συνεχίζουμε, εάν το θέλετε και νομίζω ότι το σηκώνει και η εποχή, ματαιώθηκε και το καρναβάλι. Πάμε: Ο πρόσφατα εκλιπών Κώστας Βουτσάς σε πασίγνωστη ελληνική ταινία του ΄60: “Έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα;”.

Ο/η έρμος/η νηπιαγωγός το 2020: Είμαι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, φέρτε μου τα νήπια να τα παραμορφώσω, συγνώμη να τα πολυμορφώσω ήθελα να πω.

Η αείμνηστη Γεωργία Βασιλειάδου ως εμπειρική μαμή, σε μια άλλη πασίγνωστη ελληνική ταινία του ΄50: “Μην φοβάστε έρχεται η μαμή, ο γιατρός δεν ξέρει, δεν έχει πείρα”. Γεννάτε ελεύθερα και άφοβα.

Ο/η νηπιαγωγός το 2020 που είχε ένα παιδικό όνειρο: μικρός/μικρή ήθελα να γίνω αστροναύτης, φέρτε μου τα νήπια να τα μάθω ρομποτική, να τα κάνω ρομποτάκια από τώρα γεμάτα δεξιότητες.

Πλανήτης γη καλεί Ολυμπία. Λίγο σοβαρά τώρα: Αλήθεια, ποιος πιστεύετε ότι είναι περισσότερο κατάλληλος για να διδάξει υγιεινή διατροφή, πρόληψη εξαρτήσεων, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, ψυχική υγεία, ο/η νηπιαγωγός με μία ταχύρυθμη επιμόρφωση ή ο/η καθηγητής φυσικής αγωγής που τα αντικείμενα αυτά προσεγγίζονται περισσότερο επισταμένα στα προγράμματα σπουδών της σχολής του;

Ποιος πιστεύετε ότι μπορεί να διδάξει καλύτερα ρομποτική και νέες τεχνολογίες, ο/η επιμορφωμένος/η νηπιαγωγός ή ο/η καθηγητής πληροφορικής;

Αυτονόητη η απάντηση. Μα φυσικά ο καθηγητής φυσικής αγωγής και ο καθηγητής πληροφορικής. Όμως αυτό κοστίζει. Απαιτούνται διορισμοί και προσλήψεις. Ενώ οι επιμορφώσεις είναι πολύπλευρα συμφέρουσες. Ο νοών νοείτω.

Ήθελα να ξερα η ΔΟΕ τι λέει τώρα; Θα αντιδράσει για το καλό των νηπίων και την πολυδιάσπαση της διδασκαλίας ή αφού αυτά θα τα διδάξει ο/η νηπιαγωγός, όλα καλά;

Όμως αλλού είναι το πρόβλημα: Με αυτά και με αυτά πηγαίνουμε ολοταχώς από τον εξειδικευμένο εκπαιδευτικό ειδικότητας στον εκπαιδευτικό – πολυμηχάνημα, τον άνθρωπο για όλες τις δουλειές, γενικών καθηκόντων. Δεν κοστίζει, τα κάνει όλα και συμφέρει. Αυτοί το ξέρουν. Εμείς;

Θα θελα να δω επιστημονικά τεκμηριωμένες αντιδράσεις, παρόμοιες με των κοσμητόρων των Παιδαγωγικών σχολών και από τους κοσμήτορες των ΣΕΦΑΑ, της Πληροφορικής και άλλων καθηγητικών σχολών.

Είμαι ρομαντική και αισιόδοξη ή πρέπει να ντυθώ τέτοια; Κατά το: “Το καταλάβατε ή πρέπει να κάνω και … μπιπ;”

σχετικά άρθρα

Παιδικό βιβλίο: Η αρχή του νήματος τού για όλη τη ζωή διαβάσματος
Παιδικό βιβλίο: Η αρχή του νήματος τού για όλη τη ζωή διαβάσματος
Στην παιδική ηλικία (και μάλιστα στην πρώιμη φάση της) πρέπει να δίνουμε τη «μητέρα των μαχών» για την πνευματική καλλιέργεια του παιδιού, για να...
Παιδικό βιβλίο: Η αρχή του νήματος τού για όλη τη ζωή διαβάσματος
Σε καραντίνα η δομή προσφύγων στη Ριτσώνα - Αναστέλλονται οι οικοδομικές εργασίες στην Μύκονο
Σε καραντίνα η δομή προσφύγων στη Ριτσώνα - Αναστέλλονται οι οικοδομικές εργασίες στην Μύκονο
119 θετικά δείγματα μεταξύ επιβατών και πληρώματος του πλοίου «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Σε καραντίνα η δομή προσφύγων στη Ριτσώνα - Αναστέλλονται οι οικοδομικές εργασίες στην Μύκονο