Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία: Ανακήρυξη της 14ης Μαρτίου ως παγκόσμιας μέρας των Μαθηματικών
Ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Με την ευκαιρία της ανακήρυξης της 14ης Μαρτίου (14/3) ως παγκόσμιας μέρας των Μαθηματικών (παραπέμποντας στην γραφή 3,14 με την οποία αρχίζει ο υπολογισμός του π, του λόγου της περιφέρειας προς την διάμετρο κάθε κύκλου), η ΕΜΕ καλεί την ελληνική κοινωνία και την πολιτεία να σχεδιάσουμε έναν αναστοχασμό για τη σημασία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης στον σύγχρονο κόσμο και για τις δυνατότητες που προσφέρει η Μαθηματική Επιστήμη στον σχεδιασμό έργων ειρήνης, δημοκρατίας, συνύπαρξης και στην κοινωνική οργάνωση με όρους αλληλεγγύης, ανοχής και ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Καλούμε τα μέλη της μαθηματικής και εκπαιδευτικής κοινότητας να μετέχουν στην Παγκόσμια Ημέρα των Μαθηματικών με την έγκαιρη οργάνωση εκδηλώσεων και συζητήσεων για την παιδαγωγική και πολιτισμική αξία των μαθηματικών ως τρόπο σκέψης, έκφρασης, επικοινωνίας, επιχειρηματολογίας, επιστημονικής κατανόησης των φαινομένων και οργάνωσης των κοινωνιών.

Τα Μαθηματικά, ως το κατεξοχήν μάθημα (ετυμολογική προέλευση του όρου μαθηματικά) βρίσκονται στον πυρήνα του ανθρώπινου συλλογισμού, αλλά και της ανθρώπινης φαντασίας, καθώς με τον λογικό συλλογισμό μπορούν να διαπερνούν τα όρια των αισθήσεων για να επινοήσουν και να ανακαλύψουν νέες πραγματικότητες μαζί με τις μηχανικές της κατασκευής τους.

Παροτρύνουμε τις Σχολικές Μονάδες να οργανώσουν διεπιστημονικές συζητήσεις και δράσεις για να αναδείξουν την μαθηματική συμβολή και παρουσία στον κριτικό και ακριβή τρόπο σκέψης και έκφρασης όλων των γνωστικών πεδίων, επισημαίνοντας τη σημασία των μαθηματικών στο σύγχρονο κόσμο, το δικαίωμα όλων των παιδιών στην μαθηματική εκπαίδευση και την αναγκαιότητα της μαθηματικής καλλιέργειας για κάθε πολίτη στην ψηφιακή εποχή.

Το Διοικητικό Συμβούλιο καλεί τα Παραρτήματα της ΕΜΕ σε όλη την Ελλάδα να καταθέσουν δημόσια προτάσεις για έγκυρες μαθηματικές δραστηριότητες σε Σχολεία, Μουσεία, Βιβλιοθήκες και άλλους χώρους εκπαίδευσης και πολιτισμού στο θέμα "τα Μαθηματικά είναι παντού", που επέλεξε για την φετινή "μέρα Πί" στις 14 Μαρτίου 2020, η  Διεθνής Ένωση Μαθηματικών (https://www.mathunion.org/outreach/IDM  ). "

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
Μια καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας εξηγεί γιατί η διάδοση του μύθου περί “λίγου αυτισμού” υποβαθμίζει τις πραγματικές εμπειρίες και δυσκολίες των...
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
Το Πολυτεχνείο ως καθρέφτης: τι κερδήθηκε τότε, τι κινδυνεύει τώρα
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
aytismos_1.jpg
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»
Ένα παιδί κλειστό, παραμελημένο, σχεδόν αόρατο στους άλλους· μια εκπαιδευτικός κουρασμένη, εγκλωβισμένη στις πρώτες της εντυπώσεις.
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»