Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα online βιντεοπαιχνίδια, οι ιστοσελίδες διαμοιρασμού βίντεο και συσκευές όπως iPods, iPads και κινητά τηλέφωνα είναι πλέον μέρος της κουλτούρας των νέων. Έχουν μπει στις ζωές τους σε τέτοιο βαθμό που είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι οι περισσότερες από αυτές δεν υπήρχαν πριν από μια δεκαετία.
Και σήμερα, όπως και στο παρελθόν, οι νέοι ενηλικιώνονται και προσπαθούν να βρουν την ταυτότητά τους και να αποκτήσουν την αυτονομία τους. Αυτό, όμως, γίνεται εν μέσω νέων μέσων επικοινωνίας, φιλίας και έκφρασης που βασίζεται στην χρήση των ψηφιακών μέσων. Τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες έχουν μεταμορφώσει τον τρόπο που διδάσκουμε και μαθαίνουμε. Η διαδικασία της μάθησης και της αυτοβελτίωσης δεν ξεκινά πάντα με τους δασκάλους, αλλά μπορούν επίσης να ξεκινήσουν και από αυτόν που μαθαίνει ή στηρίζεται από έναν youth worker. Τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες δεν μπορούν παρά να είναι μέρος της εκπαίδευσης και της ικανότητας των youth workers.
Οι νέοι σε ολόκληρη την Ευρώπη σπαταλούν ένα όλο και μεγαλύτερο κομμάτι του χρόνου τους καταναλώνοντας ψηφιακά μέσα (βίντεο, μηνύματα, δικτύωση, blogs, βιντεοπαιχνίδια κτλ). Μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι σήμερα σχετίζονται άμεσα με τα ψηφιακά μέσα και κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως η πίεση για διαρκή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ρητορική μίσους, το cyber-bullying και ο εθισμός στη χρήση βιντεοπαιχνιδιών. Δυστυχώς υπάρχουν περιστατικά σε ολόκληρη την Ευρώπη όπου νέοι οδηγήθηκαν στην αυτοκτονία είτε λόγω περιστατικών ρητορικής μίσους ή λόγω σοβαρών εθισμών στο διαδίκτυο. Όλοι οι νέοι σήμερα χρειάζονται ψηφιακές και τεχνολογικές δεξιότητες, να ξέρουν να χειρίζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να έχουν μια ανοιχτή προσέγγιση όσον αφορά τον ρόλο της τεχνολογίας στη μελλοντική τους εργασία και καθημερινότητα και αυτό θα πρέπει να ενθαρρύνεται από τους youth workers.
Για να αντιμετωπίσει τις ως άνω προκλήσεις, ο οργανισμός I-PARTICIPATE διοργάνωσε στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ νεολαία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ToDAY: Developing digital Youth work» που έλαβε χώρα στη Λάρισα στις 28/11 – 6/12/2019.
Συμμετείχαν 30 νέοι από 14 χώρες Αλβανία, Αρμενία, Βουλγαρία, Κύπρος, Δανία, Γεωργία, Ελλάδα, Ιταλία, Λετονία, Ρουμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Σλοβακία, Ισπανία και Ολλανδία. Το θέμα του προγράμματος αφορούσε την εκπαίδευση των youth workers πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες που χρειάζεται να έχουν οι νέοι στη νέα εποχή, τα προβλήματα που προκύπτουν από τη χρήση αυτών των μέσων και την εξεύρεση λύσεων μέσω της προώθησης καινοτόμων πρακτικών στο ψηφιακό youth work.
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες:
- Εξοικειώθηκαν και κατανόησαν καλύτερα τα ψηφιακά μέσα και τη χρήση αυτών, με σκοπό να προσεγγίσουν τους νέους μέσα από το ψηφιακό πλέον περιβάλλον.
- Εντόπισαν καινοτόμες πρακτικές όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών youth work και αντάλλαξαν καλές πρακτικές σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα ψηφιακά εργαλεία στον κλάδο του Youth work στην Ευρώπη
- Ανέπτυξαν τις δεξιότητες, τις ικανότητες και τις γνώσεις τους σχετικά με την ψηφιοποίηση του Youth work
- Υποστήριξαν τη δημιουργία δικτύου youth workers στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στο έργο και υποστήριξαν τους συμμετέχοντες οργανισμούς στην παροχή εργαλείων, μεθόδων και πρακτικών με σκοπό την κατανόηση της ψηφιοποίησης του youth work
- Γνώρισαν περισσότερες λεπτομέρειες για το σχέδιο Erasmus + Virtual Exchange της ΕΕ και πήραν ιδέες για να το χρησιμοποιήσουν και στη δική τους δουλειά με τους νέους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη