Α. Αδαμοπούλου για το παράβολο του ΑΣΕΠ (ΜΕΡΑ25): Περίπου 2.000 υποψήφιοι παραπλανήθηκαν και κρίθηκαν απορριπτέοι
Να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποκατασταθεί αυτή η «κατάφωρη αδικία» και να εξασφαλιστεί η συμπερίληψη των υποψηφίων στους πίνακες της Ειδικής Αγωγής που αποκλείστηκαν λόγω παράβολου ζήτησε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η βουλευτής του Μέρα25 Αγγελική Αδαμοπούλου.

Αναφερόμενη στον αποκλεισμό περίπου 2.000 υποψηφίων, η Αγγελική Αδαμοπούλου σημείωσε πως οι «υποψήφιοι θεώρησαν, όχι από δικό τους πταίσμα ή από δική τους υπαιτιότητα, αλλά από καθαρή ασάφεια και σύγχυση ως προς τις οδηγίες, ότι η έκδοση του παραβόλου των 3 ευρώ όπως και η αίτησή τους είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία». Ωστόσο κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων είδαν ότι κρίθηκαν απορριπτέοι.

«Με τον τρόπο, λοιπόν, αυτό παραπλανήθηκαν σχεδόν δύο χιλιάδες υποψήφιοι, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι κρίνονται απορριπτέοι. Κινδυνεύουν, λοιπόν, να αποκλειστούν τόσοι άνθρωποι και από μόνιμους διορισμούς αλλά και ως αναπληρωτές για τα επόμενα τρία χρόνια» τόνισε η βουλευτής του ΜΕΡΑ25.

Από τη μεριά της η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη απάντησε πως το ΑΣΕΠ είναι ανεξάρτητη Αρχή και ότι «σεβόμαστε την ανεξαρτησία αυτής της Αρχής και αποφασίζει για το πώς θα χειριστεί τις περιπτώσεις των ενστάσεων.

«Οφείλω, όμως, αυτήν την στιγμή να παραθέσω το αυτονόητο, που είναι η ανεξαρτησία της Αρχής. Και δεύτερον, να παραθέσω ένα άλλο επιχείρημα -το οποίο και η Αρχή ούτως ή άλλως ανέφερε- ότι αυτό θα καθυστερούσε πάρα πολύ την όλη διαδικασία» ανέφερε η υφυπουργός.

Η ερώτηση της βουλευτή του ΜΕΡΑ25:

Κυρία Υφυπουργέ, να πω πρωτίστως ότι πρόκειται για ένα ζήτημα για το οποίο ήδη δύο συνάδελφοι από άλλα κόμματα έχουν υποβάλει παρόμοια επίκαιρη ερώτηση.

Δυστυχώς, δεν έχει δοθεί κάποια λύση από το Υπουργείο. Προς τούτο, υπέβαλα παρομοίως το εξής ερώτημα: Όπως πολύ πρόσφατα ενημερωθήκαμε, περίπου δύο χιλιάδες υποψήφιοι, για την ακρίβεια χίλιοι εκατόν ογδόντα τρεις, κρίνονται απορριπτέοι από τις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ, όπως ανέφερε και ο κύριος Πρόεδρος, τις 1ΕΑ, 2ΕΑ και 3ΕΑ, για πλήρωση κενών θέσεων προσωπικού στην ειδική αγωγή.

Οι υποψήφιοι θεώρησαν, όχι από δικό τους πταίσμα ή από δική τους υπαιτιότητα, αλλά από καθαρή ασάφεια και σύγχυση ως προς τις οδηγίες, ότι η έκδοση του παραβόλου των 3 ευρώ όπως και η αίτησή τους είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία και διαπίστωσαν κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων ότι κρίνονται απορριπτέοι.

Οι εν λόγω αιτούντες, να τονίσουμε, ότι πληρούν όλα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Πολλοί από αυτούς έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον δέκα με δώδεκα χρόνια. Κατέθεσαν εμπρόθεσμα τα δικαιολογητικά τους. Εξέδωσαν, λοιπόν, ηλεκτρονικά το απαιτούμενο παράβολο, δεν ολοκλήρωσαν, όμως, την πληρωμή λόγω σύγχυσης που προκλήθηκε από την ασάφεια και δυσλειτουργία του συστήματος πληρωμής.         

Από τον ιστότοπο e-paravolo της ΑΑΔΕ οι υποψήφιοι έλαβαν έναν κωδικό παραβόλου, δηλώνοντας λογαριασμό τραπέζης. Κατέγραψαν στη συνέχεια, όπως έλεγαν οι οδηγίες, τον κωδικό στην αίτηση, η οποία υποβλήθηκε, καταχωρίστηκε επιτυχώς στο σύστημα του ΑΣΕΠ και έλαβαν απάντηση ότι είχε καταχωρηθεί με επιτυχία η αίτησή τους. Θεώρησαν, λοιπόν, εύλογα ότι αντίτιμο είχε καταχωρηθεί μέσω μεταφοράς από τον αντίστοιχο λογαριασμό.

Κατά την υποβολή της αίτησης σημειωτέον χρειαζόταν απλώς αναγραφή του αριθμού του εκδοθέντος παραβόλου και όχι απόδειξη πληρωμής του, όπως συμβαίνει συνήθως. Το σύστημα, λοιπόν, όπως προείπα, ενημέρωνε για επιτυχή υποβολή της αίτησης, παρείχε έγκυρο αριθμό πρωτοκόλλου και δεν ειδοποιούσε τους αιτούντες για μία οποιαδήποτε εκκρεμότητα, που θα καθιστούσε την αίτηση απορριπτέα ή απαράδεκτη.

Με τον τρόπο, λοιπόν, αυτό παραπλανήθηκαν σχεδόν δύο χιλιάδες υποψήφιοι, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι κρίνονται απορριπτέοι. Κινδυνεύουν, λοιπόν, να αποκλειστούν τόσοι άνθρωποι και από μόνιμους διορισμούς αλλά και ως αναπληρωτές για τα επόμενα τρία χρόνια. Η μη καταβολή του παραβόλου σε καμία περίπτωση δεν έγινε εκ δόλου από ανθρώπους οι οποίοι έχουν πτυχία, μεταπτυχιακά, έχουν τόση εμπειρία.

Μετά, λοιπόν, απ’ όλα αυτά το ερώτημα είναι το εξής: Τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο, ώστε να αποκατασταθεί αυτή η κατάφωρη αδικία και να εξασφαλιστεί η συμπερίληψη των υποψηφίων στους πίνακες αξιολογικής κατάταξης;

Πώς σχεδιάζει να παρέμβει το Υπουργείο, για να αρθούν οι δυσλειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων και να εξασφαλισθεί η απόλυτη σαφήνεια και κατανοητότητα των διαδικασιών;

Η απάντηση της υφυπουργού Παιδείας:

Κυρία Αδαμοπούλου, πράγματι έχουν υποβληθεί επίκαιρες ερωτήσεις και μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα εδώ την Δευτέρα απάντησα πάλι σε μία ιδίου περιεχομένου ερώτηση.

Ποια ήταν η τοποθέτηση, η οποία δεν έχει αλλάξει από την προηγούμενη εβδομάδα; Ήταν μία διαδικασία για την οποία ως Αξιωματική Αντιπολίτευση είχαμε καταδείξει τα σημεία τα οποία θα ήταν προβληματικά και προέκυψαν ούτως ή άλλως στην πορεία. Βλέπουμε ότι αυτή η διαδικασία, που επηρεάζει τη ζωή χιλιάδων, αυτή την στιγμή έχει και επιπτώσεις. Δεν παύει ούτως ή άλλως να ισχύει η ανεξαρτησία του ΑΣΕΠ.

Αυτό το οποίο τονίσαμε και τόνισε και η ίδια η Υπουργός και εγώ την προηγούμενη Δευτέρα είναι ότι ξεκινήσαμε πυρετώδη διάλογο με τον ΑΣΕΠ –πρέπει να σας πω- από την αρχή της παρουσίας μας στο Υπουργείο. Γιατί το κάναμε αυτό;

Για να εξασφαλίσουμε την επίσπευση των διαδικασιών, όχι βέβαια εις βάρος της ποιότητας ως προς την κατάρτιση των τελικών πινάκων, αλλά κυρίως για να είμαστε όλοι συνεπείς στην υποχρέωσή μας, κυρίως απέναντι στα παιδιά αλλά και στους εκπαιδευτικούς μας και στο ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό και επιστημονικό προσωπικό, το οποίο περιμένει με αγωνία την ανακοίνωση των οριστικών πινάκων.

Αυτοί, λοιπόν, οι πρώτοι μήνες ήταν μήνες συνεχούς συνδιαλλαγής και συνομιλιών με τον ΑΣΕΠ γι’ αυτήν την επίσπευση. Προέκυψαν αυτά τα ζητήματα. Προφανώς ο ΑΣΕΠ έχει γίνει κοινωνός αυτής της πληροφορίας. Γιατί και εμείς καθημερινά πρέπει να σας πω ότι δεχόμαστε τις χιλιάδες παραινέσεις των αιτούντων.

Επαναλαμβάνω, όμως -και αυτό είναι σημαντικό-, ότι ο ΑΣΕΠ είναι ανεξάρτητη Αρχή. Οφείλουμε να σεβόμαστε και σεβόμαστε την ανεξαρτησία αυτής της Αρχής και αποφασίζει για το πώς θα χειριστεί τις περιπτώσεις των ενστάσεων. Θα ήθελα να σας δώσω μερικά στοιχεία για το πώς έχει ήδη χειριστεί ορισμένες εξ αυτών. Δεν υπάγονται στους 1.183 που αναφέρατε στην ερώτησή σας, αλλά το λέω για να δούμε το πώς έχει μέχρι τώρα αντιμετωπίσει άλλες περιπτώσεις.

Υπέβαλαν αίτηση 28.097 εκπαιδευτικοί, ειδικό βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό. Εξ αυτών στις 1.183 αιτήσεις, όπως είπατε, παρουσιάστηκε το πρόβλημα να μη φαίνεται η καταβολή του συγκεκριμένου αντιτίμου. Δέχθηκε να προσμετρήσει εγκύρως υποβληθείσες αιτήσεις που κατέβαλαν το παράβολο ακόμα και μετά τη λήξη της προθεσμίας εκάστης προκήρυξης, αρκεί αυτό να είχε γίνει εντός της νομίμου προθεσμίας των δύο μηνών.

Ο ΑΣΕΠ μάλιστα μας ενημέρωσε ότι έχει δεσμευτεί να αντιμετωπίσει θετικά αιτήσεις που απορρίφθηκαν λόγω εσφαλμένης αναγραφής του παραβόλου ή αιτήσεις για τις οποίες εντός της σχετικής δίμηνης προθεσμίας –αυτό που σας είπα- του Taxisnet πληρώθηκε άλλο ισόποσο παράβολο. Αυτό το ανέφεραν κατά την διάρκεια και μετά τη συνάντηση με την ΔΟΕ, η οποία έκανε μια ειδική παράσταση στον ΑΣΕΠ.

Επαναλαμβάνω ότι αντιλαμβάνομαι την αγωνία και –αν θέλετε- την απογοήτευση πάρα πολλών ανθρώπων. Οφείλω, όμως, αυτήν την στιγμή να παραθέσω το αυτονόητο, που είναι η ανεξαρτησία της Αρχής. Και δεύτερον, να παραθέσω ένα άλλο επιχείρημα -το οποίο και η Αρχή ούτως ή άλλως ανέφερε- ότι αυτό θα καθυστερούσε πάρα πολύ την όλη διαδικασία.

Σκεφτείτε ότι αυτήν τη στιγμή έχουμε ήδη ανάρτηση οριστικών πινάκων σε μία από τις προκηρύξεις. Αναμένεται και σε δεύτερη και περιμένουμε και σε εύλογο χρονικό διάστημα τα οριστικά αποτελέσματα της τρίτης, της μεγάλης προκήρυξης που περιμένει ο κόσμος.  

Ακούμε την κοινωνία. Προφανώς και αντιλαμβανόμαστε αυτό που γίνεται, αλλά ως Υπουργείο μπορούμε να φθάσουμε ως προς αυτό που ανέφερα. Ξέρουμε και σεβόμαστε την ανεξαρτησία του ΑΣΕΠ και με αυτό θα ήθελα να κλείσω την πρωτολογία μου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Μνήμη Παναγιώτη Κοντού
Ο Παναγιώτης Κοντός υπήρξε πτυχιούχος και διδάκτωρ του Ε.Κ.Π.Α. αλλά και επί σαράντα χρόνια ακαδημαϊκός δάσκαλος που το υπηρέτησε πιστά προσφέροντας...
Μνήμη Παναγιώτη Κοντού