Εξετάζεται νέο μοντέλο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Θα σχεδιαστεί ένα νέο μοντέλο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τον νέο πρόεδρο του ΙΕΠ - «Προσωπική μου άποψη δεν είναι να πάμε σε επιμορφωτικές δράσεις στυλ γουέμπλεϊ, δηλαδή μαζεύουμε πέντε χιλιάδες εκπαιδευτικούς ένα σαββατοκύριακο, καφέδες, κουλουράκια, σηκώνεται ο καθένας λέει το δικό του, το μακρύ του, το κοντό του» διευκρίνισε ο Ιωάννης Αντωνίου

«Πιστεύω σε ένα σχολείο γνώσης, καινοτομίας και αριστείας, με σημαντικό βαθμό αυτονομίας από τους μηχανισμούς της κεντρικής διοίκησης, με εκπαιδευτικούς ελεύθερους να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες και συνεχώς επιμορφούμενους» ανέφερε μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ, Ιωάννης Αντωνίου.

Παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ο κ. Αντωνίου σημείωσε τα εξής:

- Πιστεύω στην περιοδική αξιολόγηση δομών, λειτουργιών, προγραμμάτων και ανθρώπινου δυναμικού. Αντιλαμβάνομαι την αξιολόγηση ως μια διαδικασία άμεσα συναρτημένη με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ως ένα εργαλείο ατομικής και συστημικής αυτογνωσίας και αναστοχασμού, που έχει ως στόχο, τη διαρκή βελτίωση ανθρώπων, λειτουργιών και αποτελεσμάτων.

- Σχετικά με την επιμόρφωση, πρακτικά έχει να γίνει επιμόρφωση από το 2010-11. Μαζικές δράσεις επιμόρφωσης δεν έχουν γίνει στην εκπαίδευση εδώ και 9 χρόνια. Κύριε Πρόεδρε, αυτό είναι μία τεράστια τρύπα. Εμείς είχαμε ετοιμάσει πρόγραμμα επιμόρφωσης το 2013-14. Δεν μου αρέσει να το λέω αυτό το «δεν προλάβαμε», γιατί έχει γίνει και ανέκδοτο, αλλά ας πούμε πραγματικά δεν προλάβαμε να προωθήσουμε αυτό το πρώτο της επιμόρφωσης. Είναι επίσης μία από τις προτεραιότητες που θέλουμε να ξεκινήσουμε.

- Θα χρειαστεί λίγος χρόνος να δούμε το μοντέλο της επιμόρφωσης. Εμένα η προσωπική μου άποψη δεν είναι να πάμε σε επιμορφωτικές δράσεις στυλ γουέμπλεϊ, δηλαδή μαζεύουμε πέντε χιλιάδες εκπαιδευτικούς ένα σαββατοκύριακο, καφέδες, κουλουράκια, σηκώνεται ο καθένας λέει το δικό του, το μακρύ του, το κοντό του, «γεια σας, φύγαμε», αποτέλεσμα τίποτα.

- Δηλαδή, γίνανε πολλές τέτοιες δράσεις και αυτές τις δράσεις πρέπει να τις διορθώσουμε. Στη δική μου αντίληψη ένα project επιμόρφωσης για να είναι αποτελεσματικό πρέπει να είναι μέσα στο σχολείο, να είναι άμεσα συναρτημένο τέλος πάντων με το σχολείο και μάλιστα χρησιμοποιώντας και το θεσμό του μέντορα, -που πρέπει να ξαναδούμε τα χαρακτηριστικά του και όλα αυτά γενικά να τα ξαναδούμε- αυτό να πάρει και τα χαρακτηριστικά του apprenticeship, δηλαδή της μαθητείας των νεότερων, στη βάση της πείρας των παλαιότερων. Αυτό και λιγότερα λεφτά κοστίζει, αυτό είναι και πολύ πιο αποτελεσματικό.

Κεραμέως: Fake news τα περί τιμωρητικής αξιολόγησης

«Το έχουμε διαμηνύσει σε όλους τους τόνους και προεκλογικά και μετεκλογικά και όλη η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Η αξιολόγηση για εμάς έχει διπλή στόχευση, πρώτον, να επιβραβεύσει τους άριστους και, δεύτερον, να δώσει κίνητρα μέσω επιμόρφωσης σε όσους δεν αποδίδουν ακόμη επαρκώς» τόνισε μιλώντας στη Βουλή η υπουργός Παιδείας. Η Νίκη Κεραμέως σημειώσε πως  πρόκειται για ένα σημαντικό κεφάλαιο στο οποίο, η πολιτεία δεν έχει σταθεί όπως θα έπρεπε απέναντι στους εκπαιδευτικούς, ενώ άσκησε δριμεία κριτική στον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ που μίλησε για «τιμωρητική αξιολόγηση».

Διαβάστε ακόμα: 

Ιωάννης Αντωνίου: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και οι 15 προτεραιότητες του νέου Προέδρου ΙΕΠ

σχετικά άρθρα