Γυμνάσιο Κριεζών: Στη Κροατία στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+
Τέταρτη κινητικότητα μαθητών και καθηγητών του Γυμνασίου Κριεζών στη Σούνια της Κροατίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+

Το Γυμνάσιο Κριεζών για δεύτερη συνεχή χρονιά συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+ (Δράση ΚΑ2, Συμπράξεις Ανταλλαγών

μεταξύ σχολείων ΚΑ229, Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης), με θέμα την πολιτιστική μας κληρονομιά και τίτλο HEREDITAS “HERE Discover International Treasure And Survive”.

Έτσι κατά το διάστημα 21 έως και 25 Οκτωβρίου 2019, το σχολείο μας πραγματοποίησε την τέταρτη βραχυπρόθεσμη  κινητικότητα στο σχολείο της επαρχίας Σούνια της Κροατίας, Osnovna škola Sunja, το οποίο, σε συνεργασία με τις οικογένειες των μαθητών της Κροατίας, πρόσφερε τη ζεστή φιλοξενία του σε μαθητές και καθηγητές από τις συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Σλοβακία και Τσεχία. Το Γυμνάσιο Κριεζών εκπροσωπήθηκε από την κ. Ελένη Λύκου (ΠΕ06) και τον κ. Φαίδωνα Καραμπατσόλη (ΠΕ86), μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας, και τέσσερεις μαθητές του σχολείου μας από την Β και την Γ γυμνασίου.

Οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν εποικοδομητικά τον χρόνο τους τόσο μέσα στο σχολείο όσο και σε οργανωμένες δραστηριότητες έξω από αυτό.

p1000171.jpg

Κατά την παραμονή τους στο σχολείο παρακολούθησαν παραδοσιακούς χορούς της χώρας επίσκεψης και άκουσαν παραδοσιακά τραγούδια από την σχολική χορωδία με συνοδεία «ταμπουρίτσα», αντιπροσωπευτικό έγχορδο μουσικό όργανο της Κροατίας. 

Επίσης, είδαν θεατρική παράσταση στα Αγγλικά, βασισμένη σε τοπικό παραμύθι με τίτλο «Šuma Striborova» της συγγραφέως Ivana Brlić-Mažuranić και δοκίμασαν πλήθος τοπικών συνταγών, μιας και η πρώτη ημέρα επίσκεψης συνέπεσε με τον εορτασμό της «ημέρας των Ευχαριστιών» στην Κροατία. Έκαναν μαθήματα Κροατικών και συμμετείχαν σε παιχνίδι θησαυρού με τον πρωτότυπο τίτλο «Δραπέτευσε από το σχολείο». Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και έπρεπε να λύσουν μια σειρά από γρίφους, ανακαλώντας τις γνώσεις τους σε ποίκιλλα γνωστικά αντικείμενα αν ήθελαν να δραπετεύσουν από τις κλειδωμένες πόρτες του σχολείου.

Επίσης, συμμετείχαν σε μαθήματα ρομποτικής με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και έβαλαν σε εφαρμογή τις γνώσεις τους για να μετακινήσουν μικροσκοπικά ρομποτάκια. Τέλος παρουσίασαν τις εργασίες τους, οι οποίες αυτή τη φορά προήλθαν από μελέτη των παραδοσιακών φορεσιών της κάθε χώρας.

Ευελπιστούμε ότι κερδίσαμε τις εντυπώσεις τόσο με την πληρότητα της παρουσίασής μας (συμπεριλάβαμε φορεσιές από την ηπειρωτική, την νησιωτική Ελλάδα και τον Πόντο) όσο και με τις φορεσιές των μαθητών μας.

Ο ηλιόλουστος καιρός συνέβαλε στο να απολαύσουμε λεπτομερή ξενάγηση στην κοντινή πόλη Σίσακ, η οποία βρίσκεται στην συμβολή τριών ποταμών και να μελετήσουμε την ιστορική, οικονομική αλλά και πολιτική σημασία του λιμανιού αυτού στο πέρασμα των αιώνων. Επισκεφτήκαμε σημεία ορόσημα της πόλης όπως το παλαιό οχυρό, διάσημο για την νίκη των Κροατών, Αυστριακών και Σλοβένων ενάντια στους Οθωμανούς το 1593, γνωστή και ως μάχη του Σίσακ, την παλιά γέφυρα πάνω από τον ποταμό Κούπα χτισμένη δίπλα σε εργοστάσιο υδροηλεκτρικής ενέργειας κατασκευασμένο το 1908, την όμορφη γέφυρα πάνω από το ποτάμι, χτισμένη από κόκκινα τούβλα και πέτρα, και το παλαιό Καπιτώλιο, ένα πανέμορφο κτίριο κλασσικής πολιτιστικής κληρονομιάς, στο οποίο φιλοξενήθηκε η πρώτη θεατρική παράσταση σε όλη την Κροατία.

Πραγματοποιήσαμε και μακρινές εξορμήσεις όπως αυτή στο Εθνικό Πάρκο των Λιμνών Πλίτβιτσε. Περπατήσαμε μέσα σε ξύλινα μονοπάτια, κάναμε βαρκάδα, μετακινηθήκαμε με ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, και απολαύσαμε το φυσικό τοπίο και τα γαλαζοπράσινα νερά των λιμνών. Η επίσκεψη στο πάρκο των δεκαέξι Λιμνών ήταν στενά συνδεδεμένη με το πρόγραμμά μας καθώς  το 1979 ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO, για την εξαιρετική φυσική του ομορφιά και την παραγωγή πορώδους λίθου (τούφας).

Το απόγευμα της τελευταίας μέρας επισκεφτήκαμε το Ζάγκρεμπ και οι μαθητές μας συμμετείχαν σε μια ιδιαίτερη ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε από «μάγισσες». Έμαθαν την ιστορία της πόλης και τους αρχαίους μύθους της καθώς και μερικά μαγικά ξόρκια που τους κέντρισαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον. Ήταν μια ξενάγηση επιμορφωτική αλλά και πολύ διασκεδαστική.

Συνολικά, η επίσκεψή μας στην Κροατία ήταν μια μοναδική εμπειρία που μας έφερε πιο κοντά με τους γείτονές μας και συνετέλεσε στο να αναπτύξουμε δυνατές φιλίες.

Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) αποτελεί την Εθνική Μονάδα διαχείρισης του προγράμματος Erasmus+.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αλέϊδα Γκεβάρα στο 13ο ΓΕΛ Περιστερίου
Παρεμβάσεις για Βέροια: ΕΔΕ ζητά η ΔΕΕΠ Ημαθίας της ΝΔ, ΕΔΕ κερνάει η κυβέρνηση ΝΔ...
«...διαφεύγουν, όλως  τυχαίως, από την προσοχή των εντολέων της ΕΔΕ τα πραγματικά εκπαιδευτικά προβλήματα, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς κι...
Παρεμβάσεις για Βέροια: ΕΔΕ ζητά η ΔΕΕΠ Ημαθίας της ΝΔ, ΕΔΕ κερνάει η κυβέρνηση ΝΔ...
nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής