Ειδικά Σχολεία Αιγάλεω: Από τις 16 αναγκαίες θέσεις καλύφθηκαν μόλις 8
Σχετική ερώτηση για τα Ειδικά Σχολεία στο Αιγάλεω κατέθεσε η Λιάνα Κανέλη

Επίκαιρη ερώτηση για τις σοβαρές ελλείψεις στο συγκρότημα Ειδικών Σχολείων στο Αιγάλεω κατάθεσε στη Βουλή η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη προς την υπουργό Παιδείας.

Αναλυτικά αναφέρει:

«Από περιοδεία που πραγματοποιήθηκε σε συγκρότημα ειδικών σχολείων στο Αιγάλεω (ειδικό νηπιαγωγείο αυτισμού, ειδικό σχολείο αυτισμού, ειδικό σχολείο κινητικών και ΕΕΕΕΚ), συζητώντας με τους εργαζόμενους όλων των ειδικοτήτων και τους γονείς, διαπιστώσαμε σοβαρές ελλείψεις και δυσκολίες στην επιτέλεση του σύνθετου, απαιτητικού παιδαγωγικού και επιστημονικού έργου τους.

Η εικόνα συμβαδίζει με την συνολική της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, δηλαδή περισσότεροι του 80% των εργαζομένων είναι αναπληρωτές, με ό,τι αυτό σημαίνει για τα παιδιά και τους εργαζόμενους, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο τα σχολεία να στελεχώνονται από το μηδέν, να υπάρχει ασυνέχεια στην επιστημονική και παιδαγωγική παρέμβαση, τα παιδιά να παλινδρομούν, αφού, με δεδομένες τις ανάγκες τους, που απαιτούν σταθερότητα με τα πρόσωπα που είναι γύρω τους, η κατάσταση τα αποδιοργανώνει, τα "πισωγυρίζει". Ακόμα όμως, και με το ισχύον καθεστώς της αναπλήρωσης, που το προκρίνεται ως οικονομικότερο, δεν κάνετε τις αναγκαίες προσλήψεις. Στο ΕΕΕΕΚ, για παράδειγμα, από τα 16 άτομα ΕΒΠ, στάλθηκαν μόλις 8, για μια ειδικότητα, μάλιστα, αναντικατάστατη και κρίσιμη για τη συνολική λειτουργία του σχολείου.

Ταυτόχρονα, με την πολιτική συρρίκνωσης των διακριτών δομών ειδικής αγωγής ή μη ίδρυσης νέων, που είναι αναγκαίες, το εν λόγω συγκρότημα είναι επιβαρυμένο με πολλαπλάσιους μαθητές από αυτούς που προβλέπονταν και με δεδομένη τη συνύπαρξη σχολικών δομών από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια) κατανοούμε ότι είναι πολλαπλάσια επιβαρυμένη η καθημερινότητα τους. Αν και έχει ιδρυθεί ΕΕΕΕΚ στο Περιστέρι (εδώ και δέκα χρόνια) και στην Αθήνα, δεν έχει εξευρεθεί, ούτε έχει κτιστεί, με ευθύνη κυβερνήσεων και Δημοτικών Αρχών, κατάλληλο κτίριο, με αποτέλεσμα τα παιδιά να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, για να φτάσουν στο σχολείο.

Σημαντική, επίσης, πλευρά που άπτεται του παιδαγωγικού και επιστημονικού έργου είναι η πλαισίωση των σχολικών μονάδων από αναγκαίες ειδικότητες, όπως του παιδονευρολόγου, ή αναπτυξιολόγου, που τις κατάργησε η προηγούμενη κυβέρνηση και δεν τις επαναφέρατε ως κυβέρνηση.

Τέλος, την ημέρα (29/10) της περιοδείας μας υπήρχαν εγγεγραμμένα παιδιά στο ειδικό νηπιαγωγείο και το ΕΕΕΕΚ, δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, που παρέμεναν στο σπίτι, αφού δεν είχε εξασφαλιστεί η μεταφορά τους.

Ερωτάται η κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει:

- Για να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, να επανέλθει η αναγκαία ειδικότητα του παιδονευρολόγου με τις ανάλογες προσλήψεις, για να στηριχτούν τα σχολεία. Για να λειτουργήσουν τα δύο ιδρυμένα ΕΕΕΕΚ (Περιστέρι, Αθήνα).

- Για να καλυφτούν όλα τα δρομολόγια και η μεταφορά όλων των μαθητών στα σχολεία τους».

σχετικά άρθρα

Ν. Στέρτζον: «Η Σκωτία θέλει το δικαίωμά της να επιλέξει το δικό της μέλλον»
Ν. Στέρτζον: «Η Σκωτία θέλει το δικαίωμά της να επιλέξει το δικό της μέλλον»
«Είναι ξεκάθαρο ότι η Σκωτία θέλει διαφορετικό μέλλον από αυτό που επελέγη από το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου Ηνωμένου Βασιλείου και η Σκωτία...
Ν. Στέρτζον: «Η Σκωτία θέλει το δικαίωμά της να επιλέξει το δικό της μέλλον»
Κατανομή διορισμών στην Ειδική: Στη Δευτεροβάθμια το 36,4% των θέσεων
Κατανομή διορισμών στην Ειδική: Στη Δευτεροβάθμια το 36,4% των θέσεων
Οι 4500 μόνιμοι διορισμοί δεν καλύπτουν τις τεράστιες ανάγκες της ΕΑΕ - Πολύ σοβαρό πρόβλημα με το παράβολο - Αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τις...
Κατανομή διορισμών στην Ειδική: Στη Δευτεροβάθμια το 36,4% των θέσεων