Αίτημα για διευκρίνιση των καθηκόντων των σχολικών νοσηλευτών (ΠΕ25)
Αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικών Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ)
 «Υποβολή επίσημου κατεπείγοντος  αιτήματος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ  για διευκρινίσεις ως προς τα καθήκοντα σχολικών νοσηλευτών ΠΕ25»
 
        Σύμφωνα με την υπ.  Αριθμ. 88348/Δ3 (ΦΕΚ 2038/5-6-2018) Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών και του κλάδου ΔΕ01 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης αναφέρονται τα εξής:
Άρθρο 1 Καθήκοντα και υποχρεώσεις του κλάδου ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών Ο Σχολικός Νοσηλευτής υποστηρίζει μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που φοιτούν σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης και για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης δημοσίου νοσοκομείου.

 

1. Υποστηρίζει τους μαθητές, για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης…
2. Μετά την ανάληψη των καθηκόντων του συνεργάζεται με τους γονείς των υποστηριζόμενων μαθητών και τους θεράποντες ιατρούς προκειμένου να ενημερωθεί και να λάβει τις απαραίτητες πληροφορίες για να καταρτίσει το ιστορικό τους, να λάβει οδηγίες για τη φαρμακευτική αγωγή τους όπως και κάθε άλλη απαραίτητη πληροφορία που αφορά την υποστήριξή τους
3. Χορηγεί την προτεινόμενη φαρμακευτική αγωγή μετά τις έγγραφες οδηγίες των θεραπόντων ιατρών και την έγγραφη συναίνεση των γονέων ή κηδεμόνων ή των εχόντων τη γονική μέριμνα των μαθητών
18. Επιπλέον των κύριων καθηκόντων του που σχετίζονται με την κάλυψη των αναγκών των υποστηριζόμενων μαθητών: α) παρέχει πρώτες βοήθειες για όλους τους μαθητές της σχολικής μονάδας
 
Σύμφωνα με τα παραπάνω θα θέλαμε να μας απαντήσετε εγγράφως  για τα εξής:
 
1.      Στην περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης από σχολικό νοσηλευτή για μαθητή/τρια που αντιμετωπίζει συγκεκριμένο ιατρικό ζήτημα, μπορεί να ασκήσει τα περιγραφόμενα καθήκοντα των παραγράφων 1, 2 και 3 της προαναφερόμενης υπουργικής απόφασης;
2.      Δύναται ο σχολικός νοσηλευτής να χορηγήσει οποιοδήποτε φαρμακευτικό σκεύασμα χωρίς την οδηγία του θεράποντος ιατρού  σε μη υποστηριζόμενο μαθητή εκτός μονάδας υγείας  (το σχολείο εντάσσεται στην κοινότητα & όχι σε χώρο υγείας), δλδ χωρίς ανάθεση, χωρίς ενημερωμένο ατομικό δελτίο υγείας μαθητή, χωρίς ιστορικό, χωρίς την επίβλεψη κάποιου & την ασφάλεια της ιατρικής παρέμβασης;  
3.      Σε τι συνίσταται η παροχή πρώτων βοηθειών από σχολικό νοσηλευτή σύμφωνα με την παράγραφο 18α στο χώρο του σχολείου και  της παραγράφου 4 στην οποία αναφέρεται ότι  δεσμεύεται στην εκτέλεση καθηκόντων που ορίζονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της «Άδειας άσκησης επαγγέλματος» του κλάδου τους;
4.      Σύμφωνα με την 12142 /1.10.1976 Υ.Α. του  ΥΠΕΠΘ, η οποία ορίζει τι πρέπει να περιέχει το σχολικό φαρμακείο δεν αναφέρονται συγκεκριμένα φαρμακευτικά σκευάσματα σε περίπτωση κρίσης επιληψίας ή αλλεργικού σοκ. Έχει τροποποιηθεί η σχετική απόφαση ή αντικατασταθεί με οποιαδήποτε άλλη;
5.      Σε περίπτωση κρίσης επιληψίας μαθητή/ιας τι προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, σε ότι αφορά τις πρώτες βοήθειες από σχολικό νοσηλευτή στο χώρο του σχολείου για τους μη υποστηριζόμενους μαθητές; (στη φαρμακευτική αντιμετώπιση της επιληψίας χορηγείται συνήθως διαζεπάμη, η οποία συγκαταλέγεται στον πίνακα Δ στην κατηγορία των ναρκωτικών, άρθρο 4 του Ν.1729/87)
 
Δεδομένου της σοβαρότητας των ερωτημάτων μας και της υποστήριξης τόσων των μαθητών όσο και της εργασίας των σχολικών νοσηλευτών στη γενική εκπαίδευση, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση για τα καθήκοντα των σχολικών νοσηλευτών δεν διευκρινίζει επαρκώς σε τι συνίσταται και με ποιον τρόπο η υποστήριξη από σχολικό νοσηλευτή, εφόσον εργάζεται στη σχολική μονάδα,  στις περιπτώσεις μαθητών που χρήζουν υποστήριξης  και για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης.
 
Θεωρούμε ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί αν ο χώρος της σχολικής μονάδας  πληροί τις προϋποθέσεις  εφαρμογής πρωτοκόλλων επειγουσών νοσηλευτικών ενεργειών σε περίπτωση απουσίας γιατρού δεδομένου ότι δε συνιστά ιατρική μονάδα και στις περισσότερες σχολικές μονάδες δεν υπάρχει ειδικός χώρος για την άσκηση των καθηκόντων του.
 
Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ είναι και θα είναι αρωγός  των θεμάτων που αφορούν για τη βελτίωση και την προάσπιση και προα­γωγή των εργασιακών και γενικότερων επαγγελματικών συμφερόντων των μελών ΕΕΠ ΕΒΠ των συλλόγων της χώρας καθώς και της υποστήριξης των μαθητών, των οικογενειών και των σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής εκπαίδευσης. Προς την κατεύθυνση αυτή σας προωθούμε στο υπ. Αριθμ πρωτ. 127/20-10-2019 έγγραφο μας,  τα αποτελέσματα και τις προτάσεις, τα οποία κατατέθηκαν  από τον Περιφερειακό Σύλλογο  ΣΕΕΠΕΑ Αττικής,  ιδρυτικό μέλος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, στην Ομοσπονδία τα οποία αφορούν στην εργασία των ΠΕ25/ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ – Ομάδα εργασίας ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών και Επισκεπτών Υγείας- Υποδείγματα εντύπων  εργασίας ΠΕ25.
 
Αναμένουμε τις δικές σας έγγραφες διευκρινίσεις.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων,

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή