kerameos-mitsotakis
«Θα ξεκινήσουμε από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και έπειτα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών»

Του Νίκου Μάστορα

Η σύνδεση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με την επιμόρφωσή τους, έρχεται στις αρχές του 2020 και είναι το νέο στοίχημα της κυβέρνησης στο χώρο της Παιδείας.

Τη σύνδεση αυτή την προανήγγειλε χθες η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη. Σε συνέντευξή της στον τηλεοπτικό σταθμό  Οpen η κ.Ζαχαράκη εκτίμησε ουσιαστικά ότι η επιμόρφωση είναι το "κλειδί", ώστε οι εκπαιδευτικοί να αποδεχθούν την αξιολόγησή τους, η οποία, όπως είπε, είναι πλέον πολύ πιο αποδεκτή ως ιδέα παρότι στο παρελθόν είχε συναντήσει σθεναρή αντίσταση. Η επιμόρφωση δηλαδή χρησιμοποιείται εν προκειμένω σαν καρότο, ώστε η ατομική αξιολόγηση να γίνει αποδεκτή. Το σχετικό θεσμικό πλαίσιο αναμένεται να έρθει στις αρχές του ερχόμενου έτους, ενώ προς επίρρωση του σκοπού σχεδιάζεται και η επαναφορά των Σχολικών Συμβούλων, οι οποίοι θα επιφορτιστούν με αναλογες αρμοδιότητες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr η γραμμή για έναρξη της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών χωρίς να εκδηλωθούν και πάλι οι μεγάλες αντιδράσεις των προηγούμενων προσπαθειών, επιχειρείται αυτή την περίοδο να περάσει με κάθε τρόπο προς τις συνδικαλιστικές οργανώσεις της ΔΑΚΕ στους δάσκαλους και τους καθηγητές ως προερχόμενη απο τα κεντρικά κλιμάκια της κυβέρνησης. Το επιχείρημα είναι ότι θα πρόκειται για μια διαδικασία κατ' ουσίαν  "ανώδυνη" για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, αφού σε τυχόν αρνητικό αποτέλεσμα θα οδηγεί σε επιμόρφωση και όχι σε άλλα μέτρα. Επιπλέον τονίζεται ότι η χώρα μας είναι υποχρεωμένη να συμβαδίσει με τις διαδικασίες που ακολουθούν τα περισσότερα Ευρωπαϊκά κράτη. 

Με τη σύνδεση της αξιολόγησης με την επιμόρφωση, η κυβέρνηση ελπίζει ότι αυτή τη φορά θα κατορθώσει να ξεπεράσει την αντίσταση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι την περίοδο 2012-2015 κατόρθωσαν να μπλοκάρουν με τις κινητοποιήσεις τους την και τότε επιχειρούμενη εισαγωγή της αξιολόγησής του εκπαιδευτικού έργου.

Η κ.Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε τα εξής: 

«Θα ξεκινήσουμε από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, σε δεύτερο χρόνο θα πάμε στα πρόσωπα και είναι πολύ πιο αποδεκτή σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα αυτή η ιδέα της αξιολόγησης που στο παρελθόν μπορεί να είχε συναντήσει αντίσταση». 

Μάλιστα η υπουργός εξήγγειλε πως το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση θα κατατεθεί κατά το τέλος του 2019 ή προς τις αρχές του 2020. Δήλωσε πως η αξιολόγηση δεν θα έχει «τιμωρητικό» χαρακτήρα, αλλά θα πραγματοποιηθεί για την ενίσχυση των αδυναμιών του συστήματος. Μάλιστα, τόνισε πως η αξιολόγηση θα βασιστεί στην επιμόρφωση.

«Δεν θα οδηγεί στην απόλυση, αλλά θα οδηγεί στην επιμόρφωση η οποία είναι απαραίτητη. Πολύς κόσμος το ζητάει, "διψάει" για επικαιροποιημένες επιμορφώσεις, δεσμευόμαστε ότι θα τις πραγματοποιήσουμε κατά προτεραιότητα και σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα εξελίσσεται όλη αυτή η προετοιμασία επιμόρφωσης πολύ σύντομα».

Οι δηλώσεις αυτές πρέπει να συνδυαστούν με τις αντίστοιχες δηλώσεις της υπουργού Νίκης Κεραμέως σε συνέντευξή της στα Παραπολιτικά, τον περασμένο Αύγουστο:

"Θα αλλάξει το καθεστώς αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και προς ποια κατεύθυνση; 

Θα ξεκινήσουμε από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, για να προχωρήσουμε εν συνεχεία στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Στόχος μας είναι η αξιολόγηση να συνδέεται με την αντιμετώπιση αδυναμιών σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αλλά και με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου, να είναι εστιασμένη στις ανάγκες τους. Επιδίωξή μας είναι να επενδύσουμε στον εκπαιδευτικό, να του δείξουμε ακόμα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και να του δώσουμε περισσότερη ελευθερία. Ο καθορισμός των κριτηρίων και η αποτίμηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης θα γίνεται από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία και θα ενισχυθεί ουσιαστικά. Στόχος της αξιολόγησης εκπαιδευτικών θα είναι η επιβράβευση των αρίστων και η παροχή κινήτρων, μέσω επιμόρφωσης, σε όσους δεν αποδίδουν ακόμη επαρκώς"

Δείτε επίσης

 

Πώς θα γίνεται η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου στα Δημοτικά Σχολεία

Σ. Ζαχαράκη για Γ΄Φάση προσλήψεων: Προτεραιότητα σε νησιά, παραμεθόριο, διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kallianos-1280x720.png
Θύμωσε στον «αέρα» ο Γιάννης Καλλιάνος: «Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ» (Vid)
«Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ», είπε ο Γ. Καλλιάνος στον αέρα
Θύμωσε στον «αέρα» ο Γιάννης Καλλιάνος: «Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ» (Vid)
νηπιαγωγείο
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει
«Δεν έκανα κάτι κακό» - Τι λέει η καθαρίστρια που φωτογράφησε το κοριτσάκι στις τουαλέτες σχολείου
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει