Αρχές Νοεμβρίου η δ' φάση πρόσληψης αναπληρωτών
Συνέντευξη της Σ. Ζαχαράκη στο Open

Συνέντευξη παραχώρησε η υφυπουργός Παιδείας στο Open, όπου απάντησε σε ερωτήματα για τους μόνιμους διορισμούς, τις προσλήψεις αναπληρωτών, τα εκπαιδευτικά κενά, την αξιολόγηση εκπαιδευτικών κ.α.

Η συνέντευξη στα κύρια σημεία:

Για τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό: Σχετικά με τα κενά, η υφ. Παιδείας τόνισε πως το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς υπήρξε ομαλό, εν συγκρίσει με προηγούμενες χρονιές. Η κάλυψη των κενών υπήρξε «δύσκολη εξίσωση» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Σ. Ζαχαράκη καθώς τα κενά «εκτοξεύθηκαν» από επιλογές όπως η επέκταση της δίχρονης προσχολικής αγωγής και η κατάρτιση 4 κατευθύνσεων στην Γ΄Λυκείου. Συνολικά οι προσλήψεις κατά την ολοκλήρωση της Γ΄Φάσης φτάνουν τις 30.000.

Για τις τοποθετήσεις και τη μοριοδότηση: Αναφερόμενη στις  δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές, αναφέρθηκε η κατάργηση της διπλής μοριοδότησης. «Σκεφτόμαστε το ενδεχόμενο της διπλής μοριοδότησης», συμπλήρωσε και εξήγησε πως το υπουργείο επεξεργάζεται ένα συνολικό πλαίσιο για την μοριοδότηση. Στη συνέχεια απηύθηνε κάλεσμα προς τους δήμους για να δοθούν λύσεις στο επείγον πρόβλημα της στέγασης. Ως παράδειγμα ανέφερε την Μύκονο, όπου δόθηκε λύση από την τοπική αυτοδιοίκηση.

Για την επόμενη φάση προσλήψεων: Η Σ. Ζαχαράκη δεσμεύθηκε για Δ΄Φάση προσλήψεων, αναφερόμενη σε σχετική απόφαση της Βουλής για την έγκριση 1.800 πιστώσεων για την κάλυψη κενών. Οι προσλήψεις θα γίνουν έως τις αρχές Νοεμβρίου.

Παρέμβαση του προέδρου Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων: Στην εκπομπή παρενέβη ο Δ. Παπαδημητρίου, πρόεδρος της Α΄ΕΛΜΕ Κυκλάδων. Ανέφερε πως υπάρχουν τουλάχιστον 100 κενά σε γενική και ειδική αγωγή, καθώς κατά την τελευταία φάση προσλήψεων από τους 43 εκπαιδευτικούς μόλις 20 εμφανίστηκαν για να αναλάβουν καθήκοντα. Ανέφερε πως τμήματα ακόμη και στη Σύρο υπολειτουργούν, ενώ σε μικρά νησιά όπως η Δονούσα δεν διδάσκονται μαθήματα κατεύθυνσης. Προσέθεσε πως δεν παρέχεται Ενισχυτική Διδασκαλία και Παράλληλη Στήριξη, ενώ το 35% των αναπληρωτών είτε δεν παρουσιάζονται είτε παραιτούνται, λόγω της απαξίωσης του ρόλου της προϋπηρεσίας.

Η υπουργός τοποθετήθηκε αναφέροντας πως το υπουργείο θα προβεί σε μόνιμους διορισμούς αφού γίνει αναλυτική καταγραφή των κενών. Σχετικά με την κάλυψη των κενών κατά την Γ΄Φάση, τόνισε πως από αύριο Παρασκευή (18/10) θα ζητηθεί από τις περιφερειακές διευθύνσης η καταγραφή των κενών, ώστε εντός 15 ημερών να ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις. Η υπουργός δεσμεύθηκε πως για τις 1.800 προσλήψεις που επίκεινται, η προτεραιότητα θα δοθεί στις νησιωτικές περιοχές και στην παραμεθόριο, καθώς και η διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Για την αξιολόγηση: «Θα ξεκινήσουμε από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, σε δεύτερο χρόνο θα πάμε στα πρόσωπα και είναι πολύ πιο δεκτή σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα αυτή η ιδέα της αξιολόγησης», ανέφερε εισαγωγικά η υφυπουργός. 

Μάλιστα η υπουργός εξήγγειλε πως το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση θα κατατεθεί κατά το τέλος του 2019 ή προς τις αρχές του 2020. Δήλωσε πως η αξιολόγηση δεν θα έχει «τιμωρητικό» χαρακτήρα, αλλά θα πραγματοποιηθεί για την ενίσχυση των αδυναμιών του συστήματος. Μάλιστα, τόνισε πως η αξιολόγηση θα βασιστεί στην επιμόρφωση.

«Δεν θα οδηγεί στην απόλυση, αλλά θα οδηγεί στην επιμόρφωση η οποία είναι απαραίτητη. Πολύς κόσμος το ζητάει, "διψάει" για επικαιροποιημένες επιμορφώσεις, δεσμευόμαστε ότι θα τις πραγματοποιήσουμε και σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα εξελίσσεται όλη αυτή η προετοιμασία επιμόρφωσης πολύ σύντομα».

Για τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή: Η Σ. Ζαχαράκη τόνισε ότι η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής αποτελούσε και αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης και του Κ. Μητσοτάκη προσωπικά, ενώ η διαδικασία «τρέχει» για την προκήρυξη μόνιμων διορισμών προσωπικού Ειδικής Αγωγής, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των μόνιμων διορισμών, η Σ. Ζαχαράκη εξέφρασε την πεποίθηση ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Για τις κτιριακές υποδομές: Η υφυπουργός εξήγησε πως οι κτιριακές υποδομές αποτελούν αρμοδιότητα των δημοτικών αρχών. Αναφερόμενη στο κτηριακό πρόβλημα που αντιμετώπισε στην αρχή της χρονιάς ΓΕΛ στο Περιστέρι, ανέφερε πως το υπουργείο παρενέβη άμεσα  ώστε οι μαθητές να μην αναγκαστούν να μοιραστούν σε «διπλοβάρδια» τις σχολικές εγκαταστάσεις.

σχετικά άρθρα

Μαθητές στέλνουν επιστολές αλληλεγγύης στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα της Αμυγδαλέζας (Βίντεο)
Μαθητές στέλνουν επιστολές αλληλεγγύης στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα της Αμυγδαλέζας (Βίντεο)
Οι επιστολές απεστάλησαν στα πλαίσια της πρωτοβουλίας της Διεθνούς Αμνηστίας για την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Μαθητές στέλνουν επιστολές αλληλεγγύης στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα της Αμυγδαλέζας (Βίντεο)
ΑΣΕΠ-3ΕΑ/2019: Επιστολή εκπαιδευτικών για την προσμέτρηση της ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια
ΑΣΕΠ-3ΕΑ/2019: Επιστολή εκπαιδευτικών για την προσμέτρηση της ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια
Αναλυτικά η επιστολή των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας της 3ΕΑ/2019 για την ξένη γλώσσα
ΑΣΕΠ-3ΕΑ/2019: Επιστολή εκπαιδευτικών για την προσμέτρηση της ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια
Ισπανία: Συλλήψεις εφήβων για διακίνηση υλικού παιδικής πορνογραφίας
Ισπανία: Συλλήψεις εφήβων για διακίνηση υλικού παιδικής πορνογραφίας
Μέσω Whatsapp διαμοίραζαν το υλικό «ακραίας βίας» - Χειροπέδες και σε 29χρονο, ο οποίος υποσχόταν σεξουαλικές επαφές με ανήλικα κορίτσια, παιδιά...
Ισπανία: Συλλήψεις εφήβων για διακίνηση υλικού παιδικής πορνογραφίας