Υπερκινητικό παιδί στην τάξη: Χαρακτηριστικά και συμβουλές
Οι μαθητές που έχουν σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής/ υπερκινητικότητας παρουσιάζουν κάποιες διαφορετικές συμπεριφορές, ωστόσο υπάρχουν τρόποι για καλύτερη λειτουργία της σχολικής τάξης.

Σε κάθε σχολική τάξη υπάρχουν ένα ή περισσότερα παιδιά που έχουν σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής/ υπερκινητικότητας. Ο μαθητής με ΔΕΠ/Υ παρουσιάζει κάποιες συμπεριφορές διαφορετικές από το σύνολο, που μπορεί να είναι συνδυασμοί από τα παρακάτω:

– Ο μαθητής είναι ή μοιάζει αφηρημένος, δεν συμμετέχει στο μάθημα και πιθανότατα να μην ακούει τίποτα από ότι γίνεται στην τάξη.

– Σηκώνεται συχνά από την καρέκλα του, σπρώχνει το διπλανό του, σπρώχνει το θρανίο ή την καρέκλα και γενικά δυσκολεύεται να μείνει στη θέση του όλη την ώρα του μαθήματος. Φαίνεται νευρικός, κουνάει τα χέρια και τα πόδια.

– Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σε μια δραστηριότητα, συχνά ξεχνά τους κανόνες και τις οδηγίες ή τι πρέπει να κάνει.

– Βιάζεται να απαντήσει,απαντά πριν καν ολοκληρωθεί η ερώτηση, με αποτέλεσμα να κάνει λάθος!

– Κάνει λάθη απροσεξίας όταν γράφει, ακόμα και στην αντιγραφή, μπορεί να παραλείψει από μια λέξη μέχρι και ολόκληρη παράγραφο.

– Όταν διαβάζει χάνει "την γραμμή"και δεν ξέρει από που πρέπει να συνεχίσει. Σε αυτό βοηθά η χρήση μολυβιού.

Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες, ειδικά αν οι οδηγίες είναι πιο πολύπλοκες. Έτσι συχνά χαζεύει αντί να προχωρά στην εργασία του, γιατί απλά δεν θυμάται ή δεν έχει καταλάβει τις οδηγίες που δόθηκαν!

– Ξεκινά μια δραστηριότητα, την παρατά στην μέση και πάει στην επόμενη. Συχνό φαινόμενο οι μισοτελειωμένες ασκήσεις.

Χάνει πολύ συχνά τα πράγματά του, ξεχνά βιβλία και τετράδια στο σχολείο ή στο σπίτι.

Τρόποι για καλύτερη λειτουργία της σχολικής τάξης που έχει παιδιά με ΔΕΠ/Υ:

– Καθημερινό πρόγραμμα

Τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ λειτουργούν καλύτερα όταν το καθημερινό σχολικό πρόγραμμα τηρείται ή όταν ενημερώνονται έγκαιρα για τυχόν αλλαγές.

– Απλοί και κατανοητοί κανόνες

Για παράδειγμα γράψτε τα βήματα μιας εργασίας στον πίνακα π.χ. ένα σχεδιάγραμμα έκθεσης ή κάποιου μαθήματος.

– Βάλτε τα παιδιά με διακριτικό τρόπο να συμμετέχουν στο μάθημα.

π.χ. ένα βλέμμα, ένα απαλό άγγιγμα στην πλάτη ή ακόμα και ένα χαμόγελο επαναφέρουν το αφηρημένο παιδί. Ποτέ μην κάνετε αρνητικούς χαρακτηρισμούς! Βρείτε ένα θετικό τρόπο επικοινωνίας με το συγκεκριμένο μαθητή σας.

– Δώστε ευκαιρίες για κίνηση

Τα υπερκινητικά παιδιά πραγματικά δυσκολεύονται πολύ να καθίσουν σχετικά ακούνητα. Συχνά κάνουν φασαρία με την καρέκλα ή το θρανίο, ενοχλούν τους υπόλοιπους, σηκώνονται, κουνιούνται, και όλα αυτά ΄χωρίς να το θέλουν! Καλό είναι να δίνεται ευκαιρίες εκτόνωσης σε αυτούς τους μαθητές π.χ. να σβήσουν τον πίνακα, να αδειάσουν το καλάθι, να φέρουν ένα βιβλίο, να πάνε για φωτοτυπίες κ.λ.π

– Οπτικοακουστικό υλικό στη διδασκαλία

Φροντίστε να δίνετε οπτικο-ακουστικά ερεθίσματα στους μαθητές όπου είναι εφικτό π.χ. μουσική, τραγούδι, χρωματιστές κιμωλίες, εικόνες, βίντεο, χειροτεχνίες.

– Προσωπικές οδηγίες

Βεβαιωθείτε ότι το παιδί με ΔΕΠ/Υ έχει κατανοήσει τις οδηγίες που δώσατε στην τάξη.

– Ήσυχο και οργανωμένο περιβάλλον

Απομακρύνετε το παιδί με ΔΕΠ/Υ από θέση κοντά στο παράθυρο ή στην πόρτα, ώστε να έχει λιγότερα εξωτερικά ερεθίσματα. Τα θρανία να είναι καθαρά και με καλή τοποθέτηση στο χώρο. Δώστε περισσότερο χώρο στους μαθητές με ΔΕΠ/Υ, οπότε κι αν σπρώχνουν το θρανίο ή την καρέκλα να μην ενοχλούν τους άλλους.

– Υπενθύμιση χρόνου

Οι μαθητές με διάσπαση προσοχής δεν έχουν σωστή αίσθηση του χρόνου. Είναι σημαντικό να υπενθυμίζετε σε τακτά διαστήματα πόσο χρόνο έχουν για μια άσκηση ή στο διαγώνισμα.

– Σχεδιάγραμμα μαθήματος

Κάντε σχεδιάγραμμα του μαθήματος στον πίνακα ή σε φωτοτυπία και δώστε το στους μαθητές. Βοηθά πάρα πολύ!

– Επιβράβευση

Επιβραβεύστε την σωστή συμπεριφορά, την προσπάθεια και όχι μόνο το αποτέλεσμα.

Πηγή: iPaidia.gr

Δείτε επίσης: 

Διάσπαση Προσοχής και Υπερκινητικότητα: Όλα τα συμπτώματα

Το μαθησιακό προφίλ των μαθητών με δυσλεξία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αφρικανικη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο στη χώρα μας, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως η παρουσία της αφρικανικής σκόνης τα τελευταία χρόνια είναι πιο έντονη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ