Thumbnail
Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

στη ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑ, 7/10/2019, 2μ.μ.

και στην Π.Δ.Ε Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΕΤΑΡΤΗ, 9-10, 2μ.μ.  

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ- ΤΗ Β΄ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ –ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ – ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΩΝ- ΤΑ «ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ» ΣΕ ΓΕΛ -ΕΠΑΛ

  • Ως πότε θα συνεχίζεται η «κανονικότητα» των κενών;

Οι χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές, η επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και η μονιμότητα στην αδιοριστία των εκπαιδευτικών συνεχίζονται ως αποτελέσματα της πολιτικής των περικοπών και της λιτότητας που έχουν επιβάλει κυβερνήσεις- ΕΕ και το ΔΝΤ.

Ακόμα και μετά τη β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εξακολουθούν να είναι μεγάλες οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου και τα κενά στα σχολεία χιλιάδες. Πανελλαδικά υπολογίζονται στη β/θμια εκπαίδευση περισσότερα από 2500. Οι προσλήψεις δεν καλύπτουν τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου, γιατί υπολείπονται κατά πολύ των κενών που το ίδιο το υπουργείο καθόρισε μέσω των ΔΔΕ και των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Πολύ περισσότερο δεν καλύπτουν τα κενά των σχολείων ,όπως προκύπτουν με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών (λιγότεροι μαθητές στα τμήματα, αντισταθμιστικά μέτρα διδασκαλίας, κ.ά. ) και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών (επαναφορά ωραρίου 2013, γενίκευση των μετακινήσεων και σε πάνω από δύο σχολεία κ.ά.).

Δεκάδες είναι τα κενά γενικής παιδείας και τεχνικών ειδικοτήτων, αλλά και τη ειδικής αγωγής στη Δ/νση Δυτικής Θεσσαλονίκης. Για την ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας αναπληρωτής, ενώ δεν έχει γίνει ούτε μία πρόσληψη αναπληρωτή για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων στα τμήματα υποδοχής και ΔΥΕΠ.

  • Διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας: θυσία στο βωμό του δημοσιονομικού κόφτη.

Εξακολουθεί να ισχύει η απαράδεκτη εγκύκλιος που καθορίζει να λειτουργούν στα Γυμνάσια τόσα τμήματα β΄ ξένης γλώσσας όσα είναι και τα τμήματα γενικής παιδείας. Μ΄αυτόν τον τρόπο καταργείται το αναφαίρετο δικαίωμα των μαθητών και των γονέων για ελεύθερη και συνειδητή επιλογή της β΄ ξένης γλώσσας και καταστρατηγείται ακόμα και το ανώτερο όριο μαθητών στα τμήματα .Στο όνομα της εξοικονόμησης προσωπικού ,οι μαθητές στοιβάζονται σε πολυπληθή τμήματα ( ακόμη και 30-35 μαθητών) σε βάρος των μορφωτικών τους αναγκών και της εκπαιδευτικής διαδικασίες. Ήδη αρκετά σχολεία υποβάλλουν προς τις Δ/νσεις και την Περιφέρειας αίτημα για έγκρισης επιπλέον τμημάτων.

Ζητούμε :

-Να αποσυρθεί η συγκεκριμένη εγκύκλιος και να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.

- Να εγκριθούν τα αιτήματα των σχολείων για λειτουργία επιπλέον τμημάτων στη β΄ ξένη γλώσσα,

σύμφωνα και με τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις Περιφέρειας και Διεύθυνσης

Οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων να μην αποδέχονται το στοίβαγμα των μαθητών σε πολυπληθή τμήματα και να υποβάλλουν στη Δ/νση αιτήματα έγκρισης επιπλέον τμημάτων, ώστε να καλυφθούν οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.

  • Απαγορευτικές ρυθμίσεις σχετικά με τον αριθμό των μαθητών σε τμήματα με παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Με υπουργική απόφαση του 2017 καταργήθηκε ουσιαστικά η διάταξη που προέβλεπε μείωση του αριθμού των μαθητών ενός τμήματος στην περίπτωση ύπαρξης μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Πολλά σχολεία οδηγήθηκαν σε αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και μείωση των συνολικών τους τμημάτων .Επιβαρύνθηκε έτσι ακόμη περισσότερο η εκπαίδευση και φροντίδα των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όσο και των υπόλοιπων παιδιών καθώς και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

Γι΄αυτό και μέχρι σήμερα υπάρχουν αρκετά σχολεία που υποβάλλουν αιτήματα μείωσης του αριθμού των παιδιών σε τμήματα που φοιτούν παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς τις ασφυκτικές προϋποθέσεις που θέτει η ρύθμιση. Η ΠΔΕ ΚΜ ,παρότι σε πρόσφατη συνάντηση με τις ΕΛΜΕ-Θ δεσμεύτηκε να ζητήσει τα αιτήματα των σχολείων, δεν το έπραξε ως τώρα.

Ζητούμε :

- Επαναφορά της προηγούμενης ρύθμισης (παράγραφος 15 του άρθρου 28 του νόμου 4186/13) και εφαρμογή της με τέτοιο τρόπο ώστε το ανώτατο όριο μαθητών στην περίπτωση ύπαρξης παιδιών με Ε.Μ.Δ. να καθορίζεται το 24

- Να εγκριθούν τα αιτήματα των σχολείων για μείωση σ του αριθμού των παιδιών τα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες .

 

  • Το μαρτύριο της σταγόνας με τα λεγόμενα «ολιγομελή»

Χάρη στην επίμονη παρέμβαση των σωματείων στο ζήτημα αυτό , έχει εγκριθεί το μεγαλύτερο μέρος των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ (Ο.Π.) και ΕΠΑΛ. Ωστόσο υπάρχουν ακόμη ολιγομελή τμήματα που δεν έχουν εγκριθεί, ενώ είναι γενικευμένη η αντιπαιδαγωγική εφαρμογή των συνδιδασκαλιών. Στη Δ/νση Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν έχουν ακόμη εγκριθεί τμήματα Ο.Π. σε τέσσερα ΓΕΛ της επαρχίας. Απαιτούμε την άμεση έγκρισή τους. Να σταματήσουν να εμπαίζουν τώρα μαθητές και εκπαιδευτικούς.

 

  • Να παρθούν όλα τα μέτρα για την ουσιαστική ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή σχολική ζώνη.

Δημιουργία τάξεων υποδοχής σε όλα τα σχολεία που φοιτούν προσφυγόπουλα, υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης τους (ενισχυτική διδασκαλία\ παράλληλη στήριξη\ ψυχολογική υποστήριξη κλπ)

Άμεση λειτουργία τμημάτων υποδοχής με πρόσληψη αναπληρωτών, αλλά και διάθεση μόνιμων εκπαιδευτικών.

Ορισμός συντονιστή εκπαίδευσης προσφύγων στη ΔΔΕ Δυτικής Θες\νίκης,

 

Διεκδικούμε:

  • Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών τώρα. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους!

  • Nα δοθούν οργανικές θέσεις στα τμήματα ένταξης. Να εγκριθούν τώρα όλες οι αιτήσεις των σχολείων για τη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης.

  • Ελεύθερη επιλογή όλων των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία.

  • Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων τώρα!

  • Να λειτουργήσει τώρα η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία.

  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.

  • Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στην πρωινή σχολική ζώνη με τη λειτουργία τμημάτων υποδοχής όπου αυτά φοιτούν. Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών.

  • Όχι στο Νέο Λύκειο των κανόνων της αγοράς και των εξεταστικών φραγμών. Όχι στα ΕΠΑΛ της υποβαθμισμένης εκπαίδευσης, της μαθητείας και της φτηνής κατάρτισης.

  • Κοινοποίηση όλων των κενών στις τοποθετήσεις . Διαφάνεια και ισότιμη μεταχείριση όλων των συναδέλφων.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, ιδιαίτερα των σχολείων που έχουν σχετικά αιτήματα να ενισχύσουν με την παρουσία τους στις παραστάσεις τη διεκδίκηση των αιτημάτων τους.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα